Közeli konkurencia 5. – Gambino étterem vs. Panda Fast Food

 

A két étterem, amiről most írok, városon belüli rivális, ráadásul azok mindkettő közül való, akik ingyenesen szállítanak ki.  Mindezek mellett volt még egy motivációja annak, hogy a kettőt összehasonlítsam. Mindkét helyen találtam egy olyan calzone-t (töltött pizzatésztát), ami egyben egy másik ételre hajaz. A Gambino étteremben lévő Holnapután Calzone egy hamburger-calzone szerelemgyerek, míg a Panda étteremben szerepelő, „névadó” Panda Calzone kicsit a hot-dogra emlékeztetett. Így adta magát, hogy egy összehasonlító elemzést készítsek. E mellett mindkét helyen 1-1 palacsintát is kipróbáltam. Időben ugyan már eltelt némi különbség a két rendelés között (a Gambinos még tavaly decemberi, a Pandás jóval frissebb), de ez nem sok mindent befolyásol.

 

Gambino

A kiszállítási idő tekintetében valamivel jobban teljesített a Gambino, náluk kb. 55 percet vett igénybe. A Panda étteremé kicsit hosszabb volt, nagyjából 70 perc, ez viszonylag hosszú, de még nem olyan drámai. Aki emlékszik még rá, az tudja, hogy a Pandánál már rendeltem korábban több ízben, hol jobb, hol kevésbé jobb élménnyel, ez a szállítási időben is érezhető volt. Ez most nem a leggyorsabb volt, de azért még bőven oké. De e téren a Gambino kissé nyert most.

 

Panda

A két Calzone mérete nagyjából megegyezett, mindkettő jó nagy, szerintem ugyanannyi tésztát használnak fel hozzá, mint egy pizzához. A tésztája mindkettőnek friss, ropogós, finom, a Pandánál kicsit több sajt jutott a szélére, ami pozitív, viszont apró kritika, hogy az egyik oldalon, picit vastag volt a tésztaréteg a töltelék rovására. A másik oldalán rendben volt a tészta vastagsága. A Gambinonál egyik oldalán sem éreztem túl vastagnak vagy soknak a tésztát, ez bejött.

 

A töltelékeket külön-külön elemzem, mert ugyebár teljesen más volt. A Gambinonál a hamburgerhús, amit kaptunk, tényleg minőségi, a marhahús íze abszolute kiérződik, fűszerezésben én egy picit kevesebb borssal szeretem (mintha valami kis borsos háttérízt éreztem volna), de összességében oké. Az étel tartalmazott egy hamburger alapot, ami egy fűszeres-paradicsomos szósz, ízlett. Jó választás volt a csemege uborka és a paradicsom is, az egyik némi frissességet adott az ételhez, a másik a savanyú elem. Sült hagyma nincs az ételben, de nekem nem is hiányzott. A klasszikus burger-érzést a cheddar sajt is hozta, ami szintén teljesen rendben van. Mindent egybevetve nekem ez egy nagyon ízletes és komplex calzone volt, amiben a pizza és a hamburger elegye tökéletesen megjelent.

 

A Panda étteremnél a hús szerepét a virsli töltötte be. Bolti termék, de abból egy jobb fajta, és elég sokat tettek be, szerencsére feldarabolva, így sokkal kényelmesebb volt fogyasztani. A cheddar sajt itt is nagyon ízletes jó, hozza a klasszikus Street-food érzést. De az igazi pozitívum a jalapeno paprika volt. Kicsit féltem tőle, de a legjobb eleme volt az egész ételnek. Azt a savanyú elemet, amit más helyeken a csemege uborka adja meg az ételnek, itt a jalapeno teszi meg, ami egy szokatlan, de kifejezetten jó megoldás. Ráadásul a csípőssége is adott egy extrát, de nem volt durva (gyerekeknek azért nem ajánlom, de nekem pont jó volt). Az egyetlen apró hiányérzetem itt is valami alap volt, egy kis szósz, ami ízében ad még egy kis extrát és egy kis krémességet a belsejének. Korábbi rendeléseimből emlékszem, hogy a helynek jó BBQ és mézes-mustáros öntete is van, én valamelyiket megpróbálnám beépíteni ebbe az étféle (egyébként a habarénó chilis szószuk is finom, de a jalapeno mellé az már sok lenne csípős elemből).  De összességében ez is finom volt.

 

Panda

A desszertek tekintetében a Gambino étterem nutellás-banános palacsintát kínált málnaöntettel. Tulajdonképpen komolyabb hibát nem tudnék mondani, de mégis maradt bennem hiányérzet. A palacsinta tésztája jó, nutellát is korrekt mennyiséget tettek bele, banánból kissé kevesebbet, de azért lehetett benne találni, és tetszett, hogy a szokásos csokiöntet helyett valami mást kaptam. Viszont a málnaöntet éppúgy bolti termék volt, mint a legtöbb helyen a csokoládé, ráadásul mire eljutottam a desszertig (kicsit várni is kellett, mert a calzone nagyon nagy) addigra picit meg is száradt az ételen, ami nem a legkellemesebb. Ráadásul 850 forintért két darab palacsintát kaptam, egy kis öntettel a tetején, én ennél azért komplexebb desszertre vágytam, annak ellenére, hogy ízében teljesen jó minden.

 

Gambino

A Panda étterem kínál egy kemencés palacsintát, amiben szintén nutella van, és még kókusz, valamint vanília öntet is dukál mellé. Itt nem a szokásos tálalást kaptam, hanem szerintem azt a dobozt, ami a kemencében volt, ahol sült az étel. Én azért kitettem egy másik tányérba és ott kóstoltam meg. A palacsinta tészta itt is nagyon finom és az a kis „füstös” karakter, amit a kemence adott hozzá, nagyon bejött. A belsejében van a nutella, és szóratként tették rá a kókuszt. Mindkettő finom és elég emberes mennyiség járt belőlük. E mellé egy édes vaníliaöntetet is kaptam, ami gyakorlatilag betöltötte az ételt, és nagyon krémessé tette azt. Az édesség mellett egy nagyon picikét kesernyésnek is éreztem a szószt, gondolom a kemence hatása, ez egy kicsit zavart, de ennek ellenére az összkép nagyon jó, ez kétségkívül egy egyedi és komplex desszert volt, gyakorlatilag ugyanabban az árkategóriában, mint az előző.

Panda (a tányérba fordítás után a vaníliaszósz az aljára került)

 

A két ételért összesen a Gambinoban 2.540, a Pandában 2.480 forintot fizettem, tehát összességében nincs releváns különbség a két ár között.  Ha a minőséget vesszük, akkor igazából itt négy klassz ételt ettem, apróságok döntöttek ide vagy oda. Főételek tekintetében nekem egy hajszállal a Gambino nyert, leginkább azért, mert volt egy alapszósz az ételükben, a desszertek közül a Panda palacsintája számomra több extrát adott. Ezek alapján döntsön mindenki, hogy melyiket próbálja ki! De szerintem bátran mehet mindkettő! J

 

Értékeléseim:

 

Gambino Holnapután Calzone: 10/10 (hogy ez mit jelent, arról itt olvashatsz)

Gambino palacsinta: 8/10

 

Bővebben a  helyről (sajnos csak a Netpincéres címet találtam meg): https://www.netpincer.hu/restaurant/a1mj/gambino-restaruant-and-pizzeria  

 

Panda Calzone: 9/10

Panda kemencés palacsinta: 9/10

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/pandapecs/  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról