Kolbászból a kerítés? – Jam döner Kebab, kolbászos „jamburger” grilltál


A Jam Döner tavalyi megjelent új étlapjáról a pljeskavica burger menüt már kóstoltam, és bár a kiszolgálás nem volt az igazi, az étellel nagyon meg voltam elégedve. Már akkor említettem, hogy nem a szokványos hamburger vonalban gondolkodnak, hanem a házi lepényükből és többféle húsból lehet választani. A grillezett csirke, a tarja, a grillsajt vagy a csülök is csábító opció, de még kíváncsibb voltam a házi kolbászra. Egyszerű, hagyományos étel, de jól elkészítve mégis nagyon kellemes. Azonban, hogy legyen valami változatosság is, ezúttal nem burger menüben kértem az ételem, hanem grilltál formájában. Ehhez hasábburgonya nem jár (illetve járhat, de én lepénnyel kértem), helyette a kolbászt, a zöldségeket, a lepényt és a szószt tálon kapjuk meg, kissé nagyobb mennyiségben, és azért az elfogyasztása is kényelmesebb.


Ami még mindig járhat a menühöz, az az üdítő, ahol a hagyományos palackozott italok mellett továbbra is választhatók a Grappa üdítők. Amióta utoljára írtam, már próbáltam a limonádéjukat, a kólájukat és egy málnás üdítőjüket is, és mindegyik ízlett, egyikre sem mondanám, hogy olyan frenetikus, hogy mindig ezt akarnám inni, de egy menühöz nagyon korrekt, ráadásul fél liter jár hozzá és nem használok műanyagot mellé. Szóval részemről ez oké. A kiszolgálással ezúttal minden rendben volt, mind a személyzet kedvessége, mind az étel elkészítésének ideje magasan megütötte az elvárt szintet (kb. 10-15 percet kellett várnom, de ennyi kell is, ha frissen sütik meg a kolbászt).

A tál első ránézésre nagyon esztétikusnak tűnt, rajta a kolbásszal, a csíkokra vágott, jól megsült pitával, a mustárral és a salátával…utóbbi viszont kissé meglepett. Egy görög salátát kaptam, ami azért furcsa, mert tisztán emlékeztem, hogy minden burger zöldségadagját kicsit a húshoz igazítják, és a kolbászhoz például kovászos uborka dukál. Megnéztem az étlapot, ekkor láttam, hogy nincs tévedés, ezek a különbségek csak a burgereknél vannak, a saláta egységesen görög saláta. Oké, ezen lépjünk túl.

A kolbász az általam kóstolt „városi” kolbászokhoz képest kissé rendhagyó. Én a fél gyerekkoromat falun töltöttem és hozzá vagyok szokva az intenzív fűszerezésű házi kolbászokhoz. Ugyanakkor az a tapasztalatom, hogy a legtöbb vendéglátóhelyen kissé visszafogottabb fűszerezésű kolbászt kínálnak, leginkább gondolom a popularitás kedvéért. Ennek a kolbásznak a fűszerezése viszont emlékeztetett arra, amit a falvakban szoktam enni. Lehet egyesek számára ez megosztóbb, de én nagyon örülök neki, hogy ezt a hagyományos ízesítést kóstolhattam. A másik nagy pozitívum ezúttal is a lepény, ezúttal is ízletes, ropogós volt, és talán még az előző kóstolásnál is frissebb.

A mustár egy átlagos termék, de finom, a funkcióját ellátja. A legvegyesebb érzéseim talán a salátával voltak. Önmagában értékelve ez egy nagyon finom görögsaláta, sokféle összetevőből áll, a hagyományos zöldségek mellett paprikát is tettek bele, és a feta sajttal sem spóroltak. Viszont komplexen nézve egy sült kolbászhoz nem annyira illik, főleg a feta sajt sós íze az amúgy is sós kolbásszal kissé diszharmonikus és az olíva sem igazán kolbászhoz való (oké, ebben elfogult vagyok, mert az olívabogyót egyáltalán nem szeretem). Jó, tudom az étlap görögsalátát írt, de étlap ide vagy oda, nem értem, hogyha egy burgernél meg tudják oldani, hogy a zöldségeket kicsit a húshoz igazítják, akkor egy tálon lévő salátánál ez miért jelent gondot. Az a kis kovászos uborka a savanyúságával és néhány másik kísérő zöldséggel jobban illett volna az ételhez, mint ez.

Na jó, jegeljük a témát, mielőtt még valaki azt hiszi, hogy nem voltam elégedett. Abszolute az voltam, a tálnak minden eleme nagyon finom és laktató az egész. A 2.040 forint amit fizettem érte (még a vírushelyzet előtt, nem tudom, azóta változott-e) teljesen rendben van, főleg, hogy ital is dukált mellé. És a hiba amit említettem összességében nem olyan nagy, inkább csak azért emeltem ki, mert egy könnyen javítható probléma, és nálam az ilyenek választják el a tökéletes ételeket a „csak” nagyon jó ételektől. Viszont, hogy ajánlom-e a helyet, az továbbra sem kérdés.



Értékelésem: 9/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/jamdoner/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról