Irány a Street Food világa 2. – Petry Bistro - Grill&Wine

 

Amikor egy hagyományos étterem jelenít meg valamilyen Street Food ételt az étlapján azt általában félelemmel vegyes kíváncsisággal szoktam figyelni. Kíváncsian, mert ha a hely alapvetően jó, akkor ebben a műfajban is képes lehet valami kiemelkedőt alkotni, viszont félelemmel, hogy vajon nem csak a piaci verseny miatt jelenik meg az adott étel az étlapon? De szerencsére vannak pozitív példák is, elég csak a már bemutatott Piros Talicska Csárdára gondolni. Ezen gondolkodtam akkor is, amikor megláttam, hogy a marosvásárhelyi Petry bisztró is megjelentetett az étlapján egy hamburgert. Ekkor már biztos voltam benne, hogy ki fogom próbálni, amit októberben meg is tettem.

 


Arra, hogy a minőségre nem lesz panasz, mertem volna nagy összegben fogadni, hiszen láttam már, hogy húsok tekintetében milyen szintet képes hozni ez a hely. Amire kíváncsi voltam leginkább, hogy mennyire fogom azt érezni, hogy egy hamburgert eszek, nem megy-e el a helyszín túlságosan a „hagyományos” konyha irányába. Elhatároztam, hogy erre fokozottan figyelek. A végeredmény viszont meglepett: miközben a hamburger sok tekintetben eltért a hagyományos Street food burgerek összetevőitől, a Street Food életérzés megmaradt. Maga az étel összetevőit tekintve a buci, a hús, és a szósz mellett sajtot, valamint kétféle salátát tartalmazott, illetve egy kis sült krumplit köretként.

 

A krumpli mennyiségileg nem volt sok, minőségében viszont nagyon ott volt, érződött, hogy helyben készült termék, a kérge nagyon ropogós volt, de a belseje is ízlett, nem jött elő az a főttes érzés, ami a kicsit vastagabb krumplinak gyakori hibája, minden falatját finomnak és fűszeresnek éreztem. Az összetevők közül a buci egy prémium minőségű pékáru volt, kissé édeskés, de egyáltalán nem túlzóan, ellenben nagyon levegős, könnyed, érezhető volt, hogy nagy gondossággal készült. Ugyanez igaz a húsra, ami ezúttal marha hátszín volt, ízében abszolute hozta azt a házias minőséget, amit a Petry bisztrótól megszoktam, állagban viszont 100%-osan húspogácsa állaga volt, és mennyiségileg sem spóroltak vele.

 

Amiről még szeretnék többet írni, az a sajt. Általában ezt szeretem letudni azzal, hogy ellátta a funkcióját, rendben volt, de azért a Street food éttermek többsége mondjuk ki, bolti sajtokkal dolgozik. Na, a Petry bistro nem, náluk torockói termelői sajt volt a burgerben, és a különbség ég és föld, mind ízben, mind a sajt lágyságában, krémességében. Általában azt szoktam mondani, hogy én azt szeretem, ha a sajt a húsra van pirítva, esetleg a baconnel együtt sütik, mert így egymásnak átadva az ízeket sokkal karakteresebb, mint egyébként az összetevők külön-külön. Ez a sajt egy kicsit olvasztva lett, de más nem történt vele, és ez így a legjobb volt, ami történhetett, egy ilyen minőségű terméket nem szabad feldolgozni, ezt a teljes valójában kell megmutatni!

 

A zöldségfront eltért a hagyományostól, kétféle salátával készült az étel, egy salsa és egy coleslaw, ami mindkettő bekerült a burgerbe. Ez így ebben a formában mondjuk klasszikus Street foodos kézben elfogyasztós kajának aligha lett volna jó, de az igazat megvallva erre nem is számítottam. Ellenben a két saláta remekül hozza azt, amit a burgerben zöldségfronton elvárok. A salsa a paradicsomot és a hagymát hozza be az ételbe, mindezt egy kellemesen savanykás körítéssel, a coleslaw a lilakáposztát egy édeskésebb vonulatban. A kettő együtt meg egy igazi ízkavalkád. Ezt erősíti a házi szósz is, ami nekem majonézes alapúnak tűnt, de egy nagyon selymes, picit pikáns verzióban, szintén bejött. Összességében merész lesz ez a kijelentés, de ki merem mondani: ez volt életem legfinomabb hamburgere, amit valaha ettem.

 


Azért ha az árát figyelembe veszem, akkor azt kell mondanom, hogy annyira nem volt olcsó, mert 50 lej körüli összeget fizettem egy olyan menüért, ami csak a hamburgerből meg némi krumpliból állt. De tudjátok mit: nem érdekel. Amíg ilyen laktató és ilyen minőségi ételt kapok, addig ki fogom érte fizetni ezt az árat.

 

Nemrégiben láttam, hogy a vendéglőnek új étlapja van, amiben kicsit változtattak a burgeren, most bélszínből készül, a zöldségfrontot a karamellizált hagyma vette át és még van benne pár módosítás. Személyes véleményem az, hogy ennek most az az oka, hogy a szezonális zöldségeket – amik télen nem olyan minőségűek – a hideg időszakra kicserélték. De biztos vagyok benne, hogy nyárra megint kitalálnak valamit az akkori friss zöldségekből. Amúgy meg ez az új burger is bőven van olyan bizalomgerjesztő, hogy kipróbálja az, aki ott tartózkodik. Én sajnos már hazatértem, de a vásárhelyi ismerőseim tegyék meg helyettem is!

 

Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/petry.bistro/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról