Street food, szó szerint – Buri-Buri az utcakaja, Debrecen

 

Az elmúlt hónapban Debrecenben is eltöltöttem egy napot, amikor a Street Food világába is belekóstoltam. Hezitáltam, hogy mit egyet, végül ami szimpatikus volt, az egy hambruger bár, ahonnan nagyon jó illatok áradtak. Mint kiderült egy olyan hely, ahol a vendégek tényleg az utcán lévő asztaloknál, székeknél fogyaszthatják el az ételt (legalábbis nyáron, télen gondolom valamennyi beltéri helyük), így a Street food-ot szó szerint is értelmezhetjük. De lássuk, milyen a minőség!


A kínálat nagyrészt hamburgerekből áll, de láttam szendvicseket és fajitast is, sőt, talán valamilyen hotdog is volt a kínálatban. Végülis egy Philadelphia burger mellett döntöttem, amelybe a hagyományos hamburgerszósz mellé cheddart és krémsajtot is tettek, nomeg zöldségek és hagymalekvár is bővítette a repertoárt. Menüben kértem, amihez krumpli, szörp és választott szósz járt, amikből a névadó Buri-szószt kértem.



A kaja kb. 10 perc alatt elkészült, ez teljesen oké, szép kis kosárkába kaptam a krumplit, burgert, külön a szószt és a szörpöt. Utóbbi levendulás volt (persze van más is), nagyon kellemes ízű, meg merem kockáztatni, hogy valamilyen termelői ital volt, nem csak szokványos bolti. A krumpli jól átsült, ropogott, rendben van. De az igazi kedvencem a mártogatós volt. Viszonylag ritkán eszem kefír alapú szószokat, pedig régen nagyon sok kefírt ettem, de ez nekem tökéletesen működött a kefír és a zöldfűszer kombinációja egy naturális, de ízletes kiegészítőt adott, ezt tényleg bármikor újrakóstolnám.



Ami a burger illeti a buci teljesen jó, kellemes, ropogós, és ízében is adott hozzá az ételhez, nem csak valami bolti akármit kaptam. Ez alapból egy jó pont. A húsról azt írták, hogy saját hentesük van, aki készíti, el is hiszem, egyedi ízvilágú, tartalmas, fűszerezés tekintetében a hagyományos, a szó pozitív értelmében vett minimalista elven működő marhahúst kaptam. Ugyanakkor a sütésnél volt némi gondom, a külső kérge szerintem picit túlkészült, már egy picit feketébb volt annál, mint amit szeretek. Nem vészesen, de azért nem volt tökéletes.



A többi összetevőből a sajtok, bár érezhetőek voltak, azért nem dominálták le az ételt. A cheddar sajt hozta, amit általában hoznia kell, a krémsajt ízben nem sokat adott hozzá, viszont – meglepő módon :) – krémesebbé tette az ételt. A hagyományos burgerszószuk ellenben nagyon jó ízű, hagyományos alapokon nyugszik, de finom. Ugyanígy nagyon jók a zöldségek is, valamint a hagymalekvár is adott egy a többitől eltérő ízt (abból azért mehetett volna több az ételbe).


Apró problémába ütköztem az étkezés során, ugyanis kb. a felénél szétesett a burger a kezembe, és alapból nem kaptam hozzá evőeszközt. De aztán végülis egy favillával kiesegítettek, amivel meg tudtam enni a maradékot.



A menüért nagyjából 3.000 forintot fizettem (picit talán kevesebbet), sajnos a mai árakon ez már reálisnak mondható, hiszen azért eléggé komplett menüt kaptam a pénzemért. Összességében elégedett voltam és ez is azok a helyek közé tartozik, amiknek az ételét alighanem 1.000 másikból is felismerném. Néhány apróbb hiba volt benne, de az összélményt szerencsére nem rontották el, így bátran ajánlom kipróbálásra, meggyőződésem, hogy elégedettek lesztek.



Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)


Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/buriburidebrecen/


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról