5 ok, amiért rosszul vagyok a kormány népszavazás-reklámjától
Idei
évben választási programokról nem írtam, mint egyre aktívabb politikai
szereplő, elfogultnak éreztem volna magam ebben. Viszont amikor először
megláttam a népszavazás kapcsán készült fideszes-kislányos reklámot, ökölbe
szorult a kezem. A következőkben megírom, mik a legnagyobb problémáim ezzel.
1.
A valódi problémákról látszatproblémákra terel
Sokan
támadtak már, hogy ezt kimondom, de ettől még ez a véleményem: mutasson nekem
valaki egy olyan embert Magyarországon, aki gyerekeket nemátalakító műtétek
elvégzésére akar rábeszélni az iskolákban. Én még egyet se láttam. De az egész
szituáció is nevetséges. Egy mandulaműtéthez szülői engedély kell. Teljes
abszurditásnak tartom már a szituációt is. Ha még valaki vetemedne is erre,
akkor is, az iskola aligha engedné át a dolgot. Ez a kislány 100%, hogy nem
találkozott és nem is fog találkozni olyan bácsival a suliban, aki azt mondja,
hogy ő is lehet fiú.
A
gyerekek valóban veszélyben vannak. Például amiatt, hogy Például, hogy bizonyos
megyékben a gyermekétkeztetés még mindig nagyon komoly deficitekben szenved.
Hogy aktív közösségi foglalkozások hiányában sok helyen bandába verbuválódás
van jelen, ami a jövőbeni kriminogén életmódhoz igencsak "hozzásegít".
Vagy, hogy a Nemzeti alaptantervünk a nem elégséges konzultáció és a szakmai
célok hiánya miatt lassan egy teljesen dilettáns valami lesz, ami tökéletesen
alkalmatlan arra, hogy a gyerekek képességeit javítsa és ez a kompetencia
teszteken évről évre meglátszik. Na, ezek valódi problémák. Ezekről miért nincs
népszavazás és reklám? Ez az egész attitűd nagyon jellemző a Fideszre. Amiből
ellenségképet lehet gyártani, arra harap, ami meg valódi probléma, azt próbálja
eltitkolni.
2.
A negatív reklám is reklám
Szerintem,
ha megkérdeznénk ma a gyerekek többségét arról, hogy hol hallottak először nem-átalakító
műtétekről, akkor a válasz az lenne, hogy a kormány-propagandából. És lehet azt
mondani, hogy de hát ez ellene van, ugyanakkor nem ritka jelenség, hogyha
valamiről nagyon negatívan kommunikálunk, akkor ez a kommunikáció tetszi
kíváncsivá az embereket a kommunikáció tárgya iránt, ha mást nem, dacból. Így
ha gonosz akarok lenni, akkor az LMBTQ-nak a jelenlegi legnagyobb propagálója
éppen a kormány.
3.
Ők maguk is gyereket használnak
Én is
azt vallom, hogy vannak dolgok, amikkel nem akarom, hogy kisgyerekek
foglalkozzanak. A szexualitás kérdése (bizonyos kor alatt) ilyen. Az alkohol és
a dohányzás is. És a politika is. Mindig is erkölcstelennek dolognak tartottam
kisgyerekekkel kampányolni. Persze lehet azt mondani, hogy anno az SZDSZ is
Kovács Pistikézett, nos igen, attól is hánytam. De ez senkit nem jogosít fel
arra, hogy ugyanezt tegyék. 4 éve a választási Bizottság meg is büntette Orbán
Viktort, amiért gyerekekkel kampányolt. Most találtak egy olyan módszert, ami
jogilag oké, de erkölcsileg ettől még nem válnak különbbé.
4.
Már tudjuk a végét
Ez
nem közvetlenül a reklámhoz kapcsolódik, de közvetett módon érinti: mivel a
Fidesz már meghozta a törvénymódosításokat, csak az igenek többsége esetén van
változtatási kötelezettség. És mivel a kérdések már eleve úgy vannak
megfogalmazva (legalábbis azok egy része), hogy arra nem nagyon lehet igennel
válaszolni, ezért vagy a nemek fognak nyerni, vagy érvénytelen lesz a szavazás.
A kettő lehetséges végkimenetel jogilag egy és ugyanaz. Emiatt felesleges kampányolni
mellette. Ami itt megy, az egy másik jogszabály kijátszása: mivel Magyarország
kormánya nem kampányolhat egyező tartalommal, mint a Fidesz (4 éve ezért is
kaptak büntetést), így most két különböző tartalommal folyhat a Fidesz és a
kormány kommunikációja. Ismét azt mondom, jogilag oké, de ettől még unfair.
5.
Nem is olcsó…
A
fizetett hirdetések sem ingyenesek, sőt, televíziókban olcsónak sem nevezném
őket. Nem tudom pontosan mekkora, de ha becsülnöm kéne, százmilliós
nagyságrendben minimum van az a pénz, amit erre a kormány ráköltött. Azt persze
már megszoktuk, hogy a Fidesz a kormányt felhasználva éri el, hogy sokkal több
pénzből kampányolhasson, mint az ellenzék. De egyszer gondoljuk végig, hogy mondjuk
ebből a pénzből hány gyerek étkezését lehetne megoldani egy hónapon keresztül?
Vagy hány közösségépítő, interaktív foglalkozást lehetne belőle szervezni? Vagy
hány iskola gépeit lehetne modernizálni? Bizonyosan nem keveset. És ha ezt
tennénk, akkor tényleg mondhatnánk, hogy gyermekvédelmi intézkedésekről
beszélünk. Ami most megy, az minden, csak nem az.
Ha
más a véleményed, írd meg kommentben!
Ha
szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához:
https://www.facebook.com/velemenyes/
"őszintén remélem, hogy ez a bujtatott gyűlöletkampány sosem fog célt érni"
VálaszTörlésKedves András!
Néha nem tudom eldönteni, hogy rendkívül naiv vagy-e, vagy egy párhuzamos dimenzió alternatív Magyarországáról írsz. Ne értsd félre kérlek, nem gúnyolódom.
Ha a Te környezetedben csupa tisztességes, értelmes ember van, örülhetsz neki. Én kicsit irigyellek érte.
Az átlag választópolgár... (Nem akarok senkit leminősíteni.) Maradjunk abban, hogy a gyűlöletkampány már rég célba ért. Ez csak újabb lapát szén a tűzre.
A társadalmat olyan szinten átitatja a fidesz mocska, hogy savval sem lehetne kimaratni. Ráadásul előbb ellenzéki győzelem kellene, 2/3-al (irreális), vagy legalább minimális többségű fideszes győzelem (nem valószínű).
Reménykedjünk, és készüljünk a legrosszabbra. Be fog következni. Sajnos nem tudom azt mondani, hogy kár az országért.