5 ok, amiért rosszul vagyok a kormány népszavazás-reklámjától

 

Idei évben választási programokról nem írtam, mint egyre aktívabb politikai szereplő, elfogultnak éreztem volna magam ebben. Viszont amikor először megláttam a népszavazás kapcsán készült fideszes-kislányos reklámot, ökölbe szorult a kezem. A következőkben megírom, mik a legnagyobb problémáim ezzel.




 

1.      A valódi problémákról látszatproblémákra terel

 

Sokan támadtak már, hogy ezt kimondom, de ettől még ez a véleményem: mutasson nekem valaki egy olyan embert Magyarországon, aki gyerekeket nemátalakító műtétek elvégzésére akar rábeszélni az iskolákban. Én még egyet se láttam. De az egész szituáció is nevetséges. Egy mandulaműtéthez szülői engedély kell. Teljes abszurditásnak tartom már a szituációt is. Ha még valaki vetemedne is erre, akkor is, az iskola aligha engedné át a dolgot. Ez a kislány 100%, hogy nem találkozott és nem is fog találkozni olyan bácsival a suliban, aki azt mondja, hogy ő is lehet fiú.

A gyerekek valóban veszélyben vannak. Például amiatt, hogy Például, hogy bizonyos megyékben a gyermekétkeztetés még mindig nagyon komoly deficitekben szenved. Hogy aktív közösségi foglalkozások hiányában sok helyen bandába verbuválódás van jelen, ami a jövőbeni kriminogén életmódhoz igencsak "hozzásegít". Vagy, hogy a Nemzeti alaptantervünk a nem elégséges konzultáció és a szakmai célok hiánya miatt lassan egy teljesen dilettáns valami lesz, ami tökéletesen alkalmatlan arra, hogy a gyerekek képességeit javítsa és ez a kompetencia teszteken évről évre meglátszik. Na, ezek valódi problémák. Ezekről miért nincs népszavazás és reklám? Ez az egész attitűd nagyon jellemző a Fideszre. Amiből ellenségképet lehet gyártani, arra harap, ami meg valódi probléma, azt próbálja eltitkolni.

 

2.     A negatív reklám is reklám

 

Szerintem, ha megkérdeznénk ma a gyerekek többségét arról, hogy hol hallottak először nem-átalakító műtétekről, akkor a válasz az lenne, hogy a kormány-propagandából. És lehet azt mondani, hogy de hát ez ellene van, ugyanakkor nem ritka jelenség, hogyha valamiről nagyon negatívan kommunikálunk, akkor ez a kommunikáció tetszi kíváncsivá az embereket a kommunikáció tárgya iránt, ha mást nem, dacból. Így ha gonosz akarok lenni, akkor az LMBTQ-nak a jelenlegi legnagyobb propagálója éppen a kormány.

 

3.     Ők maguk is gyereket használnak

 

Én is azt vallom, hogy vannak dolgok, amikkel nem akarom, hogy kisgyerekek foglalkozzanak. A szexualitás kérdése (bizonyos kor alatt) ilyen. Az alkohol és a dohányzás is. És a politika is. Mindig is erkölcstelennek dolognak tartottam kisgyerekekkel kampányolni. Persze lehet azt mondani, hogy anno az SZDSZ is Kovács Pistikézett, nos igen, attól is hánytam. De ez senkit nem jogosít fel arra, hogy ugyanezt tegyék. 4 éve a választási Bizottság meg is büntette Orbán Viktort, amiért gyerekekkel kampányolt. Most találtak egy olyan módszert, ami jogilag oké, de erkölcsileg ettől még nem válnak különbbé.

 


4.     Már tudjuk a végét

 

Ez nem közvetlenül a reklámhoz kapcsolódik, de közvetett módon érinti: mivel a Fidesz már meghozta a törvénymódosításokat, csak az igenek többsége esetén van változtatási kötelezettség. És mivel a kérdések már eleve úgy vannak megfogalmazva (legalábbis azok egy része), hogy arra nem nagyon lehet igennel válaszolni, ezért vagy a nemek fognak nyerni, vagy érvénytelen lesz a szavazás. A kettő lehetséges végkimenetel jogilag egy és ugyanaz. Emiatt felesleges kampányolni mellette. Ami itt megy, az egy másik jogszabály kijátszása: mivel Magyarország kormánya nem kampányolhat egyező tartalommal, mint a Fidesz (4 éve ezért is kaptak büntetést), így most két különböző tartalommal folyhat a Fidesz és a kormány kommunikációja. Ismét azt mondom, jogilag oké, de ettől még unfair.

 

5.     Nem is olcsó…

 

A fizetett hirdetések sem ingyenesek, sőt, televíziókban olcsónak sem nevezném őket. Nem tudom pontosan mekkora, de ha becsülnöm kéne, százmilliós nagyságrendben minimum van az a pénz, amit erre a kormány ráköltött. Azt persze már megszoktuk, hogy a Fidesz a kormányt felhasználva éri el, hogy sokkal több pénzből kampányolhasson, mint az ellenzék. De egyszer gondoljuk végig, hogy mondjuk ebből a pénzből hány gyerek étkezését lehetne megoldani egy hónapon keresztül? Vagy hány közösségépítő, interaktív foglalkozást lehetne belőle szervezni? Vagy hány iskola gépeit lehetne modernizálni? Bizonyosan nem keveset. És ha ezt tennénk, akkor tényleg mondhatnánk, hogy gyermekvédelmi intézkedésekről beszélünk. Ami most megy, az minden, csak nem az.

 

Hogy mi lesz a vége, azt egyelőre nem lehet tudni, de őszintén remélem, hogy ez a bujtatott gyűlöletkampány sosem fog célt érni.


Ha más a véleményed, írd meg kommentben!

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

  1. "őszintén remélem, hogy ez a bujtatott gyűlöletkampány sosem fog célt érni"

    Kedves András!

    Néha nem tudom eldönteni, hogy rendkívül naiv vagy-e, vagy egy párhuzamos dimenzió alternatív Magyarországáról írsz. Ne értsd félre kérlek, nem gúnyolódom.
    Ha a Te környezetedben csupa tisztességes, értelmes ember van, örülhetsz neki. Én kicsit irigyellek érte.
    Az átlag választópolgár... (Nem akarok senkit leminősíteni.) Maradjunk abban, hogy a gyűlöletkampány már rég célba ért. Ez csak újabb lapát szén a tűzre.
    A társadalmat olyan szinten átitatja a fidesz mocska, hogy savval sem lehetne kimaratni. Ráadásul előbb ellenzéki győzelem kellene, 2/3-al (irreális), vagy legalább minimális többségű fideszes győzelem (nem valószínű).
    Reménykedjünk, és készüljünk a legrosszabbra. Be fog következni. Sajnos nem tudom azt mondani, hogy kár az országért.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról