Új kebabos a belvárosban – Algír Kebab


Ahogy az előző cikkemben említettem, megnyílt pár új Street Food hely nemrégiben a városban. Az Oázis Gyros közelében rögtön kettő is, egyik a Király utcában, a másik a Kazinczy úton. Utóbbit próbáltam ki nemrég. Az ételkínálat nem nagy, kebab pita, tál, az ún. Algír kebab, ami görög salátával jár, baklawa, marlenka és kb. ezek. De ez még nem baj, csak ezek legyenek finomak. Ezúttal egy sima kebabot kértem, végülis az alapokra vagyok kíváncsi.

A kezdés azonban nem sikerült valami fényesre. Lehet nem volt épp vendégük, de konkrétan kikapcsolták a lángot, amikor benn voltam, és amikor kértem kaját, akkor kapcsolták be és kezdték készíteni a húst, ami azt jelentette, hogy egy sima kebabra kellett majdnem 15 percet várnom. Aztán egy ötezressel akartam fizetni és nem volt visszajárójuk, szerencse, hogy épp elő tudtam kaparni 750 forintnyi aprót, és ki tudtam fizetni. Illetve a lány, aki készítette az ételt, nem állt a helyzet magaslatán. Félreértés ne essék, nem vétett szarvashibákat, de látszott, hogy nincsenek a kezében a mozdulatok. Az étel egyébként teljesen hagyományos, hús, zöldségek, kétféle szósz és pita.

Az ételt kóstolva azért visszatért a pozitív hangulatom és hozzáállásom. A pita biztos, hogy vásárolt termék, viszont nagyobbnak tűnt az átlagnál és a színe is kicsit szebb. Kapott némi pirítást, ami adott neki kis ízélményt, összességében korrekt ez. A hús is ízlett, kellemesen fűszerezett, puha csirkehús, ezt szeretem. A zöldségekből elég tisztességes mennyiséget kaptam bele, mindegyik rendben van, ízletes, friss, annak külön örültem, hogy paradicsomból igen nagy adagot tettek a pitába, nem spóroltak vele.

A szószok tekintetében kicsit vegyesebb élményem volt. A csípőset megmondom őszintén nem is éreztem benne, sem a csípősséget, sem másféle ízt. Láttam, amikor beleteszik tehát biztosan nem maradt ki, csak ezek szerint túl sokat nem ad hozzá az ételhez. A joghurtos szósz annál finomabb, minimálfűszerezés jellemzi, de kellemesen savanykás, csak a végére elfogyott. Szerintem azért, mert bár az étel készítése közben kétszer is tettek bele, de egyszer a zöldségek után, aztán kapott még egy kis húst, és rá a szószból még egy kis adag. Viszont így az aljáig nem ért le, mire eljutottam oda.

Összegészében viszont egy kellemes ételt ettem, az egész harmonikus maradt, összhangban voltak az alapanyagok, egyik sem nyomta el a másikat, szóval szerintem minden rendben van. Ami a mennyiséget illeti, a pita jó nagy, húsból és szószból lehetett volna kicsit több, zöldségek mennyisége nagyon oké. Az ára pedig 750 forint, ami végülis a mennyiségéhez képest teljesen rendben van. Gondolkodtam, mennyire vegyem figyelembe a kiszolgálás kapcsán megjelenő hibákat, de most úgy döntöttem, hogy nagyvonalú leszek és betudom a kezdeti időszak, így ezt most figyelmen kívül hagyom.



Értékelésem: 8/10 (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz)


Ha szeretnél értesülni a legfrissebb cikkekről, csatlakozz a Blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról