Ez már disznóság! – Fekete lovag étterem, böllér-tál

 

A Fekete lovag ebédmenü kínálatát többször néztem a Netpincéren, de sokáig nem volt kedvem kipróbálni. Aztán pár hete láttam egyszer egy böllér tálat a hely kínálatában. Bár szeretem a változatos és sokszínű kulináris élményeket, de azért mégiscsak az az ember vagyok, akit egy jó disznótorossal le lehet venni a lábáról. Így aztán úgy döntöttem, hogy próbálom ki az étterem naponta változó kínálatából. A rendelést leadva apró érdekesség volt, hogy rögtön meg lehetett jelölni a borravaló összegét is, ami szintén bankkártyával kifizethető. Ilyennel eddig még nem találkoztam. Remélem, ez tényleg a futárnál marad :).

 

A kiszállítási időnél meglepődtem, hogy 20-30 perc volt kiírva, ezt gondoltam, hogy mérem. És valóban, 26 perc után csöngött a kaputelefonom és 1 perccel rá már kezemben is volt az étel. Amikor viszont átvettem, meglepődtem a súlyán. A dobozára az volt írva, hogy 5-600 grammos az étel egyáltalán nem zárom ki, hogy ezt még alá is lőtték. Amikor meg kinyitottam, az…szerintem nézzétek a képet, ez mindent elmond.

 


Tehát 3 szelet oldalas, két szelet kolbász, egy adag hasábburgonya és párolt káposzta, mindez 1.300 forintért. Ez csodálatos. A mustárt kicsit hiányoltam, de az van otthon, szóval nem baj. Az adag viszont akkora volt, hogy első ránézésre tudtam, hogy ezt nem fogom tudni megenni, így külön tányérba tettem a 2 kisebb szelet oldalast, egy kolbászt, a krumpli felét és egy kis káposztát, ezt melegítettem meg és kóstoltam. De ez is bőven elég volt ahhoz, hogy jól lakjak, tehát gyakorlatilag 2 ebédnyi ételt kaptam a pénzemért.

 


A húsok közül az oldalas nagyon ízlett, puhára volt sütve, éppen annyira zsíros, amennyire annak lennie kell, egy kis fokhagyma nálam még elfért volna rajta, de nem baj, így is annyira komplex ez az étel, hogy ebbe nem kötök bele. A sült krumpli is jó ízű; a klasszikus falusi disznóvágásokon inkább a főtt krumpli a divatos, de ami engem illet, kifejezetten örülök ennek a cserének, ugyanis ennek az ételnek sokkal jobb az íze, mint egy sima főtt burgonyának. A káposzta is jól készült, megvolt az a hagyományos „falusi” íze. Én személy szerint jobban szeretem a savanyú káposztát, de ez ízlés kérdés, ezen nem veszünk össze.

 

Az egyetlen elem, amivel viszont nem voltam annyira kibékülve, az a sült kolbász. Eleve úgy éreztem, hogy egy picit túlkészült, ennél egy kicsivel rövidebb idő kellett volna neki, hogy az állata igazán jó legyen, de ez nem akkora gond. A nagyobb baj az volt, hogy túlságosan is köményesnek éreztem a kolbászt, már-már zavaró módon. Nyilván a legtöbb kolbászba tesznek köményt és nem is ez a gond, de itt az arányokkal valami nem volt rendben. Most először a kóstolás során tényleg azt éreztem, hogy az élvezhetőség rovására megy.

 


Ha az egész ételt foglalom össze, akkor azért nem ez a valaha legjobb kolbász és oldalas, amit ettem. Viszont nem is ez a célja. Mivel itt egy 1.300 forintos ételt kóstoltam, amihez 250 forintért levest is kérhettem volna, úgy gondolom, hogy ebédmenüként kell értékelnem. Ha meg ezt veszem alapul, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy az étel finom, a szállítás nagyon gyors, az ára is korrekt, főleg úgy, hogy gyakorlatilag 2 személynek is elég lett volna a kaja. Szóval azért túl sok kritika nem érheti a ház elejét.

 


Értékelésem: 9/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/FeketeLovagPecs

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról