Szerencse és balszerencse? – Don Pepe, Kolbászos lencseleves, BBQ Duck and Blue Cheese Pizetta

 

Eléggé régen próbáltam ki a Don Pepe szezonális és havi akcióit, úgyhogy most úgy döntöttem rögtön kettőt is megkóstolok. Az egyik választásom egy levesre esett, konkrétan az Újévkor szerencsét hozó kolbászos lencselevesre, a másik meg a kacsás-kéksajtos pizetta. Mivel az egyik szerencsét hoz Újévkor, a másik meg balszerencsét, egy huszárvágással megoldottam a dolgot és január 2-án rendeltem J

 

Egy kicsit meglepődtem, ugyanis bár 45 perc kiszállítási idő volt a Foodpandán, viszont amint leadtam a rendelést, jött a felirat, hogy 70-80 perc. Ugyanakkor 41 perc után már hallottam a kapucsengőt, tehát valószínű az online felület rendszerével volt csak gond. Összességében a 41 perc abszolute rendben lévő kiszállítási idő, nincs vele gond. A csomagolás mind a levesnél, mind a pizzánál a szokásos, ezekről újra nem beszélek.

 


A levesnél az első pillanatban azt gondoltam, hogy ez egy elég kis adag, de ezek a műanyag tálak – mint azt párszor már észrevettem – jóval mélyebbek, mint a hagyományos tányérok és általában ez optikailag megtévesztő, de jó sok levest lehet bele tenni. Ezúttal is ez történt, jó nagy adagot kaptam, sok lencsével kolbásszal. A burgonyagombócok kis darabokban voltak benne, szintén ízletesek. Egy apró problémám viszont azzal volt, hogy kissé sós volt nekem a leves, leginkább azt éreztem, hogy mivel a kolbásznak is van egy sós ízhatása, és ez a sósabb „alaplével” együtt nekem kicsit több volt, mint kellene. No de sebaj, ezen lehet javítani, én konkrétan tejföllel tettem ezt meg, ami picit visszafogta a sós ízeket, így már tökéletes volt.

 

A pizzeta igazából első ránézésre nem nagyon tért el a hagyományos pizzától, csak formájában inkább ellipszis, semmint kör alakú volt. Itt volt némi speciális kérésem, konkrétan, hogy gomba és hagyma nélkül kértem. Amikor megnéztem, örömmel konstatáltam, hogy sem gomba, sem hagyma nem volt…viszont a BBQ szósz is lemaradt róla, amit viszont kértem hozzá. Ez azért zavar, főleg, mert a Don Pepénél nem először fordul elő hasonló, tényleg nem tudom, hogy erre miért nem lehet odafigyelni.

 


Kóstolva egyébként ízeiben nagyon rendben volt. A tészta szokás szerint finom, az alapban kiemelném, hogy nagyon jó volt benne a tejföl és a kéksajt aránya, éreztem benne a kéksajt ízét, de megmaradt kiegészítő elemnek, nem nyomta el az ételt. A kacsa jól készült, finom, puha, nem száraz, a bacon is rendben van, mind minőségben mind mennyiségben. Ezenkívül nekem az is tetszett, hogy – igazodva a markánsabb ízekhez – a sima sajtot is felváltotta a füstölt sajt, valamint, hogy zöldségek közül a rukkolát választották, aminek egy érezhetőbb íze van. Összességében egy harmonikus étel volt, ahol abszolute éreztem, hogy mi miért van benn.

 


Ami viszont egy kicsit zavar, hogy a pizzeta elnevezésből én arra gondoltam, hogy ez kicsit más lesz, mint egy hagyományos pizza. De igazából a minimális formai eltérésen kívül abszolute az volt az érzésem, hogy egy pizzát eszem. Ennél picit azért több egyediséget vártam volna. Simán el tudnám képzelni egyébként ezt az ételt kicsit vékonyabb tésztával, kisebb méretben ami elfér a tenyeremben (nyilván akkor olcsóbban vagy többet csomagolva egy adagban), és megfogva, félbehajtva tudnám enni „pizza-szendvicsként”. A BBQ meg a kacsa egyébként nagyon jó szendvics-alapok is (és tudom, hogy volt már a Don Pepénél is  ilyen, hiszen a gasztro-újságírást én éppen az ő Önkéntes Gasztroblogger programjuk keretében kezdtem el egy Smoky Duck szendviccsel). Ebben az esetben nekem adott volna egy extra élményt még ez az étel. Ez sem volt rossz egyáltalán, de igazából ez így nekem nem volt más, mint egy pizza.

 

A leves 1.490, a pizzeta 2.390 forintba kerül, de mindkettő a szezonális étlapon van rajta, így a Pizzetát január végéig, a lencselevest pedig a szezonális étlap erejéig (z általában 2-3 hónap szokott lenni) próbálhatjátok ki! Szerintem érdemes, mert bár apró kritikáim mindkét fogással voltak, összességében remek étel mindkettő, és a mennyiség is nagyon rendben van, olyannyira, hogy egy átlag étvágyú embernek ez a kettő együtt simán elég két étkezésre is.

 

Értékelésem: 

 

Leves: 9/10

Pizzeta: 8/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról