Már desszert is van – Mumi’s Kebab Pécs, Hungarikum lepény + Mogyorókrémes-epres Ámor-Mámor


Általában ha egy helyről 2 alkalommal írok, akkor ritkán szoktam harmadszorra, hacsak nem egymással ellentétes a két vélemény. Ennek az az oka, hogy ha a két alkalommal hasonló az élmény, akkor a többi kóstolás sem ad annyi újdonságot, ami miatt érdemes lenne egy külön kritikát írni. Azonban ha egy hely étlapja megújul, és újfajta ételek is kerülnek bele, na az már egy érdekesebb téma. Ilyenkor van értelme írni az újdonságokról. A Mumi’s kebabnál pontosan ezt éreztem, amikor megtudtam, hogy a repertoárjuk most már édességekkel is bővült. Igazából már alig vártam a pillanatot, hogy hazaérjek Kolozsvárról és megkóstoljam, mit sütöttek ki (szó szerint J). De nyilván nem lehet csak desszertet ebédelni, ezért egy lepényt is kértem mellé, valamint az Ámor-Mámor elnevezésű édességet. Sejtettem, hogy egy töltött tésztaféle lesz, de egyebekben kíváncsi voltam, mi lesz ez.

Noha a hely nagy pozitívuma, hogy a kebabon kívül a többi ételüket frissen sütik, viszont így kb. 15 perc várakozási időre szükség van. Ez eddig sem zavart ez különösebben, most sem. Ezután tették elém a két ételt. A lepény igencsak emberes méretű, és intenzív fokhagyma illat érződik rajta, a desszert kicsit kisebb, és édeskés, de egyébként nem volt semmilyen jellegzetes illata. A lepényt nem először ettem, tehát biztonsági játék volt a részemről, de mivel még nem írtam róla eddig, ezért most megteszem. A belsejében a sajt mellett sonka, szalonna, szalámi, csemege uborka és Erős Pista van. A háromféle húst általában már sokallni szoktam egy ételben, de itt működik, főleg, mert különböző ízűek. A sonka egy klasszikus ízt ad, a szalonna sós és füstös, ahogy annak lennie kell, a szalámi pedig paprikás és csípős. Nem vészesen, sőt, szerintem ennyi csípősség kell egy street food ételnek, de azért gyerekeknek nem ezt ajánlott rendelni. A sajt teljesen jó minőség, a csemege uborka is, utóbbinak külön örülök, mert így savanyú elemet is tartalmaz az étel. Végére hagytam a tésztát, de nem véletlenül, ugyanis a kedvenc elemem az ételben. A megszokott helyben sütött, igényes, enyhén fokhagymás, édeskés tészta, de nagyon jó ropogós, ami nálam még kicsit hozzátesz az amúgy is kiváló ízhez.

Az ételhez 3 mártogatós közül lehet választani. Ezek közül a mézes-chilis mártás nagyon megy, de bevallom, nekem nem az a kedvencem. Persze finom, a méz és a chili íze is érezhető, inkább csak arról van szó, hogy mártásként nekem nem ez az ízvilágom. A paradicsomos az olaszos fűszerezés felé megy el, egy sűrű mártás, nagyon kedvelem. De az igazi kedvencem a kapros-joghurtos szósz, ami bár ugyanaz, mint amit a kebabhoz adhat, mégis érdekes számomra, hogy a kebabban inkább egy édeskésebb szósz benyomását kelti, itt viszont jobban érezhető egy savanykásabb mellékíz is mellette. Ehhez az enyhén csípős lepényhez mindenképpen ezt ajánlom, mivel a joghurt lágysága jól passzol a szalámi és az Erős Pista karakteréhez. Kevésbé csípős összetevőkből álló ételhez persze lehet, hogy a többi a nyerő.
Mindent egybevetve eszméletlenül finom az étel, nekem a kedvencem a hely kínálatából. Van azonban egy apróság, ami így a negyedik értékelés alkalmával már kikívánkozik belőlem. Az asztalokon kis csomagokban vannak az egyszer használatos műanyag kések, villák, amiket mindenki igény szerint használhat. Az étel háromnegyedénél azonban az enyém így nézett ki:



Nos, igen. A pizzánál és a lepénynél is megtapasztaltam már, hogy ezek a villák nagyon könnyen beletörnek az ételbe, és akadt már olyan is, hogy második villát kellett vennem egy ételhez. Ez vagy azt jelenti, hogy nagyon rosszul bánok ezekkel az eszközökkel, vagy, hogy nem igazán alkalmasak ezeknek az ételeknek a fogyasztására. Én a magam részéről javasolnám a helynek, hogy adjon ezekhez az ételekhez rendes kést és villát, igaz, hogy mosni kell őket, de sokkal jobban fogyaszthatóvá válnának az ételek, mint így.

A főétel elfogyasztása után nekiláthattam a desszertnek. Első dolgom az volt, hogy félbevágom az ételt. Ez rögtön két meglepetés is okozott. Az egyik, hogy folyt a nutella, tehát elég tisztességes mennyiséget kaptam belőle, ez már alapból remek. A másik pedig, hogy igazi eperrel dolgoznak. Persze, oké, ez van az étlapon, de mégis sok helyen látom, hogy ahova azt írják, hogy eper, ott helyette a bolti eperöntetek, eperlekvárok, vagy a McDonaldshoz hasonló nyomokban epret tartalmazó öntet található. Jelentem, itt szó nincs erről, gyümölcs van benne, méghozzá nagyon nagy mennyiség. Az eper és a nutella édes-savanykás kombinációja remek, a tészta pedig hozza a megszokott Mumi’s színvonalat. Mindent egybevetve egy nagyon jó minőségű desszertet kaptam, nagyon megérte megkóstolni.

A két ételből a főétel 1.090, a desszert 700 forintba kerül. Alapvetően mindkettő oké, a lepénnyel simán jól lehet lakni egy étkezésre, az édesség elsőre kicsinek tűnik, de azért rendesen megtöltik és tényleg prémium minőség, szóval azért sem sajnáltam a pénzt. Az egyetlen kifogásom a villa volt, de mivel itt alapvetően az ételt kell értékelni, ezért ezt nem veszem figyelembe. A kajával pedig ezúttal sem volt semmi bajom, olyannyira nem, hogy már várom, hogy mikor tudom majd megkóstolni a többi édes elemet (persze a klasszikusokkal együtt).

Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/mumis.kebab/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról