Egy hagyományos fogás kicsit másképp – Csülök Bár

 

A Bahíron már készítettem interjút Krécsó Norberttel, a Csülök Bár Étterem tulajdonosával, azóta viszont nem sokszor jártam ott. Azonban pár hete egy baráti társasággal ott ünnepeltünk és választhattunk az A’la Carte étlapról. Múltkor csülköt ettem, így most úgy döntöttem, kipróbálok valami mást, de olyat, ami nem teljesen csülökmentes. Ezért egy csülökkel-sajttal töltött csirkemellet választottam hasábburgonyával és paradicsomsalátával, majd desszertként egy fagylaltos palacsintát erdei gyümölcs mártással. Szerintem sokan sejtitek, mi volt a választásom oka, kíváncsi voltam, hogy ugyanaz a hagyományos csárda-jellegű étel, ami nemrég Kozármislenyben nem igazán működött, vajon most fog-e.

 


Az étel körülbelül 20-25 perc alatt készült ez, nem rossz idő, főleg annak tükrében, hogy vagy 8-an rendeltünk egyszerre. Az adag szokás szerint óriási, bizonytalan voltam, hogy meg tudom-e enni, bár tény, hogy nem sokat ettem még aznap. Ami a húst illeti, nagyon bejött, a panírja vékony volt és ropogott, és ezúttal tisztességes húsmennységet kaptam (oké, a csirkemell közel sem olyan drága, mint a sertésszűz). A belsejében a csülök tényleg sokat dobott rajta, ízében markánsabbá tette az ételt, de mégis némi változatosság a klasszikus sajtos-sonkás csirkéhez képest. És annak is örülök, hogy nem spórolták ki a tölteléket, a hús mellett abból is tisztességes mennyiség volt. A krumpli is ízlett, a tetején lévő reszelt sajt sok extrát nem adott, de azért jó volt.

 


Összességében egy hagyományos és nagyon finom ételt ettem. Az egyedüli hiányérzetem az volt, hogy talán valami mártás illet volna hozzá. Oké rántott ételeknél ez nem tipikus, de mivel a csirkemell és picit száraz, a krumpli is, és a töltelék sem egy szaftos, folyékony valami volt, nekem jól esett volna hozzá valami, amibe belemárthatom a húsfalatokat. De ezt leszámítva nagyon rendben volt.

 


Desszertet már nem tudtam, hogy akarok-e enni, inkább csak kíváncsi voltam rá, ezért összesen egy darab fagylaltos palacsintát kértem. Mint kiderült, ez itt egy házi „oreos” fagyiból készül, azzal töltik meg a palacsintát és kerül rá az erdei gyümölcsös szósz. Ez nagyon tetszik, fagylaltból kevés helyen dolgoznak házi alapanyaggal, óriási pozitív csalódás Érdekes volt egyébként, mert tényleg fagylalt állaga volt, de nem éreztem mégsem nagyon hidegnek, picit volt alacsonyabb hőmérsékletű, mint a palacsinta, de inkább egy krémes állag jellemezte, ami viszont bejött nekem. Ízre meg tényleg az Oreot hozta. A hozzá lévő szósz meg bár savanykás volt, de nem kellemetlenül savanyú, hanem pont illett ehhez az ételhez, ráadásul nem maradtak benne magdarabok, ami erdei gyümölcsnél kellemetlen is tud lenni. Szóval ez nagyon bejött.

 

A pontos árat nem tudom, de a 2 étel a salátával itt is 4.000-5.000 forint között jönne ki szerintem, ez nem a legolcsóbb, de az adag mennyisége elég nagy, ráadásul sajnos fel kell készülni, hogy a hatalmas infláció és áremelkedés miatt a vendéglátóhelyek sem tudják a korábbi áraikat tartani. Úgyhogy ennek fényében nagyon ízlett és bátran ajánlom a helyet mindazoknak, akik a hagyományos vonalat kedvelik. Ez is azt hozza, de semmilyen rossz beidegződést nem fog tapasztalni az ember, ha ide jön!

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://csulokbar.hu/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról