Irány a Street Food világa – Piros Talicska Csárda

 

Az ember legtöbbször azt rendeli, amit épp megkíván. Ha inkább hagyományos ételt, akkor azt, ha Street Food kaját, akkor azt. Én általában inkább a Street Food híve vagyok, hagyományos ételekből szerencsére nagyon sok finomat tudok enni itthon is. E mellett az is egy könnyen megállapítható tény, hogy az ember egy idő után a Netpincéren már egy étteremről tudja, hogy nagyjából mi a kínálata. Ugyanakkor mivel az étlapok változnak, néha e téren is érdemes újra körbenézni. Ez történt velem is nemrégiben, és ekkor láttam meg, hogy a Piros Talicska Csárda ételkínálata hamburgerekkel gyarapodott. Ez egy olyan opció, amit nem hagyhatok ki. A kínálatban számos burger menüt láttam, amiben elsősorban a szószok különböztek, és mindegyikhez járt krumpli, mártogatós (választható kapros-joghurtos vagy BBQ) és üdítő.

 

Végülis a klasszikus burgert választottam, amiben a marhahús mellett a szokásos zöldségek (paradicsom, saláta, hagyma) mellett ecetes uborka, ketchup és mézes-mustáros szósz található. Üdítőnek a sima kóla tökéletes, szószként pedig – mivel kíváncsi voltam egy eltérő ízre – a kapros-joghurtos verziót választottam. E mellé kértem még 2 darab csokis palacsintát desszertnek. Csak miután leadtam a rendelést, vettem észre, hogy 3.000 forint felett ajándék desszert jár. Ez azért érdekes, mert én 3.090 forintért rendeltem kaját, viszont volt hozzá desszert. Kíváncsi voltam, így kapok-e ajándékot, és ha igen, mit.

 

Az étel ezúttal is elég hamar, 40 perc alatt érkezett meg, nagyon igényes csomagolásban, strapabíró dobozokban. Először a „fekete dobozt” nyitottam ki, amiben a palacsinták voltak, és rögtön meg is kaptam a választ a kérdésemre. Három palacsinta mosolygott rám a csomagolás alatt. Tehát az ajándék desszertet most úgy értelmezték, hogy eggyel több palacsintát kaptam. Egyébként teljesen jó, két különböző édességet úgysem ennék, meg amúgy is ajándék lónak ne nézd a fogát! Így 500 forintért 3 palacsintát kaptam, ami a mai éttermi árak mellett kifejezetten barátságos. A krumplit és a szószt meg a burgert egy külön dobozban hozták. Ami a méreteket illeti a hamburger valamivel nagyobb volt az átlagnál, a burgonyát viszont nem túlozták el. Meg kell itt jegyeznem, nekem a halálom az, amikor egy kicsi burgerhez adnak 30-40 deka sült krumplit, hogy azzal lakjunk jól, szóval ezt az arányt jobban szeretem, de egy picikét itt úgy éreztem, hogy ez a ló másik oldala.

 


Cserébe viszont a krumpli íze viszont nagyon imponáló. Helyben készült, friss, ropogós, jól fűszerezett, ebbe semmilyen hibát nem látok. És tányérba kitéve azért a mennyisége is jobbnak tűnt, nagyjából azért elég volt a hamburgerhez (3-4 hasábbal több jó lett volna, de fogjuk rá, oké).

 

A mártás kapcsán viszont már voltak aggályaim. Ha valaki olvasta a Bahíron készült ételkritikámat a helyről, akkor tudja, hogy ott egy picit zavart engem, hogy a kaviármártásban túlteng a kapor. Nos, itt pont ugyanez az érzésem volt. Mielőtt bárki félreérti, nem, nem az a bajom, hogy a kapros mártásban kapor van (még szerencse…), hanem, hogy a kapor ízén kívül semmilyen másik ízt nem érzek benne, kellett volna még valami mellé nekem, hogy ez működjön. Ráadásul ez így nekem egy marhahúsos mézes-mustáros ételhez baromira nem illet. Szóval legközelebb BBQ szósszal fogom kérni a burgert (apropó, a fokhagymás tejföl miért nem kérhető a menühöz, ha már szerepel az öntetkínálatban?).

 


Maga a hamburger szerencsére visszatér a jó irányba. A buci édeskés, de eléggé szellős ahhoz, hogy legyen élvezeti értéke, a hús íze és fűszerezése is nagyon bejön, és a zöldségek is teljesen rendben vannak. De az igazi kedvencem a mézes-mustáros szósz, ami benne van. Furcsa volt elsőre, amikor olvastam, mert hamburgerekhez ezt azért ritkábban adják, de abszolute bejött, egyszerre adott egy kis édes meg pikáns ízt az ételnek. Szokatlan volt, de újszerű és nagyon kellemes.

 


A hamburgerrel bőven jól lehet lakni, olyannyira, hogy desszertként végül a három palacsintámból csak egyet ettem meg. Ez utóbbihoz az is hozzátett, hogy ezek egyáltalán nem kicsi palacsinták, hosszában a rendes főételekhez használt tányéron sem fért el. Egyébként mind a tésztája, mind a csokoládés töltelék nagyon ízletes, és az ára szerintem a mennyiségéhez képest még akkor se lenne sok, ha csak a normál két adagot kapom meg.

 


Ha már az árakról beszélünk, a burger menü 2.590 forint, ami a magasabb árkategória a városon belül, cserébe viszont nagyon finom és nagyon komplex, minden elemére odafigyelnek, az látszik rajta. A palacsinta darabja 250 forint, ami a nagy mennyisége miatt szintén azt mondom, hogy rendben van. Így összességében a mártogatós az egyetlen, ami ebben az összeállításban nem ízlett nekem. De minden más tökéletes volt.

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: http://www.pirostalicskacsarda.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról