Új lángosos a belvárosban – Sültetvény, paprikás csirkés lángos

 

Pénteken ebédkor gondolkodtam, hogy a Bagoly Street Foodba vagy a Panírba ugorjak-e be, amikor láttam, hogy nyílt egy új hely a Nagy Lajos Király útján. A kínálatot nézve lángosok, palacsinták, hot-dogok, töltött lángosok vannak az étlapon. Ez utóbbiak között láttam egy érdekes paprikás csirkés lángost. Aki ismer, tudja, hogy szeretem ezeket a hibrid ételeket, korábban is írtam már ilyenről egy összefoglalót is, meg a Don Pepe néhány szezonális ajánlatát is megmutattam. Ezért úgy gondoltam, változtatok a terveimen és ennek a helynek is adok egy esélyt.

 


Benn egyszerű, de igényes vendégtér fogadott, magas asztalokkal és székekkel. Az eladó hölgy szintén nagyon kedves volt, felvette a rendelést, mondta, hogy 10-15 perc, amíg elkészül (lángosnál ez természetes), az italomat azonnal kitöltötte. Ez utóbbi egy fél literes limonádé volt. Sok extrát nem tudok róla mondani, egy egyszerű, citromos, savanykás ital volt, nem a legkülönlegesebb, amit valaha ittam, de ahhoz képest, hogy 300 forint volt a fél liter, teljesen jó ízű, hideg, jól esett a nyáron.

 


A lángos alig 15 perc múlva érkezett. kaptam mellé egy kis mártást, ami tulajdonképpen egy paprikás csirke szaft (vagy ahhoz hasonló J) volt. Méretben viszont nem tűnt túl nagynak, legalábbis a Maci lángosozó vagy Pizza King dupla lángosához képest kisebb mennyiségnek tűnt. De azért egy ebédre biztosan elég lesz.

 

A lángos tésztájával kezdtem a kóstolást, ami nagyon ízlett. Kívül ropogott, belül puha maradt és – ami lángosnál nagy szó – egyáltalán nem volt nehéz a tészta, sem kívülről, sem belülről nem tűnt sem zsírosnak, sem olajosnak. Az étkezés után sem éreztem azt, hogy el lennék telítve, ez szintén nem túl gyakori a lángosoknál. Szóval ez abszolute bejött. Fokhagyma ki volt készítve az asztalhoz, így aki kért, használhatta, de a paprikás csirke miatt most ezt inkább kihagytam.

 


Aztán elértem a csirkehúshoz, amivel sajnos már problémám volt. Ízre egyébként oké, viszont sajnos eléggé száraz volt és az a paprikás-szaftos érzés nem jött pont át, ami a paprikás csirkénél nálam fontos. Hirtelen ötlettől vezérelve elkezdtem a húst a szószba mártogatni, és úgy már jó volt, egyszerre éreztem a ropogós lángost, a húst és ezt a nagyon kellemes szaftot. A baj csak az volt, hogy ez utóbbiból elég kevés került a tányérra, így nem jutott belőle a teljes húsadagra. Emiatt maradt bennem hiányérzet.

 


A lángos 1.050 forintba került, limonádéval együtt 1.350 került az egész, ami a belvárosi kajaárakra nézve nem vészes, ez kb. tényleg egy ebédmenü ára. Tulajdonképpen azt kaptam meg ezt az ételtől, amit lángostól még sosem: egy olyan ételt, amit kényelmesen meg tudtam enni, ízlett, jól laktam vele, és minden további nélkül tudtam utána dolgozni délután. Szóval elégedett vagyok. A húson viszont még lehetne javítani, és akkor tökéletes lesz.

 

Értékelésem: 8/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról