Pilótaértékelés, 5-8. futam

 

A múlt héten táboroztattam, így sajnos nem volt lehetőségem arra, hogy elkészítsem a legújabb pilótaértékelő cikkem, de most pótolom a mulasztásom. Ahogyan azt az előző cikkemben leírtam, nagyjából minden negyedik futam után fogok egy cikket írni arról, hogy kiket éreztem a legerősebbnek, és kiket a leggyengébbeknek. Ismételten hangsúlyozom, hogy csak azt a 4 futamot értékelem, ami a címben szerepel, a korábbiakat nem. Illetve a tegnapelőtti Osztrák Nagydíjat sem veszem még figyelembe, az a következő csomagot fogja képezni. No, lássuk, kinek jött ki nagyon jól az elmúlt időszaka és kinek nem!

 

1.      Max Verstappen

 


Azt hiszem, ez nem vet fel sok kérdést: A 4 futamból 3 győzelem és egy önhibán kívüli kiesés a holland pilóta mérlege, ennél jobb eredményt gyakorlatilag nem is lehetne elérni. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a technikai háttere is adott, erre a 4 futamra a Red Bull teljesen egyértelműen erősebbé vált, mint a Mercedes. Max viszont kegyetlenül kihasználja ezt, nem hagy lepattanókat, mind időmérőkön mind futamokon borzasztóan stabil. A pontelőnyével és jelenlegi teljesítményével egyértelműen a Vb legnagyobb esélyesévé nőtte ki magát.

 

2.     Sebastian Vettel


 

Nagyot fordult a világ Seb-bel, meg kell hagyni. Amíg az első 4 futamon a leggyengébbek között volt, addig most úgy tűnik, hirtelen erőre kapott és meg sem állt a listámon a dobogó második fokáig. Úgy tűnik, az elnyújtott első etupokra épülő stratégia működik nála, Monacoban fantasztikus felzárkózást produkált vele, Bakuban meg egyenesen a dobogóra repítette őt ez a taktika (igaz, ehhez kellett Verstappen kiesése). Franciaországban szintén sokat lépett előre ezzel a stratégiával. Ha nincs a kicsit gyengébb stájer versenye, akár a lista elejére is fel mertem volna tenni, de összességében így is megsüvegelendő ez a teljesítmény.

 

3.     Pierre Gasly

 


Az Alpha Tauri versenyzője már a szezon első 4 futamán is odatette magát, de mostanra még eggyel feljebb kapcsolt. Monacoban végig maga mögött tudta tartani Hamiltont, majd Bakuban neki is összejött a hőn áhított dobogó. Franciaországban szintén erős futamot hozott, és értékes pontokat szerzett csapatának. A stájer futamon önhibáján kívül esett ki, így ezt a teljesítményt nehezebb értékelni, de az összkép alapján simán dobogóra került.

 

4.     Sergio Perez

 


Itt rengeteget hezitáltam, hogy őt vagy Norrist tegyem-e a pozitív lista végére, de mivel Norris egyszer már szerepelt itt, most a mexikói mellett tettem le a voksom. Úgy tűnik, Sergionak sikerült az, ami Max korábbi csapattársainak nem, és beleszokott az autóba, legalábbis futamok terén (edzéseken azért még van hova fejlődnie). De ha megnézzük a négy versenyét, Monacoban elsőosztályú felzárkózást produkált, utána meg jött a győzelem Bakuban, egy dobogó Franciaországban, és ha nincs a csapata hibája, akkor Ausztriában is simán dobogós lett volna. Most már abszolute kijelenthető, hogy hozza azt a szintet, amit várnak tőle.

 

.

.

.

.

.

 

17. Esteban Ocon

 


Nagyon hullámzó az idei szezonja. A kissé csalódást keltő első futama után volt 3 olyan erős versenye, ahol stabilan verte Fernando Alonsot és folyamatosan pontokat tudott szerezni az annyira veretesnek nem mondható Alpine-nal. Még a Monacoi futama is egész jó volt, de utána mintha elvesztette volna a fonalat. Az azt követő 3 futamon egyszer sem tudott pontot szerezni és még Q1-es kiesése is volt, miközben most Alonso volt az, aki magára talált és elkezdte magabiztosan szállítani az egységeket a csapatának. Nem akarom leírni őt, mert már idén is láttuk, hogy képes jó teljesítményre, de össze kell szednie magát!

 

18. Yuki Tsunoda

 


A japán versenyző továbbra sem képes stabil teljesítményre. A monacoi teljesítménye katasztrofális volt, és a francia futamára sem lehet büszke (és ezeken a versenyeken azért a csapattársa hozott egy stabil szintet). A másik két versenyén elfogadható szintet nyújtott, de ez még mindig csak annyit jelent, hogy nem volt nagyon látványosan lemaradva Gaslytól. Ismerve a Red Bull versenyzőpolitikáját, ha nem kapja magát össze, akkor a szezon végén nagyon is lesz félnivalója.

 

19. Nyikita Mazepin

 


Sajnos, amíg az élmezőnyben nagy volt a változás az előző listához képest, addig a lista végén nem lesz az. Ha gonosz akarok lenni, úgy érzem, hogy az orosz versenyző minimálisat előre lépett a korábbi teljesítményéhez képest, de mivel az kb. a 0 szint volt, még mindig nagyon messze van attól a szinttől, amit az F1-es pilótáktól elvárok. Monacoban hozott egy elfogadható futamot, és volt már olyan versenye, ahol viszonylag közel volt Mick Schumacherhez, ám e mellett még mindig óriási homály-futamai is vannak. Mert azért lássuk be, 30-40 másodpercekre kikapni egy szintén újonc csapattárstól igen nehezen elfogadható teljesítmény.

 

20. Nicolas Latifi

 


Szerintem nagyjából sejtette mindenki, hogy Mazepin „előrelépésével” ki lesz a lista végén. Sokan mondták már, hogy Russell és Latifi közötti különbség akkor fog jobban kijönni, ha nem a Williams lesz az abszolút utolsó. Ez leginkább a Stájer nagydíjon derült ki. Russell kis híján a Q2-be jutott, és végig pontszerző helyen volt, amíg a technikai hiba miatt nem esett hátra. Ehhez képest hol volt Latifi? Ahol eddig. És nála már nem lehet azzal magyarázni a dolgokat, hogy ez az első éve. Több mint 20 közös futama volt Russell-lel, egyszer sem volt képes eddig őt legyőzni időmérőkön. Ez szerintem mindent elmond.

 

Ez az én listám, ha nem értesz egyet, írd meg kommentben!


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról