Apróságokon… – Boci és Pipi étterem

 



Pécsett pár hónapja nyílt meg a Boci és Pipi étterem a régi 25 emeletes épületénél. A kínálata szimpatikus volt nekem, melegszendvicsek, reggeli ételek, lepények, és hamburger is. Ez utóbbi volt az, ami miatt főleg úgy döntöttem, hogy kipróbálom a helyet. Aznap, amikor kóstoltam éppen egy nyílt nap volt, bár kora délután ez túl sok mindent nem jelentett, néhány fiatal lány kínálgatott kóstolófalatokat az ételekből, valamint egy szép nagy szarvasmarha volt az étteremtől nem messze simogatásra. Én azonban inkább a lényegre voltam kíváncsi. Végülis menüben kértem egy marhaburgert, amihez itt üdítő és krumpli dukál, valamint egy tiramisut is megkóstoltam.

 


Az ételt kb. 10 perc után kaptam meg, ránézésre egy elég szép burgert raktak össze, ami a buci mellett húst, cheddar sajtot, salátát, paradicsomot, coleslawt és szószt is tartalmazott, e mellé járt a burgonya és az üdítő, utóbbit választani lehetett, ez jó pont. A hasábburgonya kóstolásával kezdtem, sok extrát erről nem lehet írni, de baj sincs vele semmi, jól átsült, de nem készült túl, színe is kellemes volt, íze is, fűszerezése is, mennyisége nem extrém sok, de a burgerhez bőven elég, amúgy sem szeretem, ha a körettel akarnak jól lakatni. Szóval ez egy teljesen rendben lévő kezdés volt.

 


Az összetevők közül a buci bejött, nem tudom, hogy ők készítik vagy valamelyik pékségből szállítják, de nem sűrűn találkozom ezzel a verzióval hamburgerzsemleként, ugyanakkor nekem ízlett, ropogott, de nem éreztem fullasztónak, ízében visszafogott, de kellemes, abszolute pozitív. A hússal viszont elérkeztünk a legnagyobb gondomhoz. Félreértés ne essék, első osztályú minőségű hússal dolgoznak, más helyen ettem már NPK-s marhahúsokat, tudom, hogy egy prémium termékről beszélünk és ahogy kóstoltam, ízre éreztem is, hogy az. Csakhogy az enyémet sikerült rosszul elkészíteni. A szélét a húsnak nem sok választotta el attól, hogy égettnek tituláljam, nagyon kemény volt, késsel nagyon nehezen vágtam el, és a fogaimmal is picit erőlködni kellett. Ez pedig nem segíti elő az önfeledt étkezést. A belseje már sokkal jobban ízlett, de az volt az érzésem, hogy a külső részének kellett volna kb. annyira átsülnie, amennyire a belseje volt megsütve. Ez nagyon zavart.

 




A többi összetevő egyébként bejött. A coleslaw-t nem mindenhol teszik a burgerbe, de én szeretem, az édeskés saláta jó kiegészítő ízt ad (ha nem édes a buci, de itt nem volt az), a szósza meg kicsit olyan érzést ad, mintha kétféle szósz lenne a burgerben, ami nekem tetszik. A hamburgerszósz is működött nálam, ez is az édeskésebb vonalat képviselte, ugyanakkor kis pikáns hatása is volt, nagyon finom! A zöldségek és a cheddar sajt is hozta ízében amit kell, sokat egyikről sem tudok értekezni, mindegyik ízletes. Összességében azért voltam nehéz helyzetben, mert a húst leszámítva itt tényleg minden tökéletes volt, az az egy problémás elem azonban elég sok mindenre rányomta a bélyeget.

 

Ezután kóstoltam meg a desszertet, ami pont ugyanazt a kettősséget hozta, amit a főétel. A tiramisu krémje nagyon ízletes, látványra is rendben van, a mennyisége is tök oké, de a benne lévő piskótával nem voltam kibékülve. Általában persze bevett szokás, hogy valamilyen szeszes italban – legtöbbször rumban – áztatják a tiramisu piskótáját. Azonban ennek olyan alkohol-íze volt, hogy az már sok volt nekem. És nem, nem azért, mert én nem iszok szeszes italokat, desszertekben nagyon sok olyan rumos vagy más alkoholos édesség van, amit szívesen megeszek, ha az ital mennyiségében és ízében harmonizál a desszerttel. De itt az volt az érzésem, hogy ez túl lett tolva. Ez pedig sajnos végül arra késztetett, hogy ne egyem meg az egészet.

 


A burger menü 2.990, a tiramisu azt hiszem 600 forintba került, ezek külön-külön teljesen elfogadható árak. Az összértékelés azonban nagyon nehéz. Őszintén szólva könnyebb helyzetben vagyok akkor, amikor alacsony minőségű ételekből készítenek valami közepes kaját, mert akkor egyszerűen nem megyek oda többször és viszlát! Itt viszont nem ez történt. Ebben az ételben volt elképzelés, volt kreativitás, az alapanyagok minősége kifejezetten jó, tehát ez simán lehetett volna egy különleges és finom menüsor. Viszont a kivitelezésbe hiba csúszott, ami ilyenkor, jó alapanyagoknál még jobban tud fájni. Viszont mivel nem az alapanyagok tekintetében volt a gond, ezért simán lehetséges, hogy csak az én ételemnél jelentek meg ezek a hibák, de az legalábbis biztos, hogy ezek javítható dolgok. Ráadásul a kóstolófalatok között megízlelhettem a melegszendvicsüket is, ami kifejezetten kellemesnek hatott. Szóval ezek alapján úgy érzem, kell még próbálkoznom a hellyel, és remélem, legközelebb nem lesznek gondok.

 

Értékelésem: 7/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/bociespipi

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról