5 fürdő, amit érdemes meglátogatni


Elkezdődött a strandszezon, és elérkeztek azok a napok is, amelyeket az ember legszívesebben reggeltől estig valamelyik strandon töltene. Persze ilyen helyeken is fontos, hogy a nap ellen védjük magunkat! De hova is menjünk? Természetes vizek tekintetében Magyarországon széles a választék, hiszen a Balaton mellett a folyóink holtágaiban is rengeteg szabadstrand található. Azonban én jobban szeretem a mesterséges strandokat, élményelemeket, a vízicsúszdákat meg egyenesen imádom. Így amikor elmegyek egy helyre, ezeket is szeretem már jó előre megnézni.

Mai cikkemben úgy döntöttem, csinálok egy toplistát azokról a fürdőkről, amik számomra a legnagyobb élmény jelentették az elmúlt években. Fontos, hogy a lista messzemenőkig nem teljes körű. Mivel nagyon sok helyen (Debrecen, Miskolc, de még az Orfűi Aquapark is ilyen) nem jártam, ezért nem lehet azt állítani, hogy az ország legjobb helyei azok, amikről írok. Azonban olyan helyek, ahol pozitív élményekkel gazdagodtam, így nektek is érdemes oda elmenni ha épp arra jártok. Fontos szabály, hogy csak olyan helyeket választottam, ahol legalább egyszer jártam az elmúlt 3 évben, mert ennél hosszabb idő alatt lehet, hogy sok minden megváltozott, így nem lenne reális a kép.



5. Harkányi Gyógy- és Strandfürdő

2 vagy 3 éve olvastam, hogy a harkányi fürdőt jelentősen átalakították, újjáépítették. Azonban amikor megláttam a felújított strandot, akkor én ezt annyira nem éreztem át. Valószínűleg a belső rész sokat változott persze, de a külső medencék nagyjából ugyanazok voltak, mint korábban, egy élmény-, egy sport- és egy termálmedence, tehát nem túl sok extra (meg persze babamedence meg hasonlók, de ezzel én nem tudok mit kezdeni). Ami viszont tényleg sokat változott, és meglepett, az a csúszdapark. Elég kis területen, de igen komplex kis létesítményt húztak fel, kisebb- és nagyobb kanyargós csúszdával, meredekkel, de a klasszikus UFO-csúszda (ami egy részen körbe-körbe megy, és kb. úgy érünk be a vízbe, mint egy lefolyótöltelék J ) sem hiányozhat. Ami azonban igazán meglepett, az egy – akár két ember által egyszerre használható – kicsit hullámvasút jellegű csúszda és egy olyan, amivel úszógumival egy U alakú pályán haladhatunk. Ezeket megmondom őszintén még sehol máshol nem láttam.

A másik ami nagyon baráti benne, az az ára. Az egésznapos jegy 2.400, de már délután 2-től lehet délutáni jeggyel 1.900 forintért bemenni, ami egyáltalán nem drága. Ehhez képest pedig azért szép nagy terület és sok minden van benne. Aki pedig ebédelni szeretne, az is bőven talál választékot.

Bővebben a helyről: https://harkanyfurdo.hu



4. Kecskeméti fürdő

A legtöbb komolyabb élményfürdővel rendelkező helyen a belépő ma már 5.000 forint körül van egész napra. Ezért is lepett meg, hogy Kecskeméten a teljes komplex belépő az élményfürdőbe, a külső strandrészre és a versenyuszodába csak 3.600 forint, ha meg valaki a külső strandra nem akar kimenni, akkor 1.800 ft mindösszesen. Amikor én ott jártam, akkor csak a belső térbe vettem jegyet, és épp ezért meglepett, hogy az mennyire komplex. Van ott benn minden kérem szépen, hullámmedence, jakuzzi, sodrófolyosó, élményelemek, és van egy kis barlangos rész, ami hangulatos és egy kis visszhangot is produkál. Mindez ennyi pénzért nagyon baráti. Apró kritika, hogy az élményelemekből viszonylag kevés van, így néha várni kell rájuk, de azért ez sem vészes.

A csúszdapark nagy része a szabadban van, így azokat nem tudtam kipróbálni, de a galéria alapján jól néznek ki. Működik azonban két beltéri csúszdájuk is, ami egész éves, közülük az egyik – az úszógumis – kifejezetten jó sodrású, izgalmas. Mindent egybevetve érdemes vele próbálkozni.

Bővebben a helyről: https://www.kecskemetifurdo.hu/



3. Aquapark Nymphaea, Nagyvárad

Gondolkodtam, hogy feltegyem-e a listára, mert itt alapvetően magyar helyekkel szerettem volna foglalkozni. Nagyvárad azonban közel van a magyar határhoz, ezért úgy gondoltam, hogy egye fene, beleférhet. A fürdőnek van egy belső és egy külső része is, mindkettőben vannak élménymedencék, ezenkívül a belső részen jakuzzi, sodrófolyosó, ugráló, gyerekmedencék és 4 vízicsúszda (amiből 2 inkább gyerekeknek való), kinn pedig sportmedence, hullámfürdő és további 7 csúszda található.

A strandnak az igazi meglepetése számomra a víz hőmérséklete. A kinti sportmedencén és a külső csúszdákon kívül mindegyik víz kifejezetten meleg, még a hullám- és a belső csúszda vize is. Ezt mindenki döntse el, hogy jó-e vagy rossz, én személy szerint örültem neki, a sportmedencéken kívül annyira nem vagyok oda a hideg vízért. Az élményelemek mennyisége teljesen rendben van, a csúszdák is remekek. A bentiek klasszikusabbak, de nem rosszak, kívül volt két kedvencem, egy nagyon gyors sodrású narancssárga, valamint egy úszógumis hosszú csúszda, amiben szinte teljes a sötétség, és nagyon jól visszhangzik (azt hittük végig egyszer, hogy rögtön utánunk elindultak a következők, pedig csak szórakoztak velünk és a visszhanggal J ).


Ha az árakat nézzük, a napijegy 60 lej (kb. 4.000 forint), ez teljesen oké, de ennek feléért 3 órás, 35 lejért, pedig 17 és 22 óra között érvényes jegyet lehet vásárolni. Szerintem nem vészes árak egy ennyire komplex helyen.

Bővebben a helyről: http://www.aquapark-nymphaea.ro/



2. Aquaworld, Budapest

Az eddigi fürdők mindegyikére igaz, hogy télen nem, vagy legalábbis csak részben üzemelnek. Az Aquaworld talán az első olyan hely a listámon, ami javarészt az év teljes szakaszában tud működni. De nem (csak) emiatt szeretem. Itt is a csúszdaparkot tudom igazán felhozni, ahol 3 nagyon érdekes csúszdába is belefuthat az ember. A Hegyi patak elnevezésűn egyszerre gyakorlatilag akármennyi ember beindulhat, és (ha a többiek nem zavarják ezt meg J ) szépen lágyan lehet élvezni, ahogy az úszógumiban a sekély lassú víz szép lassan sodor minket…hogy aztán a végén felgyorsult tempóban a végére érjünk. De tetszik nekem az UFO csúszda, ami a klasszikus tölcséres csúszda úszógumis változata, a gömb alakú része nem csak élvezetes, de belülről is nagyon látványos. A repülő szőnyeg pedig tényleg repít minket, nagyon jó tempójú csúszda, imádtam. De a többi sem rossz, csak szerintem ezek a kiemelkedők. E mellett lehet 3 méter magasról ugrani (sokkal nagyobbnak tűnik, mint az ember hiszi), van hullámfürdő, sport, élményelemek, minden, mi szem-szájnak ingere. Kiemelném, hogy a beltéren a belépő óra segítségével tudunk fizetni, amit a távozáskor rendezünk, így nem kell készpénzt bevinni, szerintem ez egy óriási kényelmi faktor.  

Az egyetlen ami miatt nem kerülhetett a listám élére, az az ára. Az alapdíj 6.490 forint, ami már nem kicsit, de az időkorlátos jegyek is 4.000 forint körül vannak, amiért (még olcsóbban is) az első 3 helyen egész napos jegyet lehet venni. Továbbá benn is még elég sok mindenért kell fizetni. Ezenkívül – vagy inkább ebből sejthető módon – a belső étterem is elég drága, ráadásul amikor legutóbb ott voltam, a klasszikus strandételeket (pl. lángos) nem is lehetett kapni. Engem ez nem feltétlenül zavart, de van akit igen. Szóval nagyon nem olcsó, de az élmény fantasztikus. Csak megjegyezném, hogy az elmúlt 3 évben jártam Mogyoródon az aquaparkban és a Palatinus fürdőben is, amik nem kerültek fel a listámra, ez azért sokat elmond az Aquaworld színvonaláról.

Bővebben a helyről: https://www.aquaworldresort.hu/



1. Napfényfürdő, Szeged

Azt mondhatnám nagyon egyszerűen, hogy ugyanaz a színvonal, mint az Aquaworld, de valamivel olcsóbban. A napijegy ára majd 1.000 forinttal olcsóbb, de a kedvezményes jegyek is jobbak, a helyiek meg kifejezetten baráti áron juthatnak be. Élményelemek tekintetében szinte 1 és ugyanaz a kettő. Itt kicsit több minden van a szabadban, de ettől még télen is teljesen korrekt szórakozási lehetőségeket biztosít a hely. 3 éve nyáron voltam ott, akkor kifejezetten jó élmény volt az is, hogy egy medencéből nézhettem az olimpiát.

Természetesen itt sem maradhat el a csúszdaelemzés. A külső részen 4 csúszda található, ezek szerintem átlagosak, nem kiemelkedőek, inkább a retro vonalat képviselik. A belsők ellenben nagyon modernek, újszerűek, változatosak, benne az UFO-csúszdával és két óriási csúszdával, amikhez csak lifttel lehet felmenni. Ezek közül a Kék Anakonda Európa legnagyobb egész évben működő csúszdája, óriási élmény lecsúszni róla, ahogy az ember több mint egy percen keresztül élvezi a lefelé haladást. De kistestvére, a Sárga Anakodna sem sokkal rövidebb, csak egy meredek résszel zárul. Főleg ezek miatt nálam abszolute első helyre került a listán.


Természetesen ez a lista csupán a saját szubjektív véleményem képviseli, és csak azokból a helyekből tudtam meríteni, ahol már jártam. De ha szerintetek van olyan hely, ami mindenképpen a listára kívánkozna, írd meg melyik az!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról