Csak látszatra Amerika – ForGo Büfékocsi, Barbeque csirke menü (Street Food Festival)


Amikor már napok óta megy a Street Food Fesztivál, az ember a hamburgerek és hot-dogok helyett mást is megkíván. Így aztán keresgéltem a további alternatívák között, míg nem a ForGo büfékocsi egyik menüjén akadt meg a szemem. Ez egy Barbeque csirke volt, sült krumplival, sajttal, sajtmártással, Coleslaw salátával. Úgy gondoltam, kipróbálom. Az étel elég hamar elkészült, kb. 5 perc várakozás után, ez mindenképpen pozitív. A Barbequeról és a Coleslaw-ról mindig Amerika jut eszembe, maga a Barbeque, mint sütési technika az USA déli részén terjedt el, majd onnan ment tovább szerte a világban. Ezt a képzetet erősíti a Coleslaw és a sajtmártás is. Hagyományos amerikai BBQ-t mondjuk még sosem ettem, de remek BBQ alapú ételeket kóstoltam már eddig is (egyik kedvencem itt található), kíváncsi voltam, hogy ebben a büfékocsis verzióban milyen élményekkel gazdagodom.


És sajnos a húsnál rögtön el is kellett kicsit húznom a számat. Noha éreztem valamiféle édeskés érzést a csirke íze mellett, de azt a jellegzetes füstös BBQ ízt egyáltalán nem. A húst pedig kifejezetten száraznak ítéltem meg. Ezen egy kicsit a sajtmártás javított, annak kellemes, selymes íze volt, ami részben feledtette ezeket a hiányosságokat, de a képet így sem mondanám kifejezetten erősnek. A sült krumpli, amit hozzá tettek, ízlett, frissen készült, ropogott, és a tetején lévő sajt is dobott rajta egy picit, bár nem tartom szerencsésnek, ha egy ételen sajt és sajtszósz is van, szerintem a kettőből az egyik bőven elég.

Aztán jött a saláta, ami megint nem lett a kedvencem. Félreértés ne essék, káposztasalátának oké volt, kicsit a nagymamám édes leves káposztájára emlékeztetett. De ezt az ételt ne nevezzük Coleslaw salátának! A Coleslaw öntet alapját ugyanis a majonéz adja, azt szokták megbolondítani (fehérborecet, almaecet, mustár, bors, só, cukor stb.). Amit én ettem arra maximum azt lehetett volna kiírni, hogy „nyomokban majonézt tartalmaz”. Ezenkívül a sárgarépa szinte teljesen kimaradt belőle, helyette uborkát találtam, aminek viszont köze nincs a Coleslaw salátához. Nem volt rossz ízben, de nem szeretem, ha valamit másként reklámoznak, mint ami valójában.

Az étel mellé járt még egy bolti zsemle, azzal nem volt különösebb gond, ez került így 25 lejbe (1.650 ft kb.). Ettem már ennél az ételnél rosszabbat is, és kevesebbet is ennyi pénzért, és végülis jól lehetett vele lakni. De sajnos sem ízben, sem mennyiségben, sem eredetiségben nem adott semmi kiemelkedőt. Nem tudom, hogy a hús szárazsága máskor is probléma, vagy csak nálam alakult így, de nagyon fáj, mert egy intenzívebb BBQ ízzel egy jól elkészített hús rengeteget dobna ezen az ételen és feledtetné a saláta körüli aggályaimat is. Így viszont sajnos azt kell mondanom, hogy egy teljesen átlagos ételt ettem. Viszont a facebook-oldalon található értékelések a hely kapcsán meglehetősen pozitívak, így lehet, hogy próbálkozni fogok még velük.


Értékelésem: 6/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megtekintheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról