Chicago Vásárhelyen – New Chicago Steak House

 

Korábban is szemeztem néhányszor a New Chicago étteremmel, amikor Marosvásárhelyen jártam. Alapvetően egy steakhouse, de a Street Food kínálata is jelentős, hamburger és pizza egyaránt található benne. Végülis a burger mellett döntöttem, mert egy steakhouseban pizzát mégsem akartam enni, de annyira steaket sem, ez egy jó kompromisszum. Azon belül is egy csípős burgert kértem, amiben jalapeno paprika is van a több zöldség mellett. E mellett desszertként egy pavlovát is kértem.

 


A burger viszonylag gyorsan érkezett, kb. 10-15 perc lehetett. Maga az étel a burgerből és egy adag hasábburgonyából áll, más extra Mártás, saláta, üdítő) nincs, azokat külön lehet vásárolni. A krumpli nagyon jó, aranybarna, ropogós, sómennyisége optimális, frissen készült és nem éreztem mirelit terméknek sem. Szóval nagyon nagy pirospont, remek kezdés.

 


Ami a hamburgert illeti, ott is érződik a prémium minőség. A buci helyben készült, kellemes, édeskés, a teteje kicsit deformáltra sikerült, de ízében szerencsére nincs vele gond. A két igazán erős eleme a hús és a bacon. A marhahúson is érződött, hogy magas színvonalú alapanyaggal dolgoznak, és a fűszerezése is tökéletes. Ugyanakkor szerintem egy nagyon picit túlkészült, a kérge picit már feketébb volt annál, amit én szeretek. De a belseje nagyon jó volt. A bacon jól átsült és szintén remek ízű, külön tetszett a mennyisége is, amit adtak, egy burgerbe ritkán kerül ennyi.

 

A többi összetevő inkább az átlagos kategória, de azok sem rosszak. A zöldségekből itt a paradicsom és a hagyma volt jelen, nomeg a jalapeno, mindegyik oké, a paprika egyébként nem annyira csípős, szóval azoknak is tudom ajánlani, akik csak egy kicsit csípős ételeket szereti. A szósz nekem picit sajnos eltűnt az ételben, ízben sokat nem tett hozzá, de különösebb gond sincs. Ahogy az egész étellel sincs, egyedül az zavar, hogy mennyiségében azért maradt bennem picit hiányérzet, ezért a pénzért ennél már nagyobb, illetve komplexebb burgert ettem.

 


A desszert rögtön a burger után érkezett. Klasszikus pavlova jó sokféle gyümölccsel. A tésztája hozta azt az édes ízt, amit nagyon szeretek, a benne lévő krém karakteresebb, ízesebb volt, mint az a mascarpone, amit anno a Petry étteremben kaptam hozzá – pedig az sem volt rossz, sőt – a gyümölcsök meg változatosak, jóízűek. Külön-külön is minden összetevő klappol, együtt meg még jobb, a tészta és a krém édességét remekül kompenzálják a gyümölcsök savanykás ízei. Remek. A pavlovát egyébként egy méltatlanul elhanyagolt édességnek tartom a magyar konyhákon, remélem, idővel felfedezik.

 


A két ételért és egy kóláért összesen 82 lejt kell fizetni (jattal együtt 90 volt), ami azért egy picit borsos, de legalább 2 minőségi ételt kaptam érte. A desszert mennyiségében is tökéletes volt, burgerből egy kicsit el tudtam volna képzelni nagyobbat. De mindent egybevetve magasan megugrotta a mércét, amit elvárok egy étteremtől.

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://newchicago.ro/

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról