Pilótaértékelés 2022, 2. rész

 

Eltelt újabb 7 futam, ezért jöhet egy értékelést a szezon második harmadáról. A szabályok nem változtak: ezúttal az elmúlt 7 – vagyis Bakutól Belgium – futam szubjektív értékelését fogjátok olvasni. Szokás szerint csak az első és az utolsó négy helyezettről fogok külön írni. Lássuk ki mit hozott az előző 7 futamban:



1. Max Verstappen

A holland versenyző teljesítménye nyilvánvalóan a csúcskategória. Az, hogy az előző 7 futamból 5-öt megnyert, és egy ötödiken is a dobogón végzett, számomra egyértelművé teszi, hogy milyen teljesítmény nyújt mostanában. Persze az autója is erős, a csapta is maximális fordulatszámon pörög, de az ő jelenléte is muszáj. Eszméletlenül stabil, ha előzni kell, könyörtelen precizitással kivitelezi, a tempója meg önmagáért beszél. A magyar futama a megpördülés ellenére parádés volt, de a többin is szinte folyamatosan remekel. Szinte már világbajnok, ami a Ferrari bénázásai mellett az ő teljesítményének is köszönhető.


2. Lewis Hamilton

Egészen a belga futamig egyértelmű volt, hogy ő fog ezen a listán a második helyen szerepelni, az ottani hibája azonban picit elbizonytalanított. Ám a pontokat összeszámítva neki 58 jött ki, míg utána 4 (!) versenyzőnek 57. Visszatérve Hamiltonra, az mindenképp imponáló, hogy 7 futamból 5-ön dobogóra állt a 3. legerősebb autóval. Sokan felróják neki azt, hogy ezek a dobogók azért vannak, mert valakik kiesnek előle, de legyünk őszinték: ahhoz ott kell lenni, hogy ezeket a lepattanókat felszedje. Hamilton pedig ott van, nem is akárhogy: ha elől végez a kvalifikáción, stabilan behúzza a jó pozíciókat, ha hátul van, remek felzárkózást és intelligens versenyzést produkál. És azért, ha megnézzük, hogy a Mercedes pilótái közül melyik volt az, aki többször erőből versenyben volt Ferrarik és Red Bullok ellen, akkor is a hétszeres világbajnok versenyző kerül ki győztesként.


3. Fernando Alonso

Bár az elmúlt napokban Alonso a váratlan csapatváltásával került reflektorfénybe, az elmúlt időszakban a teljesítménye is önmagáért beszél. A versenytempója stabil, rendszerint hozza a best of rest pozíciókat (a Mercedest most nem idevéve), az osztrák és francia versenye kifejezetten erős volt, ahogy a kanadai kvalifikációja is, és mostanában, ha a szerencsefaktora is rendben van, stabilan veri Ocont. Ezek után nagyon kíváncsi leszek arra, hogy egyrészt mit fog produkálni a Racing Pointban, másrészt a szezon utolsó harmadában mit képes hozni regnáló csapatában.


4. Carlos Sainz Jr.

Mint említettem, itt 4 versenyző is holtversenyben azonos pontot ért el, az döntött itt nálam, hogy melyik kettő nem szerepelt még a listán. Sainz a kezdeti nehézségek után azért érezhetően zárkózik fel. Kvalifikációkon egyszer-egyszer már meg tudta lepni csapattársát, sőt, a futamgyőzelem is összejött neki. Igaz, hogy Leclerc versenytempóben még mindig erősebb és ha nincs a monacoi hibája a francia versenyen, alighanem megint más a sorrend közülük. Így viszont stabilitásával kiérdemelte ezt a helyet.

.

.

.

.

.


17. Daniel Ricciardo

A szezon első harmadához képest valamivel ugyan jobban teljesített az ausztrál versenyző, de ez még mindig nagyon kevés. A baj még mindig az, hogy az egyetlen azeri futamon kívül nem igazán tudta Norrist megverni, versenytempóban különösen elmarad tőle. A Brit nagydíjon meg kifejezetten durva különbség alakult ki kettejük között. Mostanra már tudjuk, hogy nem marad a McLarennél, így lehet, hogy az üléséért is versenyez a szezon utolsó harmadában. Azért én drukkolok neki, hátha végre magára talál és egy új csapatban akár régi formáját is visszanyerheti.


18. Zhou Kuan-Jü

Legutóbb még megkíméltem a kezdő mivoltja miatt, ám a vele szembeni türelem is egy idő után elkezd fogyni. Érdekes, mert az azeri-kanadai-brit futamokon nem nyújtott rossz teljesítményt, ám az elmúlt 4-en szinte észre sem lehetett venni. Persze ebben benne van a kocsi is, de épp Bottas az ellenpéldája annak, hogy ezzel az autóval nem lehet jobb eredményt elérni. Előbb-utóbb lehetséges, hogy vele kapcsolatban is megjelennek majd az elégedetlen hangok.


19. Yuki Tsunoda

A szezon első harmadában egyértelmű fejlődést éreztem a japán versenyzőnél. Megszűntek a buta hibák és tempóban is egyre többször volt képes felvenni a versenyt Pierre Gaslyval. Az elmúlt futamokon azonban mintha megint a régi Tsunodát látnám. A kanadai balesetben jócskán benne volt, a brit nagydíjon meg tökutolsó lett, ami bár részben a kocsi hibája is, azért mégiscsak elég gáz. De a francia és az osztrák nagydíjat sem hinném, hogy a szívébe zárja. Remélem visszatalál év eleji formájához, különben baj lesz.


20. Nicolas Latifi

Az ég kék, Latifi lassú. Nagyjából két azonos szintű evidencia ez a két kifejezés. Oké, gonosz vagyok, de ha a számokat nézzük: Latifi folyamatosan kap ki Albontól is, aki legalább néha-néha tud vitézkedni. Az a különbség ami kettejük között van, még akkor is gáz lenne, ha Latifi lenne az újonc a csapatban, ráadásul ő van itt már több mint két éve. Már nem csodálkoznék, ha lapátra tennék, de állítólag megint felmerült a hosszabbítása…nos igen, a pénz nagy úr.



Neked mi a véleményed? Van olyan eleme a listának, amit vitatnál? Írd meg kommentben.


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról