Egy ajánlás nyomán – Aberna grill étterem

 

A budapesti török kebabosokat mostanában eléggé gyakran vizsgálom, és ez alatt ti is több ajánlást adtatok. Ennek jegyében próbáltam ki nemrégiben a Lurdy háztól nem messze lévő Aberna kebabot. Bár az ismerősöm a kínálatból az adana kebabot ajánlotta, de első alkalommal inkább megpróbáltam a sima kebab tálat. Az alapanyagok alapvetően itt is azok, mint bárhol máshol, hús, zöldségek, szószok, pita, sült krumpli (vagy igény szerint más köret). Azt már az elején láttam, hogy az adag brutális, itt aztán tényleg nem spórolnak semmivel.

 

A kóstolást a sült krumplival kezdtem, és sajnos ezzel el is értünk a leginkább negatív ponthoz. Ízében nem volt rossz, viszont szinte teljesen hideg volt, és egyáltalán nem éreztem frissnek sem. Azt gondolom, hogy viszonylag hosszú ideje várta a sorát, és mire hozzám került, ennek meg is látszott az eredménye. A pita terén is vegyes érzéseim voltak, ez alapvetően jó volt, örülök, hogy picit rápirítottak, viszont a megfeketedett rész nagyon keserű volt, az már az élvezhetőség rovására ment.

 


A hús szerencsére már egy sokkal nagyobb élményt jelentett, finom, omlós, egy picit porcosabb falatot is kaptam a tálra, de annyi baj legyen, ez még bőven elviselhető kategória. A szószok is rendben voltak, a csípősnek volt egy kis háttéríze, ami leginkább egy paprikásra emlékeztetett, ez bejött, a joghurtos hagyományos alapokon nyugszik, de nagyon kellemes, savanykás. Hasonlóképpen a zöldségek is rendben vannak, mindegyik nagyon jó ízű és friss. Szóval összességében azért nem volt rossz az egész egyáltalán.

 

Desszertként egy csokoládés-gyümölcsös süteményt is ettem, és azt kell mondjam, hogy nagyon bejött. A piskótája is kellemes, a benne lévő krém is ízletes – nem egy gejl valami – illetve volt benne egy extra gyümölcsös réteg, ami kis savanykás ízt is adott neki. Tetszett, örülnék, ha a baklawán kívül más helyeken is lenne 1-2 ilyen desszert is.

 


Összességében 4.500 körüli összeget fizettem a tálért, a desszertért és egy üdítőért (ami viszont egy olyan márka volt, amivel ritkán találkozom, ez mindenképp plusz pont). Nem olcsó, de az infláció miatt olyan drágának sem mondanám. Alapvetően éreztem azt, hogy miért mondták nekem, hogy ez egy különlegesebb, jobb hely, mint a legtöbb török kebabos. Tényleg harmonikusabbak az ízek, látszik az igényesség is. Kár viszont a köretekben lévő hibákért, ezek azért rontottak az összélményen. De ez talán még mindig a kisebbik rossz, ugyanis ez a legkönnyebben javítható.

 

Értékelésem: 8/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/profile.php?id=100062940865898&sk=about

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról