Irány a Street Food világa – Bacchus pinceétterem

 

Mindig kíváncsi vagyok arra, hogy amikor egy alapvetően hagyományos ételekkel operáló hely street food kínálattal kedveskedik, abból mi lesz. Vajon ez csak a marketing és a piaci verseny, vagy ugyanaz a gondosság és minőség jelenik meg, ami a hagyományos éttermükben. Erdélyben a Petry étteremben egy nagyon kellemes élményem volt ennek kapcsán, de voltak már kellemetlenek is. A Bacchus pinceétterem az új megnyitása óta egy nagy kedvencem, amit Vági Márton kollégám cikkére fedeztem fel, mind a hagyományos ételeiket, mind az ebédmenüjük nagyon bejött nekem. És a velük készített interjúban letten figyelmes arra, hogy van hamburgerük is. Egy éhes napomon pedig kiszállítással rendeltem is tőlük egyet.

 


Az étel elég hamar megérkezett, bő 40 perccel később már a kezemben is volt a menü, ami itt egy burgerből, egy adag krumpliból és egy üveg kólából áll. A sült krumpli jó, rendesen megsütött, só mennyisége optimális, és a szállításhoz képest eléggé frissen is érkezett. Ez a része az ételnek nagyon rendben van.

 

Ami a burgert illeti, nagyon nagy pirospont a házi készítésű buciért, szerintem ez mindig feldob egy ételt, és meglátszik rajta az igényesség, hogy igenis komolyan veszik ezt a burger témát. Egyébként ízében is jó, állagát tekintve ropogósabb zsemle, amihez nyilván a pirítás is hozzátesz, nekem bejött. A hús kapcsán azonban már vegyes érzéseim voltak. A sütése rendben van, ízben én egy kicsit kevésbé fűszeresen szeretem, de ízlés kérdése, az állagával viszont volt gondom. Konkrétan néhány helyen az éreztem, mintha kemény „mócsingok” lennének a húsban, amit nem tudom elharapni. Nem tudom, mitől volt ez, de elég zavaró, és sajnos rontott az étel élvezeti értékén.

 

A szósz egy hagyományosabb hamburgerszósz, viszont nagyon kellemes, selymes, ízletes. A zöldségekkel is meg voltam elégedve, mindegyik friss, ízletes, sokat is adtak belőle. Nekem a csalamádéval volt egy kis bajom. Mármint nem magával a csalamádéval, ami a burgerben volt, mert az finom, inkább azzal a ténnyel, hogy csalamádé is kerül a burgerbe. Nekem ez egy kicsit retró, és nem mondamám, hogy nagyon hiányzik bele. De ez megint inkább ízlés kérdése, szóval objektív hibának nem rónám fel.

 


A menüért összesen 3.590 forintot fizettem, ha jól emlékszem, ami szerintem egy egész baráti ár, mert az étel mennyiségileg jó, a burger mellé köret és üdítő is jár (mondjuk én jobban szeretem, ha bolti üdítő helyett valami szósz vagy saláta került még az étel mellé), szóval nem spórolnak semmivel. Mégis egy érdekes szituáció volt ez. Ha objektív mércével mérem, akkor ez egy jó étel volt, sokkal jobb, mint nagyon sok olyan étterem, ami csak üzleti okokból foglalkozik burgerekkel is. Viszont azután, hogy ettem már itt tízpontos halászlevet meg ebédmenüt is, azokhoz képest nekem ez egy kicsivel gyengébb eresztés volt. Persze felmerül kérdésként, hogy vajon a húst így akarták, vagy valami kisebb hiba történt-e, mert ha az utóbbi, akkor azért picit más a leányzó fekvése. Minden esetre én maximálisan ajánlom kipróbálásra ezt az ételt, és magát az éttermet is, de lehet, hogy a jövőben én visszatérek a magyaros kajákhoz. Aztán ki tudja…

 

Értékelésem: 8/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: http://bacchusfaloda.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról