Vadburger a Pécsi Napokról – Vonóhorog Foodtruck

 

Nagy általánosságban nem szeretek a pécsi rendezvények mobil bódéinál vásárolni, mert a legtöbb helyet Pécsett is megtalálom, és általában drágábbak is, mint a hagyományos üzleteik. Azonban a szálkai Horog Étterem Street Food kínálatát idehozó Vonóhorog étterem felkeltette az érdeklődésem. Egyrészt, mert velük korábban még nem találkoztam, másrészt, mert a kínálatukban szerepelt egy vadhúsos burger, ami bizony kíváncsivá tett. Utoljára 2020-ban a Don Pepénél ettem vadételből készült Street Food kaját, ami viszont nem került fel az állandó kínálatba, így kíváncsi voltam, hogy ez milyen lesz. Szóval rendeltem is, sima vadburger, hasábburgonya, jó étvágyat!

 


Az étel kb. 10-15 perc alatt készült el, az összetevői alapján knédli (buci helyett), hús, saláta, paradicsom, konfitált hagymasaláta, füstölt házi trappista és burgerszósz azok az elemek, amiket tartalmaz és mellette az elmaradhatatlan sült krumpli. Maga a hasábburgonya egy picit nekem szottyadt volt, én a kicsit ropogósabbat szeretem, ízében viszont tökéletesen hozza, amit kell, ezzel összességében elégedett voltam. De nyilván itt azért a fő kérdéseket a hamburger jelentette nálam.

 


A Horog Étterem repertoárjában több osztrák étel is megbújik, ennek jegyében pedig a burgerük bucija is egy knédli-recept alapján készül. Nekem ez egy kellemes változatosság volt, jól esett, picit édeskés, jó puha volt (amin pici pirítás segített). Én szeretem, ha valami egyedi, ez pedig az. Nagyon ízlett a hús is, amiben a szarvas volt a domináns elem. Egy jól átsült húspogácsát kaptam (ez vadhúsoknál teljesen érthető), nem annyira markáns fűszerezéssel, így a vad dominanciája érződött, ez egy nagy pozitívuma volt az ételnek. Szintén ízlett a füstölt trappista is, egy markáns, házias ízvilága volt (a felirat szerint házi, el is hiszem), és bár nem csináltak vele semmit, csak beletették a szendvicsbe, ugyanakkor – hasonlóan a Petry étteremhez – itt is úgy éreztem, hogy itt ez volt a legjobb, amit tehettek, hogy megmutatják ezt az ételt magában. Nagyon ízlett ez is.

 


Rendben volt a hamburgerszósz is, arról nem tudnék semmi rendkívülit mondani, egy hagyományos öntet, de a funkcióját ellátta, finom volt. A saláta és a paradicsom is rendben jó, viszont a konfitált hagymasaláta kapcsán voltak gondjaim. Illetve, igazából nem voltak, mert egyáltalán nem éreztem az ízét, de ez leginkább az evés végén tűnt fel nekem is. Nem tudom, hogy mi történt, vagy elfelejtették beletenni az ételbe (sanszos), vagy nagyon keveset kaptam, de így sajnos nem tudok róla semmit mondani. Pedig egyébként kíváncsi lennék az ízére.

 


Összességében az ételért 2.690 forintot fizettem, ami ha figyelembe veszem azt, hogy mostanában milyen áremelkedések voltak, hogy mégiscsak egy fesztiválon ettem (közben megnéztem, helyben 200 ft-tal olcsóbb, ez nem vészes különbség) és, hogy egy nem mindennapi alapanyagot kóstoltam, akkor szerintem oké. Minőségében nagyon magas szintet képviselt az étel, mennyiségében nem egy hedonista adag, de azért jól lehet vele lakni. Szóval meghozta a kedvem, hogyha valamikor Szálkán járok, akkor az eredeti éttermet is megnézzem.

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.horog-foodtruck.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról