Közeli konkurencia – Amici Miei vs. Epic Burger, Budapest, Corvin sétány


Ha az ember két kajáldát összehasonlít, annak számos oka lehet. Leggyakrabban az, hogy ugyanabban a körben mozognak, ugyanazt az ételt készítik, így egymás közvetlen konkurenciái. De az is lehet, hogy az indok sokkal egyszerűbb: a két hely földrajzi közelsége jelent egyfajta konkurenciát. Ilyenkor indokoltnak tűnik akár két olyan helynek az összevetése is, akik egyébként másféle terméket árulnak. Ezt teszem meg a jelenlegi cikkemben. A két hely, amit összehasonlítok az Epic Burger és az Amici Miei étterem. Más a stílusuk, egyik egy klasszikus olasz étterem, a másik egy amerikai street food bár. A klasszikus gasztrocikkekhez hasonlóan itt is pontozni fogom a két helyet, de itt próbálom kicsit több összehasonlítással megtenni mindezt és a végére véleményt tenni, hogy melyiket hol éreztem jobbnak.





Helyszín


Az Amici Mieiben Vb-döntőt mentem nézni. Kicsit kockázatos szituáció volt, ugyanis nyilván ilyenkor a helyfoglalások száma nagy. Ezzel együtt meg tudták oldani, hogy valahova leüljek, ami hatalmas pozitívum. Maga az étterem is jó, tágasnak tűnik, középen egy pult, van süteménypult is, szóval egy szó mint száz, szép és igényes. Az asztalokon néhány fűszer, mártás és olívaolaj van, olyanok, amiket az ember nem találkozik minden nap, minden házban, ez újabb pozitívum.

Az Epic Burgerben pár napja jártam, de egyszer régebben már egy évvel ezelőtt is. Területre kicsit kisebb, de ugyancsak tágas hely benyomását kelti. A közepén lévő asztalok és a falaknál az étkezőpultok lehetővé teszik nagyobb létszámú vendégek fogadását is, a falakon lévő képek klasszikus street food hely benyomását keltik. Itt is meg kell említenem, hogy minden asztalon vannak mustáros és ketchupos tömlők. Ez azért tetszik, mert ezek az alternatív, hétköznapi kencék tipikusan olyanok, amiket valaki szeret a hamburgerében, másnál már régen rossz, ha ezek a bolti termékek vannak benne. Egyes éttermek egyáltalán nem is használják ezeket. Ez a megoldás szerintem pont jó, vannak másfajta szószok is, és mindenki eldöntheti, hogy ezeket igénybe veszi-e ezek mellett vagy nem. A felirat alapján egyébként UNIVER ketchupot és mustárt használnak, ami jó minőség. De én kötekedős vagyok, ezért mindkettőbe belekóstoltam, de megnyugtatok mindenkit, tényleg azok. A hely tekintetében tehát mindkét kajálda jelesre vizsgázott.


Étlap


Az Amici étlapja igen színes, főleg olasz ételeket láttam benne. Vannak levesek, előételek, pizzák, calzoneok, főételek, desszertek, kávék, teák, limonádék, üdítők, szeszes italok. Szóval minden, mi szem-szájnak ingere. Ami azonban kicsit étvágyelvevő hatású volt nálam, az az áruk. A legtöbb étel a 2-3.000 forintos árkategóriába van, a pizzák közül meg csak a margaréta és a sonkás/szalámis pizza nem éri el a 2.000-es lélektani határt. De még ennél is nagyobb problémát éreztem az italoknál. A 0.33-as ásványvíz 400 forint fölött van…köszi.

Az Epic Burger étlapja nyilván nem ilyen gazdag, de azért választék van. Hamburgerből azt mondom kis túlzással, hogy korlátlan a választék. Nevesítve mondjuk csak kb. 15-féle burger van, de van a kívánság étlap, aminek a segítségével kb. 5 fajta húsból, 6-7 féle sajtból, vagy 10 szószból és többféle zsemléből lehet választani, plusz lehet extrákat kérni. Ez egy tök jó ötlet szerintem. Ezenkívül van néhány hotdog féle, BBQ csirkeszárny, pár egytálétel, egyfajta desszert, meg persze üdítők itt is. Ez utóbbiak ára itt is egy kicsit borsos (de azért nem annyira, mint az előző helyen), amin egy menüajánlattal próbálnak segíteni, ami arról szól, hogy ha valaki burgert, köretet és üdítőt is kér, akkor az egész ára 250 ft-tal olcsóbb. Így az üdítő ára egy olcsó bevásárlóközpontos árrá változik. Mindent egybevetve így 2.300-2.400 forintért lehet menüt kérni.


Az ételek


Az Amiciben egy sonkás pizzát rendeltem, illetve egy kisebb süteményt is, meg egy ásványvizet (a desszertet végül nem kaptam meg, erről majd írok). Az étel kb. 20-25 perc alatt érkezett meg, külsőre látványos volt, az illata is meglehetősen bizalomgerjesztő. A pizza alján volt a szósz, rajta a asajt, és a sonka. Noha nagyon sok pizzériában a sajt kerül az étel tetejére, de z igazi olasz pizzák igazából így készülnek, hogy a sajt az alján van. Ezen az ételen nagyon érződött az olaszos jelleg, a tésztája is ropogós, szinte biztosan kemencében sült, papírvékony. Sajnos ezzel eljutottunk talán az étel legneccesebb pontjához is. Nagyon finom volt a tészta, de ez a vékony jellege kicsit a szükségesnél is könnyedebbé tette a számomra, és amikor befejeztem az ételt, akkor azért azt éreztem, hogy nem laktam teljesen jól. Egy 2.000 forint körüli kajánál ezt már hibának tartom. Ami a többi összetevőt illeti, a szósz teljesen jó volt, igazi paradicsomszósz, olaszos fűszerezéssel, nagyon ízletes. A sonka is tetszett, kellemesen sós, vékony, nagyon ízletes. Mindent egybevetve az étel minőségével semmilyen problémám nem volt.

Az Epic Burgerben egy kívánság burgert rendeltem, amiben igazából az alapburgert kértem csak a cheddar szósz helyett fokhagymás majonézzel. Ez utóbbit azért tartottam fontosnak, mert az első látogatásomnál a cheddar szósz nem igazán ízlett, ráadásul a cheddar sajt, cheddar szósz kombó túlzottan egysíkúvá tette nálam a kaját, a sajt kicsit elnyomta a többi összetevőt. Most ezt próbáltam javítani. Ami egy apró pozitívum volt, hogy kívánság burgerként ez az étel 100 ft-tal drágább lett volna, mint az alap cheesburger, de a cheesburger árában számították. Ez persze csak 100 forint különbség, és nem is a pénz miatt emelem ki, de jól esett, hogy ezt a szószcserét kvázi ingyen megkaptam.  Az étel kb. 10 perc alatt érkezett meg, és az első, aminek örültem: a burger nem kicsi, sőt, jó nagy. Sajnos Budapesten már tapasztaltam olyat, hogy 2.000 forintért a tenyeremben kényelmesen elférő burgert kaptam, amit nagyon nem szeretek. De ez bejött. Az összetevőkkel külön-külön sem volt semmi baj. A buci kicsit édeskésebb, de finom. A hús médiumra sütött, egyszerű fűszerezésű, és jó nagy darab, nekem ez is nagyon bejött. A szósz, amit kértem, szintén jó. Meg kell említenem, hogy ez nem a szokásos édeskés-fokhagymás-majonézes mártás, amivel eddig találkoztam, ez egy sósabb verzió, de ettől még ízletes, a fokhagyma és a majonéz íze is abszolute kiérezhető belőle. Egyetlen apró kritikám a mennyisége, ebből még elfért volna bele több is. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy én lehet, hogy inkább ezzel a szósszal (vagy BBQ-val vagy fűszeres joghurttal) kínálnám az alapburgert és valami extra cheesburgert tennék az étlapra, amibe mehet, minden, ami sajtos. De persze én nem értek az üzlethez és ez csak egy vélemény a sok közül J A zöldség mennyisége és minősége is bőven jó, egyedül talán a nagyra vágott hagymakarikák, amik egyesekből ellenérzést válthatnak ki. Én szeretem a hagymát, nekem jó volt így, de találkoztam már olyan emberrel, aki a hagymát apróbb darabokban, vékonyabban szereti. A hozzáadott krumpli is jó, friss, és örülök, hogy a fűszerezésében nem csak a sót éreztem. Mindent egybevetve nagyon jó kaja, a mennyisége pedig szintén kiváló, konkrétan alig tudtam megenni, a kajakóma érzés a végén meglett!


Felszolgálás


Az Amiciben alapvetően a felszolgálás rendben volt, viszont egy kellemetlen élmény társult hozzá. Amikor az elején leadtam a rendelést, kértem a pizzát az ásványvizet, és a desszertet. Utóbbit azonban valahogyan nem igazán akaródzott megkapnom. A meccs 80. perce környékén ezt jeleztem, ekkor mondta a pincér (aki ugyanaz volt, mint aki felvette a rendelést), hogy utána kell néznie, mert nem biztos, hogy van belőle. Mi van? Oké, én el tudom fogadni, ha nincs valami. De ez nem tűnik fel a rendelés leadásánál? Vagy ha utóbb derül ki, nem kellene odamenni a vendéghez és megmondani neki? Azért szerintem az durva, hogy oda kell hívnom a pincért, hogy ezt közölje…sőt, igazából még csak nem is közölte velem csak azt, hogy utánanéz…nos az lehet, hogy utánanézett, de hogy addig nem jutott el, hogy ezt el is mondja nekem, az biztos. A számlát is egy másik pincér adta. Azért ezt egy minőségi helytől nehezen tolerálom.

Az Epic Burgerben erről sokat nem tudok írni. Pultnál átvevős kaja van, ott kell a rendelést is leadni. A pultoslány nem tűnt ki az átlagból, sem pozitív, sem negatív értelemben.

Árak

A két helyen nagyjából ugyanannyit fizettem…volna. Nézzük meg pontosabban.

Epic burger:

-         1 hamburger
-         1 adag sült krumpli
-         1 fél literes üdítő
2.280 forint.


Amici:

-         1 sonkás pizza
-         1 0,33-as ásványvíz
Kb. 2.350 forint.

Már ezzel is az Epic burger nyerne, de az Amiciben ezt még terhelte egy 10%-os szervízdíj is. Ezt több szempontból sem szeretem. Egyrészt szerintem sokkal egyenesebb dolog már az étlapon feltüntetni a szervízdíjjal terhelt árakat, akkor meg én döntök, hogy adok-e még extrát a szervizért (ráadásul a 400+-os ásványvízre még külön szervízdíj? Na ne!). Mert a legnagyobb elégedetlenségem itt éppen a felszolgálással volt, megmondom őszintén, ha választhattam volna, egy fillért borravalót sem fizetek érte. Így sok választásom nem maradt. Ezzel 2.600 forint környékére emelkedett az ár, amiért egyértelműen kevesebbet ettem és ittam, mint az Epic Burgerben.

Konklúzió

Nyilván nehéz összehasonlítani két helyet, ha a kínált ételük teljesen más és a célközönségük is eltér. Az egyik hely inkább egy klasszikus street food bar, főleg szerintem a magyaroknak, a másik hely célközönsége egyértelműen inkább a külföldi turisták. Csak éppen emiatt elvárnék ott egy olyan minőséget a felszolgálásban, meg úgy általában mindenben, ami erre méltó. És azt éreztem, hogy pont ez maradt el.

Ha a 2 hely minőségét nézem, mindkettő a saját profilját az ételekben minőségi módon adta tovább. Azonban, hogyha az ár-mennyiség arányt és az egyéb külsődleges körülményeket is figyelembe veszem, akkor ezt a csatát most nálam egyértelműen az Epic burger nyerte meg. De persze én mindenkit biztatok arra, hogy próbáljátok ki mindkét helyet, és döntsétek el ti magatok, hogy nektek melyik tetszik jobban!

Értékelésem:

Amici Miei: 7/10

Epic Burger: 9/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)


Bővebben a két helyről:



Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról