Úristen, ez mi? – Don Pepe, Ausztrál nyár pizza

 

Régen írtam már a Don Pepe havi akcióiról (talán azért, mert burger már elég ritkán van, és nekem mégis az a kedvenc Street Food ételem), de azért folyamatosan figyeltem őket. És ezúttal találtam valami érdekeset. A legutóbbi akciós termékek között az Ausztrál nyár fedőnevű pizza eléggé érdekes feltétekből áll: céklás BBQ szósz alap, lilahagyma, banán, ananász, cékla, aszalt paradicsom, sokmagkeverék, mozzarella, bacon, friss céklalevél. Szerintem ez nagyon sokaknál kicsapná a biztosítékot, cserébe én nagyon kíváncsi voltam rá, hogy ezeket a nagyon különböző alapanyagokat hogyan lehet jól kombinálni. Szóval nem volt kérdés, hogy ki is próbálom. Annyi változást azért beletettem, hogy a lilahagymát nem kértem hozzá.

 


A kiszállítás szokás szerint nagyon gyors volt, kevesebb, mint 40 perc alatt megérkezett és ezúttal az extra kérésemet is figyelembe vették, nem volt rajta hagyma, szóval e téren minden tökéletes. A vékony, de sima tésztás verziót kértem, és valóban egy kellemes, ropogós tésztát kaptam, de ezt már megszoktam, erről eddig is tudtam, hogy jó. A céklás BBQ vonallal szintén találkoztam már korábban számos Don Pepe ételnél, ott is nagyon működött nekem, itt is tökéletes, édes, füstös, de egy kis savanykás háttéríze is van. Eddig burgerek mellé kaptam mártásnak, de pizzaalapnak is remek.

 

Ahogy említettem, kíváncsi voltam, hogy ezek az eltérő ízek mennyire működnek egymással, és azt éreztem, hogy nagyon. Adott ez az édes-savanyú alap, amihez minden adott valami kis extra ízt. A banán és az ananász az édességet, a bacon egy sósabb ízt, a céklalevél egy frissebb ízhatást. De mindegyik csak kiegészítette az alapízt, nem éreztem azt, hogy elnyomná. Nekem ez így egy nagyon fantasztikus, és egyben változatos ízélményt adott. Tudom, hogy egy olasz pizzaszakács egy ilyen összetételtől szívinfarktust kapna, de engem sosem zavartak az extravagáns ízesítések, főleg, ha harmóniában vannak a feltétek. Márpedig ezzel itt semmi baj.

 


Egyetlen elem volt a pizzán, ami annyira nem tetszett, ez pedig az aszalt paradicsom. Ez ugyanis nekem túlontúl savanyú volt. Illetve inkább mondom úgy, hogy biztosan lett volna olyan étel, amihez ez a fanyar íz illet volna, de ez a pizza nem az volt, itt pont ahhoz a kellemes, de mégis visszafogott ízvilághoz adott egy markáns kiegészítőt, ez annyira nem jött be. Szerencsére ebből elég keveset kaptam, így összességében nem volt zavaró.

 

Mindent egybevetve számomra ez egy nagyon kellemes fogás volt, meglepő, váratlan, de mégis ott van ízeiben. Szóval bátran javaslom kipróbálásra. Az ára egyébként 3.690 forint, ami nem kevés, de azért még vállalható. Ezenkívül van belőle vegán és gluténmentes változat is azok számára, akik ilyet szeretnének. Mivel havi ajánlat még bő másfél hétig kóstolhatjátok.

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.donpepe.hu/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról