Reggelizzünk! – Ambers Bistro

 

Ha meg kellene számolnom, hogy egy évben hányszor reggelizem étteremben, biztosan 20 alatti szám jönne ki, és ebből legalább 10 a nyaralásom alatti félpanziós svédasztalos ellátás. Az a nagyon kevés alkalom, amikor az éttermi reggelik mellett döntök, olyankor van, amikor tudom, hogy valami kötött program miatt nem lesz időm ebédelni, maximum egy szendvicset bekapni, ezért inkább egy kiadós reggeli mellett döntök. Egy ilyen alkalom volt kb. másfél hete, amikor a budapesti Árkádban lévő Ambers bistroval próbálkoztam.

 


Ilyenkor azért az elvárásaim magasak. Mivel egy reggeli ételt el tudok én is készíteni, elvárom, hogy valami többletet kapjak, szofisztikált, szép, laktató, és nem utolsó sorban finom ételt, amire azt érzem, hogy több, mint amire képes vagyok, és úgy érezzem, hogy igen, ez megadta azt a többletet, amiért szívesen fizetek. A hely reggeli kínálatából (ami elég széles) némi gondolkodás után végül a sajtos omlett mellett döntöttem.

 


Az étel kb. 10 perc alatt elkészült és látványra egy kifejezetten szép és komplex adag, volt maga az omlett sajttal, hozzá pirított bacon, bagett-szeletek és saláta. A tojás alapvetően ízlett és a mennyisége is rendben van, az egyetlen dolog, ami zavart, hogy a közepén éreztem egy kis égett érzést, mintha egy picit túlment volna. A szélénél ez szerencsére nem volt érezhető, és azért nem vált az étel ehetetlenné, de nem éreztem tökéletesnek. Ami viszont tetszett, hogy többféle sajtot használtak hozzá, ez apróság, de szerintem nagyon jó, fel tud dobni egy ilyen ételt.

 


A többi elem közül a bacon telitalálat, ropogós, de nem égett, pont annyira van átsütve, ahogyan én szeretem. A bagett-szeletek is jók, szerintem a pirítás mellé egy kevés fokhagymást is kapott, nekem nagyon működött, itt viszont picit zavart a mennyiség, szerintem a tojás adagjához mérten ez kifejezetten kevés volt. Ez a többi elemre is igaz persze, de amíg egy salátát vagy egy bacont nem akarok a tojás minden egyes falatja mellett érezni, addig a kenyérféle nálam egy állandó összetevő. A saláta is ízletes, én személy szerint a joghurtos önteteket jobban szeretem, mint akár az olajos, akár a (balzsam)ecetes verziókat, de ez ízlés kérdése, ezen nem veszünk össze,  teljesen rendben volt ebben a formában is.

 


Magáért az ételért azt hiszem 2.200 forintot fizettem, ami annyira nem olcsó ár, viszont azt érzem, hogy azt a komplexitást, amit elvárok egy éttermi reggelitől, megkaptam. Hibátlannak azért nem mondanám, főleg az a picit égett érzés zavart a közepén, de összességében tetszett, és ezek után szívesen kipróbálom a hely másfajta ételeit is.

 

Értékelésem: 8/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://ambers.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról