Nyári strandélményeim

 

Picit gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt a cikkemet, ugyanis a strandszezon lassacskán véget ér, és idén sajnos csak a nyár utolsó hetének egyikében tudtam csak fürdőkomplexumokat látogatni. Akkor viszont rögtön hármat is, tapolcai nyaralásom során a Barlangfürdőt és az újonnan nyílt Ellipsumot, valamint a demjéni Cascade Barlang- és Élményfürdőt látogattam meg. Mindháromról külön-külön nem szeretnék cikket írni, márcsak azért sem, mert a strandszezonnal lassan vége (bár amennyire tudom, ezek részben télen is nyitva vannak) de egy kis összehasonlítást úgy gondoltam készítek, hogy melyikben mi tetszett, mi nem.

 


Árak:

 

A felnőtt komplex jegy a miskolctapolcai Barlangfürdőben volt a legolcsóbb, 5.000 forint, ezenkívül akció keretében ha valaki valamilyen wellnes-szolgáltatást (jellemzően masszázst) igénybe vesz, akkor komplex jeggyel picit olcsóbban is be tud menni, mintha a 2 szolgáltatást külön-külön venné igénybe. Másik „kedvezmény”, hogy a nem egész napos jegy itt 4 órát jelent, ez általában 3 óra szokott csak lenni. A demjéni barlangfürdő kicsit drágább, 6.000 forintot fizettem a komplex jegyért. Az Ellipsum ilyen téren a legborsosabb, ott a komplex jegy 8.800 forintba kerül. Ez viszont nem csak az élményfürdőbe, hanem a tőle elhatárolt szabadtéri strandra is bemenetet enged. Ezt egyébként nem használtam, hanem 3 órás jegyet vettem csak. Ami pozitívum, hogy bár kb. 15 perccel túlléptem ezt az időt, de nem számítottak fel külön extra díjat. Nem tudom, ez figyelmetlenség volt-e, vagy tudatos, hogy adnak átöltözésre és tusolásra 15 perc türelmi időt. Ha az utóbbi, az nagy pirospont, mert a 3 óra így jelent ténylegesen 3 óra szórakozást.

 


Öltözők és illemhelyek:

 

Öltözők tekintetében mindhárom fürdőről pozitívat tudok mondani, tiszta, tágas, kényelmes. Ugyanígy a wc-k, zuhanyzók mennyisége, minősége, vízhőmérséklete is teljesen rendben volt mindhárom helyen. Az egyetlen, amiben jelentős különbség volt a 3 hely között, azok az öltözőszekrények használata. Ebből a szempontból nálam az Ellipsum vitte a prímet, a legegyszerűbb megoldást választották, óra, ahol egy érzékelő  megmondja, hányas számú szekrény a miénk, odamegyünk kinyitjuk vele, bepakolunk, és mindez benne van az árban. Ami még extra, hogy 10.000 forint lefogyasztható az óra révén, amit utólag kell fizetni. Ezt én szeretem, mert nem kell készpénzt vagy bankkártyát bevinnem a fürdőrészbe, és a szekrényekhez se kell visszamenni érte.

A Barlangfürdőben szintén van órával nyitható szekrény, azonban ez nem jár a belépőjegyhez, hanem külön kell rá 500 forintot fizetni. Bevallom, én ezt nem szeretem, nem a pénz miatt, hanem azért, mert gyakran utólag veszem észre, hogy kellett volna külön szekrénypénzt fizetni és ilyenkor már kellemetlen visszamenni.

A Cascade fürdőben is az órás módszert alkalmazzák, de bármelyik szekrény zárható bármelyik órával. Mielőtt bárki megijedne, a nyitásnál ez már nem működik, kinyitni a szekrényt csak azzal az órával lehet, amivel bezárták. De így is zavaró, hogy mivel a nyitott szekrények is csukva vannak, egyesével kellett próbálgatni, hogy melyik szekrény van már zárva, melyik nincs. Ezenkívül nekem elég hosszú időbe telt többször, mire a szekrényt ki tudtam nyitni, nem volt elég az egyszerű érintés. Ez kissé zavaró volt.

 

Medencék

 

A miskolctapolcai Barlangfürdő belső része egy igazán hangulatos, természetes-mesterséges belső tér. 2 részből áll, az egyik egy kicsit hidegebb vizű felület, ahol a sodrófolyosó van. Ez egy nagy kedvencem volt ott, mert a folyosó gyakorlatilag végigmegy a barlangrendszeren keresztül, ami igencsak egyedi. A másik része egy kissé melegebb vizű, kéttermes medence, amik közül a csillagterem igazán hangulatos, főleg a kicsit horroros hangeffektjeivel, amihez a gyereksikoly is hozzátett némi extrát. A belső téren volt még ezenkívül két melegvizes medence, kinn pedig egy nagy kiterjedésű hidegebb vizű ramazuli-medence, egy pihenő medence – ami bár a kiírás szerint 35 fokos volt, nekem kevesebbnek tűnt – valamint 2 gyerekmedence. Mivel nem volt annyira szép napos idő, ezeket kevésbé használtam. Az élményelemek száma nekem kicsit kevésnek tűnt, az viszont pozitív volt, hogy mindegyikhez beírták, hogy mikor használják, nem kellett random várakozni. Bár nem a medencékhez tartozott, de megemlítem, hogy itt éltem a lehetőséggel, hogy igénybe vegyek egy 40 perces masszázst, ami kellemesen ellazított és külön öröm volt, hogy a 40 perc tényleg 40 perc volt, nem 5 perc előkészület, 5 perccel korábbi befejezés, hogy előkészüljünk a következőre. Ennek természetesnek kellene lennie, de sajnos volt már e téren kellemetlen tapasztalatom, de nem itt.

A Cascade fürdő szintén egy barlangfürdő, ám kevésbé tűnt természetesnek, jobban kijött a hely épített jellege. Viszont cserébe nagyon látványos szoborvilága volt a helynek, a tigrisfejekből kifolyó zuhany emlékezetes volt, ugyanakkor azt éreztem, hogy elég ritkán működnek az élményelemek, volt, hogy több mint 30 percet feküdtem egy pezsgőfürdőre várva. A belső térnek volt egy mesei hangulata, a medencék melletti pihenőterem meg egy remek kis hely volt, friss, tiszta levegő, néhány televízió, rengeteg fekvőhely, relax a köbön. Zavart viszont még a padló nagyon csúszós felülete, vizesen kb. olyan érzés volt, mintha tükörjégen mennék. Oké, a medencék mellett padló mindig csúszik, és oda kell figyelni, de ez szokottnál is simább volt, így valóságos művészet volt rajta állva maradni. A kinti részen egy pancsolós medence mellett magas hőmérsékletű gyógy- és termálvíz is volt, amit nagyon szerettem, bár árnyékolhatnák kicsit jobban, a déli hőségben ugyanis rásütött a tűző nap a medencékre.

Az Ellipsum egy klasszikus strand- és élményfürdő. A komplexum gyakorlatilag 5 részből áll, a külső strand, az öltözőterület, egy relax-részleg, egy ramazuli-részleg és egy gyerek-részleg. A relax részleg belső terén rengeteg élményelem volt megtalálható, és a 3 fürdőből egyértelműen itt működtek ezek az elemek egyhuzamban a leghosszabb ideig. Apró kritika, hogy a víz hőmérséklete egy picit hidegebb volt annál, amiben én szeretek feküdni, de azért messze nem volt olyan vészes, mint a kisvárdai strandon, és az is igaz, hogy én az átlagnál kissé fázósabb vagyok. Ezenkívül a szabadba is kivezetett egy medence, annak jó volt a hőmérséklete. A kétszintes épület felső szintjén kialakítottak egy nyugágyas pihenő részt, az nagyon rendben volt. A ramazuli részes kisebb vízfelületen hasonló élményelemek voltak, plusz a csúszdák, itt nem vették annyira szigorúan az ugrálást meg a gyerekek játszadozását, mint a relax-teremben. A gyerekrészleget nem nagyon néztem meg, de látványra rendben volt az is. A külső részen szintén több medence, de ami az igazi különlegessége a strandnak a szememben, az a rengeteg sportpálya, az asztalitenisz, strandröplabda mellett például teniszpályát is igénybe vehetnek a vendégek.

 


Csúszdák:

 

A vízicsúszdák nagy kedvenceim, ezért nem tudok cikket írni anélkül, hogy pár szót ne szólnék róluk. Számszerűen a legtöbb csúszda a Cascade-ban van, amikor én ott jártam, 4 belső és ugyanennyi külső csúszda működött, ezek fele egyenes, fele kanyargós. Sajnos a belső rész amilyen látványos és csábító volt a promóképeken, annyira súlytalannak éreztem annak kipróbálása közben. A kanyargós csúszdák között volt egy nagy sebességű csúszda, ahol viszont zavart, hogy nem csobbanással érünk célt, hanem csak megáll a végén, a nagy tempóból a megállás nem mindig kellemes. Az UFO-csúszda nagy kedvencem, de itt nem lehetett túl nagy sebességre gyorsítani vele, így egy kör volt a csészében, aztán már pottyantunk is le. A kanyargós, lassabb csúszdájuk tetszett. Kinn volt egy másik kanyargós, úszógumis csúszda, azt szintén lehetett élvezni, nem túl gyors, de kellemes sodrású.

Az Ellipsumban csak 3 csúszda volt, ami mindegyik félig az épületben, félig kinn haladt, ám ez tipikus példája annak, hogy a kevesebb néha több. Az egyik csúszdának egy belső játéka is volt: világító négyzeteket kellett a csúszda falán eltalálni, amikért pontok jártak, amit a végén a rendszer összesített. Mondjuk nem volt elég őket megérinteni, hanem erőt is ki kellett fejteni, de tetszett, jól szórakoztam vele. A másik egy úszógumis csúszda, ami a kisvárdai fürdőben lévőhöz hasonlóan egy hengeren is keresztülvitt, jó élmény ez is. De a hely igazi különlegessége a VR-csúszda, ami egy hagyományos csúszdaként működik, de minden 3. órában egy VR szemüveggel is lehetet csúszni rajta, amin keresztül igény szerint Atlantist, egy maja világot, a 2. világháborút, vagy Miskolcot láthatjuk. Nagyon érdekes élmény meg kell hagyni, bár sajnos kicsit rontott belőle, hogy 500 forintot kellett fizetni és kb. 2 percet gyalogolni egy 10 másodperces élményért. De egyszeri kipróbálásra mindenképp ajánlom. A csúszdák érkezése mindháromnál a hosszított folyosós módszer, de egyiknél sem olyan végsebességgel érkezünk, hogy ez zavarna, ez összességében nagyon pozitív.

A miskolctapolcai Barlangfürdőnek nincsenek csúszdái, az inkább relax, de nincs ezzel baj.

 


Étkezés

 

Ebben a cikkben nem akarok mélyebb gasztronómiai fejtegetésekbe belemenni, hiszen a strandbüféktől nem várhatja el azt az ember, amit egy étteremtől. De azért úgy gondoltam, megnézem ilyen szempontból a 3 helyet is.

Sajnos a Cascade fürdőben e téren csalódás ért. A beltéren volt egy elég igényesnek tűnő étterem, ami előtt egy táblára ki voltak írva a különböző kaját, amik kaphatók. Kíváncsi voltam, mit takar a „barlang-burger”, gondoltam, kérek egyet. De mire odaértem, elfogyott. Oké, akkor eszem egy pizzát…az sincs. Előtte valaki próbálkozott egy sokmagvas csirkével, az se volt. Akkor mégis mi van? Az eladó jelezte, hogy a mögötte lévő falon (ami nem ugyanaz volt, ahol én láttam a kínálatot), fehér ragasztószalaggal van jelölve, ami nincs…ez volt kb. az ételek 2/3-a. Ez már csak azért is fura, mert negyed 2 volt egy estig nyitva lévő strandnál. Tehát vagy nagyon kevés volt egyes ételekből, vagy már eleve nem szerepelt az étlapon. Az meg ismételten felvet egy kérdést, hogy a krétával írt tábláról a „bejáratnál” miért nem lehet letörölni azokat az ételeket, amik már nincsenek. Nehéz eldönteni, hogy ez figyelmetlenség, vagy szándékos marketing-fogás volt (ha valaki már odament, nem akar visszaenni), de azt sem könnyű eldönteni, hogy melyik a rosszabb a kettőből. Egy másik büfé negyed 2 magasságában zárva volt, egy harmadik fittnes-étteremnél meg hatalmas sor állt, így végül a negyedik helyen, egy lángososnál, egy 950 forintos sajtos-tejfölös lángossal csillapítottam az éhségem, ami nem volt rossz, de semmi extra.

A miskolctapolcai fürdő belső terében egy kifőzde jellegű étterem van. Picit zavart, hogy egy térben volt a strandbejárat, az öltözőbejárat, az értékmegőrző, és az étterem bejárata, ez néha komoly tumultust okozott. Kinn azonban egy kifejezetten kellemes meglepetésben volt részben. A Zip’s étteremnek volt egy kihelyezett büféje. A sörökkel, street food ételekkel és tapasokkal (utóbbiról fogok még írni) foglalkozó étterem kifejezetten minőségi és így egy magasabb szintű gasztronómia is megjelent a strandon, aminek csak örülni tudok. Jópár igencsak egyedi összetételű lángos (érlelt marha-rrukkola-mozzarella pl. hogy tetszik?) mellett burger menüjük is volt, ami egy kifejezetten nagy, és jó minőségű húsból készített étel volt, finom csónakburgonyával és mártással. Nagyon ízlett a kaja, egyedül talán az zavart kicsit, hogy a mártogatós és a burgerszósz íze hasonló volt. A menü ára ugyan nem volt olcsó (3.000 forint), de egy strandon tudjuk, hogy nem a legolcsóbb ételek vannak. Ez egy olyan étel volt, amire egy 9-est (ha az árat és a várakozást is figyelembe vesszük, akkor 8-ast, de itt ez nem lenne fair) simán mernék adni egy gasztro-cikkemben is.

Az Ellipsumban nem ettem semmit, de láttam egy elég igényesnek tűnő vendéglátóhelyet, viszonylag széles választékkal, ránézésre jónak tűnt, többet sajnos nem tudok mondani róla.

 


Összegzés

 

Összefoglalóan azt tudom mondani, hogy mind a 3 hely alkalmas kikapcsolódásra és szórakozásra egyaránt, a vízfelület nagy, a medencék változatosak, érdekesek, és mindegyiknek van egy egyedi hangulata, a Cascade mesebeli, a tapolcai Barlangfürdő természetes hatású, az Ellipsum ízig-vérig modern. Mindhárom a maga műfajában jó.

Legtöbb kritikát a Cascada kapcsán fogalmaztam meg, ennek ellenére azt se nevezném rossznak. Ezek apró hibák voltak, amik javíthatók, viszont ha sok ilyen van, azok azért felhalmozódva tudják bosszantani az embert (és nem soroltam fel mindent…). Remélem, ha olvassák, akkor javítanak rajta.

Az Ellipsumban tulajdonképpen mindennel elégedett voltam, az árral kivéve. A teljes árú jegy, az Aquaworlddel összehasonlítva – ahol szintén megkaptam gyakorlatilag az összes szolgáltatást, amit itt – több, mint 2.000 forinttal drágább, ami elég jelentős, főleg, mert ide a 3 órás jegyet kicsit kevésnek érzem. De egyszeri alkalommal remek élmény volt.

A Barlangfürdő volt a 3-ból a kedvencem, annak ellenére, hogy a stílusa talán a legkevésbé illik hozzám, de a szekrényt leszámítva mindennel elégedett voltam, igazi kis lazulós napot tudtam ott tölteni, mindezt megfizethető áron. Tehát a képzeletbeli versenyt nálam most ők nyerték. De inkább arra bíztatok mindenkit, aki Miskolcon és környékén jár, hogy próbáljon ki akár többet is belőle, biztos jó élmény lesz!

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról