Portugál ízpróba – Las Empanaditas, Pécs

 

A Las Emapanditas éttermet új vendéglátóhelyként láttam a Netpincéren. Az étterem az empanda nevű ételt árulja, ami egy egy portugál (egyes helyek szerint argentin) töltött tésztaétel. Ezenkívül kétféle Partel de Nata-t kínáltak, ami egy csokis vagy vaníliás krémmel töltött leveles tésztás sütemény. Gondoltam, adjuk meg magunkat az ismeretlennek! Mivel láttam, hogy az ára mindennek 500 forint környékén van, tudtam, hogy eggyel nem lakok jól. Ezért végülis háromféle empandát kértem. Az egyik a Creezy Beef fedőnevet viselte, ami marhahús mellett burgonyát, sajtot és fűszereket tartalmaz. A másik a Pork Mustard nevet viselte, amiben mustáros sertéshús, rozmaring és pirospaprika található. A harmadik Csirkepaprikassh névvel szerepel az étlapon, abban darált csirke, paradicsom és magyaros fűszerek találhatók. A kétféle süteményből is kértem egy-egy darabot, valamint mártogatósként egy Chimichurri mártást, ami egy édeschilit, kakukkfüvet, rozmaringot, petrezselymet tartalmazó olajos mártás.

 


Az étel nagyon gyorsan megérkezett, kb. 35 perccel később már az irodakonyhában volt. Két dobozban a töltött tészták és a desszertek és egy kis tégelyben a mártás. De a két doboz mérete eléggé kicsinek tűnt. És amikor kinyitottam, rájöttem, miért.

 


Nos, oké, tudtam, hogy óriási adagok nem lesznek. De ha ezt a három darab töltött tésztát egymás mellé teszem, akkor sincs olyan nagy, mint mondjuk Mumy-s kebab általam nagyon imádott lepénye. Azért lehet, hogy nem ártott volna odaírnia az étteremnek, hogy azok a vendégek rendeljenek tőlük, akik enni akarnak, vagy akik ízeket próbálni…no de lépjünk tovább! Egyesével kóstoltam meg az ételeket, így külön-külön értékeltem őket.

 

Az elsőt amikor félbevágtam, meglepődtem. Már kívülről sem tűnt olyan szépnek, mint a másik kettő, de a belseje a no comment kategória. Az egyik ételre sem emlékeztetett, amit rendeltem. Igazából nem is éreztem benne semmilyen húst, csak a hagymát, de azt nagyon. Ez viszont már csak azért is furcsa, mert az egyik ételben sem szerepel hagyma, amit kértem. Valamit elrontottak volna? Utólag kizárásos alapon rájöttem, hogy a mustáros-sertéshúsos ételt kaptam, de abszolute nem éreztem sem a sertéshús, sem a mustár ízét, ahogy a pirospaprikáét sem, ami szintén összetevő. Nem tudom, hogy elrontottak-e valamit az étel elkészítésekor vagy tényleg ezt kellett volna kapnom. És azt sem tudom, melyik opció a rosszabb…

 


A második ételnél a marhahús ízét azonnal éreztem, így tudtam, hogy krumplis-marhahúsos verzió, amit kóstolok. Ez már sokkal jobban ízlett, a darált marha kellemes ízű, a burgonya kicsit furcsák így töltelékként, de azért megjárja, és bár a fűszerezés lehetett volna picit intenzívebb, de összességében harmonizált a hússal. Ez korrekt volt.

 


Harmadjára maradt a csirkés verzió, ami a darált csirke mellett paradicsomos töltelékből állt. Külön-külön mindkét töltelékelem ízlett, de nekem nem igazán passzoltak össze. A hús fűszerezése inkább hagyományos-magyaros irányt vett, ami abszolute jól működött, a paradicsom ezzel szemben viszont édeskés ízű volt, kicsit mediterrán fűszerezésű. Furcsa volt ezt a kétféle összetevőt egy ételben érezni. De összességében azért ízlett.

 


A mártásról túl sokat nem tudok mondani. Alapvetően oké, a chili és a fűszerek íze is kiérezhető, de én inkább a sűrű, folyékony mártogatósokat szeretem. Ennek a mártásnak az alapja egy folyékony, híg olaj, amihez hozzáadták a zöldfűszereket szilárd állagában. Megvolt a maga különlegessége, de sajnos mártásként nekem nem igazán működött.

 

A két sütemény közül a csokisat kóstoltam meg először. Amikor félbevágtam, a csokoládé egy része, ami jobban megszilárdult ott maradt, de egy sűrű mártás kifolyt belőle. Kicsit olyan lava-cake-es beütése volt, amit nagyon szeretek. A két alkotóelem külön-külön is ízlett, a leveles tészta édes, ropogós, a krém viszont kicsit kesernyésebb, tömörebb volt, remek harmóniában éreztem a kettőt egymással. Lényeg a lényeg, nagyon finom volt.

 


Ugyanezt a technikát követtem a vaníliás sütinél is. Sajnos itt a krém valamivel hígabb volt, így eléggé elfolyt, inkább tunkolni tudtam utána. A tészta itt is ízlett, és a krém is hozta a vaníliás ízt, azonban édesebb volt, mint az előző, és a két édes összetevő kicsit „gejlessé” tette a sütit. De ezzel együtt is finom volt, csak egy picit gyengébbnek gondolom, mint a csokisat.

 


És most jutottam el oda, hogy nagyon nehéz értékelnem ezt az ételt. Ha az empandákat nézem, kettőre azt mondom, hogy alapvetően ízlett, a harmadik viszont nagyjából értékelhetetlen volt. Ha a süteményeket, akkor az egyik az nagyon ízlett, a másikkal volt egy kis problémám, de azért jó. Ehhez jön hozzá egy nagyon korrekt kiszállítási idő, azonban egy olyan ár-mennyiség arány, ami nagyon nem érte meg. Ugyanis 2.710 forintot fizettem, és bár tény, hogy ez ötféle étel volt, de mindegyik 2-3 harapásra megehető. Sajnos ezt én keveslem, nem is mondanám, hogy igazán jól laktam (jó, éhes sem maradtam, de ennyi pénzért többre vágyom). Egyszeri alkalommal persze különleges volt és nem bántam meg, de igazából nem látom azt az érvet, ami alapján legközelebb ezt rendeljem meg és ne egy 32 cm-es pizzát hasonló áron, ami akár két étkezésre is elég.

 

Értékelésem: 6/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)


Bővebben a helyről: https://www.netpincer.hu/restaurant/k4zo/las-empanaditas-pecs

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról