5 lap, ami nekem hiányzik az isteni TOP 16-ból


Ritkán írok hatalomkártyás cikket, a jövőben sem nagyon fogok, de 1-1 kivételt azért teszek, most sem lesz másként. Nemrégiben elindítottam egy online játékot, ahol a legerősebb isteni lapot keressük. A 45 isteni lapot 3-as csoportokba osztottam, és mindegyikben a legtöbb szavazatot kapó jutott tovább, plusz még mind közül a legjobb csoportmásodik. Nekem is megvoltak a tippjeim arról, melyik lapok mennek tovább, és voltak számomra is meglepetések. A következő listában leírom, hogy melyek voltak azok a lapok, amiknél számítottam arra, vagy legalábbis jó esélyt adtam rá, hogy továbbjutnak, de végül mégis kimaradtak.



5. Kristálybarlang

Jó, itt nem volt annyira evidens a továbbjutás, mert a vele egy csoportba kerülő Újjászületés könyve nagyon erős lap, így benne volt a pakliban a kiesése. A meglepetés inkább az volt számomra, hogy a Könyv konkrétan kiütötte a barlangot, aki így már a „B” csoport küzdelmei után elvesztette annak az esélyét is, hogy legjobb csoportmásodikként vegyen részt a küzdelmekben. Pedig Demizra viszonylag nagy különbségű győzelme bebizonyította, hogy az ilyen típusú lapoknak van létjogosultsága, így akár a Barlang is bekerülhetett volna. Hát igen, a sors(olás) fintora.



4. Légy méltó magadhoz

Ez pont a fordítottja az előzőnek. Alapvetően nem vártam a lapot a TOP 16-ba, de a sorsolás után úgy éreztem, hogy az Óriás denevér-Megsemmisítő csapás kettőssel szemben képes lesz nyerni és a nyolcaddöntőbe kerülni. Hiszen bár van manaköltsége, de mégiscsak egy néha cantrip counterről beszélünk, aminek a kompenzációja se rossz. Így számomra kicsit a meglepetés erejének hatott, hogy a veterán leszedés, a Megsemmisítő csapás végül behúzta ezt a csoportot.




3. Dornodon mosolya

A csoportjában sejtettem, hogy a Vámpírherceg epizód szerepet fog betölteni és a Dornodon mosoly-Rhatt hárítása harc lesz az igazán komoly. Végül azonban ez sem lett az, a Rhatt hárítása nagyon simán nyerte meg ezt az összecsapást, a Mosoly még a szavazatok 1/3-át sem tudta megszerezni. Picit meglepődtem ezen, mert azt gondoltam, hogy a kereséssel kombinált counter/leszedés ennél erősebb lesz. Vagy lehet, hogy nem az erejével volt a gond, egyszerűen szívesebben használják a Rhatt isteni szettet? Meglehet.




2. A fekete kos rituáléja

Örök második lett ez a Dornodon lap. A csoportjában is az ezüstérmet szerezte meg, e mellett ő lett a második legtöbb szavazatot elérő csoportmásodik. Továbbjutást azonban ebből a kettőből egyik helyezés sem érdemel. Így én is a második helyre tettem :). Hasonlóan a Mosolyhoz, ezt is egy Rhatt lap fektette két vállra, méghozzá a leszedő funkcióval rendelkező Időrabló pálcája. Én megmondom őszintén, azt hittem, hogy a tempós és kockázatmentes erőforrás lap funkcióját tekintve erősebb lesz a világoszöld tömegirtásnál, ám ebben tévedtem. A legjobb csoportelső titulustól meg mindösszesen 1%-kal maradt el.



1. A tiltott könyv

Megmondom őszintén engem már az is meglepett, hogy a lila szín minden lapja kiesett, 2-3 csoportban is azt éreztem, hogy lehet esélye az ott lévő Chara-din lapnak a végső győzelemre. A legnagyobb meglepetés számomra viszont egyértelműen a Tiltott könyv kiesése volt, ugyanis a 2 régi isteni lappal – Pusztító tűz és Gomak megsemmisítő pillantása – egy csoportban lévő lapot toronymagas csoportfavoritnak véltem előzetesen. A csoportban az is meglepett, hogy az általam leggyengébbnek tartott lap szerezte meg végül a győzelmet. Persze nyilván, amikor az ember szavaz, akkor az érzelmek is játszanak, nem csak a nyers erősség. És ezzel nincs is baj.


Na és mit gondoltok ti? Melyik lapokat hiányoljátok a TOP 16-ból?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról