Ebben mi a különleges? - Fellegvár büfé, Visegrád

A most következő helynek a pontos nevét a neten találtam meg kis kutatómunkával, mert a helyszínen a „Lángos-sarok” kiírást láttam csak. Lényeg a lényeg, a visegrádi fellegvár alatt lévő büfé-étteremről fogok most írni. Így utólag azt mondom, hogyha előbb rákeresek neten és megnézem a kommenteket, lehet inkább bemegyek a városban a CBA-ba valami pékáruért...de ne szaladjunk ennyire előre.



Ami azt illeti, a kínálata egy büféhez képest nem volt rossz, gyros, hamburger, lángos, rántott hús, sajt. Ami viszont már az elején feltűnt, hogy az árai brutálisak. A sima lángos kezdődik 1.500 forintnál, ez még az infláció mellett is soknak tűnt. A sima burger menük 2.600-2.800 forint körül voltak, a „különleges” hamburgerek – amikhez alapjáraton édesburgonya dukál, de én maradtam a simánál – 3.700 forintba kerültek (összevetés: ez pont annyi, mint a szegedi Famous Steakhouse étteremben a burger ára szervizdíjjal együtt). Végül úgy döntöttem, hogyha már ilyen költségek vannak, ráteszem azt az ezrest, és megnézem mitől prémium itt egy prémium burger. Úgyhogy ezekből választottam egyet, ami dupla húsos, dupla sajtos és édes chili szósz jár hozzá.


Az étel ahhoz képest egész gyorsan megérkezett, hogy mennyien rendeltünk egyszerre, ám a látvány nem győzött meg. Egy szemlátomást bolti buci, nagyon vékony hús, és egy adag salátán kívül – ami a krumpli és a burger mellé járt – semmi olyan extra, amit meg tudnék említeni. No de sebaj, a kóstolás még hozhat valamit.



Ami azt illeti, már a buci sem hozott igazán lázba, egyszerű bolti termék és még annyira frissnek sem nevezném. Túl sokat nem ad hozzá az egész ételhez. A dupla sajtnak örültem, de jobban értékeltem volna egyet, aminek íze is van. De az igazi mélypont a hús volt. Kóstolás közben komolyan gondolkodtam, hogy felajánlom egy vegának vagy vegánnak, mert a hús ízét konkrétan nem éreztem benne, ha gonosz akarok lenni, anno a Don Pepe vegán burgerét húsosabbnak éreztem mint ezt. Amit viszont éreztem, az a műanyag íze, és szó szerint, mintha egy műanyagdarabot rágnék, borzasztó útóízzel...nagyon nem ízlett, olyannyira nem, hogy inkább kiszedtem a burgerből, és anélkül ettem meg a maradékot, de közben picit játszadoztam a hússal:

Na, ez szerintem ismét sokat elárul a minőségéről. Meggyőződésem, hogy valami előre elkészített bolti terméket használnak, de azt is jó eséllyel a legalsó polcok egyik leárazott szekciójából szedték le.


Az édes chili szószban a chilit egyáltalán nem éreztem. Az édességet annál inkább, de ez meg már konkrétan a kellemetlenül édes kategória volt. Az édesebb buci és a kb. fűszerezetlen hús és jellegtelen sajt mellett ez azt eredményezte, hogy semmilyen karakteres íz nem volt az egész ételben. Végére hagytam a zöldségeket, ami talán az egyetlen elem, amivel önmagában nem volt semmi probléma, de ezt a koncepciót már képtelenség volt feljavítani.


A két kísérőelemből a sült krumpli szimpla bolti termék, különösebb baj nincs vele, de igazán nagy csodát nem lehet tőle várni. A saláta önmagában nem lett volna rossz ötlet, viszont az érthetetlen, hogy miért készítenek ugyanazokból a zöldségekből salátát, ami a burgerben benne van, vagy ha már ezt teszik, miért nem használnak hozzá valami másfajta öntetet? Mert ez így ebben a formában megint nem ad hozzá semmilyen extrát az ételhez. Bár ha jobban belegondolok, még mindig az öntet nélküli saláta a fűszerezetlen zöldségekkel volt ennek az ételnek a legízletesebb része. Ez meg mindent elárul.


Ahogyan említettem, ezért a menüsorért 3.700 forintot fizettem, ami több szempontból felháborító. Önmagában ez az ár teljesen irreális egy olyan ételért, amiben minden bolti termékből áll és semmi saját nincs. De ráadásul e mellett még szörnyű is. És ez volt a különleges burger. Ez az étel (?) még normál burgerként eladva sem lenne elfogadható, az pedig, hogy ezt tekintik különlegességnek, azt jelenti, hogy óriási a baj. Alapanyagtól függetlenül olyan alaphibák vannak az egész ételben már ötlet szintjén, amit egy magára valamit adó szakácsnak/vendéglátósnak észre kellene vennie. Már azt a vendéglátó szégyenének tartom, hogy egy ilyen étel kikerülhet egy vendég asztalára, azt meg főként, hogy ennyi pénzért. Még egyszer nézzük meg, hogy Szegeden ugyanennyi pénzért mit kaptam, és a következtetést vonja le mindenki.



A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy nagy csoportban ettünk ott és nem volt mindenkinek annyira rossz a véleménye, mint nekem. Egyikünk rántott sajtot evett, ő azt mondta, hogy az neki ízlett. A gyrost evők között változatos vélemény volt, egyeseknek ízlett, másokat zavart leginkább a túlságosan kapros szósz. Akik viszont lángost ettek, ugyanúgy lesújtó véleménnyel voltak, leginkább az élesztő-ízt rótták fel. A pontszám most kizárólag az én véleményemet fogja tükrözni, de ezeket úgy gondoltam, hogy a teljes kép kedvéért le kell írnom. 


Értékelésem: 3/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://fellegvarbufe.eatbu.com/?lang=hu

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

  1. Látom, ez közel 1 éves blog, de a probléma aktuális még mindig.
    Valószínű sokan lepontoznánk a helyet, de valahogy én sem találok erre megfelelő oldalt...
    2023 júliusban bátorkodtam 2 gombóc fagyit kérni. 1 "gombóc" 600,-ft, ami manapság nem meglepő, de gusztustalanul pofátlan fél gombócot adnak! Igen, pont mint gyerekkorunkban, amikor alaposan lehúzogatták a fagyiskanálról a felesleget és kizárólag fél gombóc volt a "gombóc"... A cseppet sem szimpatikus nő a kezembe adta, én meg visszakérdeztem, hogy ez két gombóc???? Annyira nem látszódott ki a tölcsérből. Láthatóan nem tetszett neki a kérdésem, vágta a pofákat.
    Tehát 1 gombóc az fél gombóc, a fél gombóc pedig 600,-ft. Tehát ettem 1 gombóc fagyit 1200,-ért!!!
    Komolyan szégyen, hogy ilyen emberek, kiszolgálás és büfék vannak ennél a gyönyörű várnál, ahol rengeteg turista alkot véleményt a magyarokról (is). A szinvonal rettenet!
    Mázli, hogy nem rendeltünk a családdal mindenfélét, megúsztam a fagyis lehúzással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, most látom ezt a megjegyzést, korábban nem vettem észre. De sajnos nagyon szomorú ez valóban, nem csak magukat járatják le, hanem kb. a teljes magyar vendéglátást az egyszeri külföldi turista előtt. Ön még jobban járt, hogy "csak" az ár terén húzták le, de azóta is több elégedetlen hangot hallottam a kaja minősége kapcsán is.

      Törlés
  2. 15 szál sült krumpli 1900ért több, mint pofátlanság

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról