Kellemes csalódás? – Istanbul kebab, Budapest (Arany János utca)

 

Múlt csütörtökön nem volt sok időm két programom között, ezért csupán egy gyrosra volt időm étkezés terén. Az Arany János utca környékén jártam, ahol egy Istambul Kebab is megtalálható. Nem mondom, hogy annyira boldog voltam, általában – ahogy erről korábban írtam már – nincs túl jó véleményem a török gyrososokról, de most egy alkalommal bevállaltam.

 

Az ételkínálat olyan szempontból meglepett, hogy bár a legtöbb török kebabosnál másfajta ételek is vannak, itt elég szélesnek tűnt a repertoár, néhány kifejezetten izgalmas ételt is láttam, például egy gyümölcsös-sajtos csirkemellet, amit valamikor szívesen megkóstolnék. De most a gyros volt a repertoárban, amit pitában és tortillában is lehetett kérni. A pita mellett döntöttem, sétálóban.

 


Már az elején feltűnt, hogy igen tisztességesen megpakolták az amúgy átlagos méretű pékárut, nem spóroltak az anyaggal. Maga a pita egyszerű bolti terméknek tűnt, ízben sokat nem adott hozzá, összefogta az ételt. A hús viszont kifejezetten ízlett. Itt nem lehetett kétféléből választani, csak csirke van, de a legtöbb török kebabos borjúhúsából kiindulva talán ez nem is annyira nagy baj. Egyébként egy hagyományos, de jóízű fűszerezése volt, állagra meg szinte omlott a számban, én ezt szeretem.

 

A többi összetevőből a zöldségek minőségben és mennyiségben is hozták, amit kell, nem volt bennük semmi rendkívüli, de oké. A csípős szósz annyira durván nem csípett, kis sós ízt is adott az ételnek, de igazából semmi extra, a joghurtos meg szerintem nagyon finom volt, egy krémes-savanykás ízt adott az ételnek, picit sűrűbbnek is éreztem, mint a legtöbb joghurtos mártást, fűszerezése is oké, ezzel mg vagyok elégedve.

 


A gyrosért végül 850 forintot fizettem, ami a mai gyros-árak mellett már egyáltalán nem vészes, főleg, mert jól lehetett vele lakni, és különösebb gond az ízével sem volt. Az is igaz persze, hogy objektív mércével mérve inkább volt számomra ez az étel átlagos, mint kiemelendő, de ha a sztereotípiáimból indulok ki, akkor azért mondhatom, hogy a hely felülmúlta az elvárásaimat. Ezek alapján tervezem, hogy ide még valamikor visszajövök, csak akkor egy beülős étkezés lesz, és nem gyrost, hanem valami mást kóstolok.

 

 

Értékelésem: 7/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).

 

Bővebben a helyről: https://istanbulrestaurant.hu/  

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról