Ebédmenü…és más – The Pointer Pub & Restaurant Budapest

 

Azt azért már egy ideje tudom, hogy Budapest szűk értelemben vett belvárosában olcsón kajálni nem könnyű, ugyanakkor úgy voltam vele, hogy érdemes körbe nézni ebédmenük terén a belvárosban, hátha találok valami jó. A The Pointer Pub angolos és magyaros ízeket ígért és egy 2.500 forintos menüt, amihez előétel, főétel és egy adag szörp jár. Az előételekből akkor épp két leves és egy tonhalkrém közül lehetett választani, míg a főételek között egy rizottó, egy sült csirkecomb, illetve borsófőzelék volt a lehetőség. Gondoltam, egy próbát megér.

 


És sajnos szinte az elején egy kellemetlen élménnyel gazdagodtam. Amikor bementem, a felszolgáló leányzó mosolyogva fogadott, leültetett egy asztalhoz. Majd amikor közöltem, hogy csak egy menüt kérek, hirtelen minden megváltozott. Eléggé közönyössé vált, szinte az alapvető tiszteletet sem adta meg nekem. Mondjuk amikor körülnéztem, láttam, hogy nagyon kevesen vannak az étteremben, akik menüt esznek, de mivel menüt 3 óráig lehet kérni és még háromnegyed 2 sem volt, amikor beültem, ezért e téren nem lehetett belém kötni. Persze értem én, hogy nem fizetek közel sem annyit, mint a többi vendég, de nem gondolom, hogy az udvariasság ennek függvénye kellene, hogy legyen.

 

Végül leadtam a rendelést, ami a tonhalkrém volt pirítóssal, valamint sült csirkecomb hasábburgonyával. A levesre kb. 6-7 percet kellett várni…és sajnos nem elírás az előző mondatom, mert kaptam egy adag sajtlevest. Rögtön jeleztem a pincérnek, hogy nem ezt kértem, mire visszavitte, de egy olyan szúrós tekintetet kaptam cserébe, hogy szavakat nem találok. Elnézést, hogy nem tudta felírni a rendelésem!

 


Ezután megkaptam az előételt, a tonhalkrémet és a pirított kenyereket…bár ezek nekem a legkevésbé sem tűntek pirítósnak, inkább egy részekre vágott baguette-nek lehetne őket nevezni, talán azért, mert az is volt. A tonhalkrém viszont ízlett, ízében jól fűszerezett, picit a mustár ízét is lehetett rajta érezni, e mellett pedig nagyon krémes állaga maradt (ez nem szokott nekem általában sikerülni), szóval az tény, hogy jó volt enni, kár, hogy ilyen előzmények után…

 

A főétel nem sokkal később érkezett, sült csirkecomb, hasábburgonya…és bár oké, hogy nincs az étlapon feltüntetve, én valami egész minimális zöldséget/salátát/savanyúságot el tudtam volna képzelni. Ezzel együtt ízében bejött a dolog, a hús jól készült, bőre ropogott, ízesítése intenzív és a krumpli is kapott egy a szokványostól eltérő, markánsabb, de mégis kellemes fűszerezést. Úgyhogy jó ízzel el lehetett fogyasztani.

 


Az étel 2.490 forintba kerül, plusz egy 10%-os szervízdíj, így a pécsi árakhoz képest azért egyértelműen borsos, de azt azért tudtam, hogyha Budapest belvárosát a pécsi árakhoz akarom hasonlítani, akkor csalódni fogok. Ha mindent összegzek, az étel ízlett, tetszik, hogy nem csak leves, hanem másfajta előétel közül is lehet választani. A mennyiséggel már voltak gondjaim, de fogjuk rá, hogy oké, a személyzeti viselkedés viszont kritikán aluli. Ha egy étterem a menüt fogyasztókat nemkívánatos vendégnek tartja, akkor ne tartson menüt! Ha meg az adott felszolgálóval van csak a baj, akkor beszélgessenek el vele alaposan! De ha valamire nagyon hepciás vagyok, akkor az ez, hogy konkrétan viselkedésbeli különbséget tesznek egy menüt fogyasztó és egy étlapról fogyasztó vendég között. A pontszámom leginkább ennek szól.

 

Értékelésem: 6/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://pointerpub.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról