Az egyszerű is lehet jó – Pipitér büfé, Szeged

 

A legutóbbi két szegedi kóstolós cikkem két éttermet mutattam be, ezúttal kissé más irányba kalauzolom el az olvasóimat. A Pipitér tipikus büfé jellegű helynek tűnt, ami alapvetően rántott, illetve sült csirkés ételekkel operál, meg pár klasszikus büféétellel. Egy ismerősöm ugyanakkor ajánlotta, hogy mindenképpen próbáljam ki, így megtettem. A helyet meglátva először azt hittem, hogy helyben fogyasztásra nincs is lehetőség, aztán láttam csak, hogy a konyharésztől elválasztva van egy külön kis építmény a fogyasztó vendégek részére, ami egyszerű, de igényes.



Ezúttal nem bonyolítottam túl a választást, egy rántott csirkés-füstölt sajtos szendvicset kértem, amihez a megnevezett alapanyagokon kívül zöldségek és választható szósz is dukált – én a fokhagymás-joghurtos mellett döntöttem – valamint kértem bele kis csípőset is. Jelezték, hogy picit várni kell, mert frissen készül az étel, ez engem nem zavart, sőt, még örültem is neki, hogy nem egy ki tudja mennyi ideig várakozó ételt kapok meg. Végülis sokat azért nem kellett várni, kb. 10-15 perc múlva már vehettem kezembe a szendvicset, ami kifejezetten nagynak tűnt, egy vacsorára bőven megfelelő.



Nyilván egy rántott húsos szendvics a világot nem váltja meg, ugyanakkor el kell ismernem, hogy ezen a fronton nagyon jó minőség, amit kaptam. Maga a pékáru, amibe tették jó nagy, ropogós, de mégsem száraz, kellemesen levegős, nekem abszolúte bejött, nyilván nem helyben készítik, de azért örülök, hogy igényesen választották ki. Szintén nagyon finom volt a csirkehús is, a belseje jó szaftos, puha maradt, miközben a panír úgy ropogott, ahogy kell, működött. A sajt is oké, semmi extra de jó és nem is kevés.


Zöldségek terén ki kell emelnem, hogy nem spóroltak, jó sokat adtak belőlük. Alapvetően átlagos zöldségek, nagyon nincs mit kiemelni bennük, de különösebb baj sincs velük, friss és ízletes az összes. A fokhagymás joghurtos szósz is működött, csirkehús mellé kifejezetten illik is hozzá, és a fokhagyma ellenére kifejezetten könnyednek is éreztem, ami a nyári melegben szintén fontos szempont.



Az egyetlen amivel kevésbé voltam kibékülve, az a csípős szósz. Direkt csak egy keveset kértem, de így is az egész szendvicsben érzem, és a csípősségen kívül – ami nem volt gyenge – túl sok egyéb ízt sem adott. Persze ha valaki szereti a csípőset annak ezzel sem lesz semmi gondja, de ez tényleg az a kategória, amit csak a csípős ételek kedvelőinek tudok ajánlani.


A szendvicsért 1.350 forintot fizettem, ez a mai árak mellett nem vészes, főleg ha figyelembe veszem, hogy frissen készült. Igazából nincs okom panaszra, egy nagyon jó, nagyon igényes ételt ettem, nem is drágán. Azt a csípős szószt legközelebb jobban átgondolom, de ezt leszámítva minden tökéletes volt. Bátran merem ajánlani azok számára mindenképpen, akik jó áron akarnak valami finomat enni, de akik valami egyedibbet akarnak, azoknak is, mert azt gondolom, hogy ez a hely számukra is tud nyújtani némi extrát.


Értékelésem: 9/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/pipiszeged

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról