A kolozsvári Street Food Fesztiválról – Elemózsia Bisztró, Székelyudvarhely, Klasszik marhaburger


Noha sok időt töltök mostanában Romániában, viszonylag kevés várost látogatok meg, így nyilvánvalóan gasztro vonalon sem tudok sok helyről írni. Ezért is örültem nagyon, amikor megtudtam, hogy április 2. hétvégéjén Street Food Fesztivál lesz Kolozsváron, ahol sok olyan helyet megismerhetek, ami olyan városban található, ami kívül esik az utazásaimon.  Ilyenkor persze az ember bizonytalan. Annyi hely, annyi étel, de az embernek csak 1 gyomra van, a fesztivál meg 2 napig tart. Tehát reálisan 2-3 ételt lehet megkóstolni, jól kell választani. Ebben ezúttal is Kokoly Zsolt kollégám volt segítségemre, aki javasolta a székelyudvarhelyi Elemózsia Bisztró kocsiját. Ha már így felajánlotta, akkor ki is próbáltam.

Amikor beálltam a sorba, kicsit féltem, mikor kapok kaját, mert az embertömeg nagyon hosszúnak tűnt. Ugyanakkor szemlátomást gyorsan fogyott. Láttam, hogy mi történik: egy ember felvett egy rendelés, a vendég félreállt, majd felvett egy másodikat is, addigra két másik ember elkészítette az első ételét, azt kiadta, majd a második állt félre, felvette a harmadik rendelését, elkészült a második és így tovább. Nagyon profi benyomást keltett az egész folyamat. Egy kicsit féltem, hogy ez azt jelenti, hogy előkészült termékekkel dolgoznak, de az íze alapján egyértelműen ki merem jelenteni, hogy nem erről volt szó, szerintem folyamatosan készítették az ételeket, és a nagy tömeg miatt nem kellett sokat várni, hogy egy étel a tányérra kerüljön. Én is kb. 15 percet várakozhattam a sorban állással együtt, ami bőven belefér.

Egy marhaburgert és egy adag krumplit kértem egyébként. Így első ránézésre a méretre azt mondtam, hogy médium, ettem már ennél nagyobbat, de kisebbet is. A kocsi szélén tubusban található ketchup és csípős szósz, ha valaki ilyet szeretne, bolti termékek, de abból jó minőségűek, és persze van a hamburgerben szósz, de aki szeretné kiegészítésként, az használhatja őket, ingyen. Ezt a fajta megoldását a bolti termékeknek általában pártolom, itt is bejön.

Ami az egyes összetevőket illeti, azt kell, hogy mondjam, minden a legnagyobb rendben. A krumpli friss, kicsit vastagabb a hagyományos hasábburgonyánál, de ezzel semmi baj nincs, cserébe ropogós, jól fűszerezett (és nem csak sóval, volt rajta egy kis zöldfűszer is), ízletes. A buci is enyhén édeskés, puha, én így szeretem. A hús fűszerezése is nálam a telitalálat kategória, nincs rajta extrém sok só, meg bors, de annyi igen, amennyi ennek az ételnek kell, kóstolva pedig valósággal szétolvadt az ember szájában. A zöldségek is rendben vannak, a hagymát sülten kapjuk, a többit (paradicsom, hagyma, saláta) nyersen, mindegyik friss és ízletes. A szószuk egy édeskés, enyhén pikáns paradicsom alapú szósz, nekem ez is bejön, a buci édességével jól kiegészítik egymást.

Az ételért 30 lejt fizettem, ami kicsit borsos, viszont azt is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen Fesztiválon szállítási meg egyéb extra költségek merülnek fel (plusz gondolom helybérleti díj is van), így természetes, hogy az árak is kicsit magasabban vannak. Viszont cserébe kaptam egy olyan ételt, amivel teljesen jól lehetett lakni. Mindent egybevetve, bár azt gondolom, hogy ez az étel nem tartalmazott semmi meglepőt, mind elkészítésében, mind alapanyagaiban a hagyományos vonulatot követte, ugyanakkor minden alapanyagában kiváló, és igazából semmilyen negatívumot nem tudok benne találni. Erre pedig nem lehet mást mondani, mint, hogy:

Értékelésem: 10/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)


Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához:https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról