Hamburger? Halburger! – Hakni Burgers, Pécs, Fishguard menü


A hamburgerek kapcsán nagyon gyakori kritika a nagy mennyiségű marhahús fogyasztás, amelynek előállítása a hagyományos húsok közül a legdrágább és a legnagyobb környezeti kárt is eredményezi. Ezért kíváncsian szoktam figyelni azokat a hamburgereseket is, ahol a marhahúst valamivel megpróbálják kiváltani. A sertés- és csirkeburgerek viszonylag népszerűek, ahogyan a vegetáriánus verziók is, a halfélékkel azonban kevesebben próbálkoznak. Pedig egy jól összerakott halas burgernél úgy gondolom, kevés finomabb van. Ugyanakkor az is fontos, hogy az étel többi összetevője is idomuljon a halhoz, mert ugyanazokkal a zöldségekkel, szószokkal, amiket a marhaburgerekhez használnak, valószínűleg diszharmonikus lesz az étel. A Hakni Burger halas szendvicsére két okból esett a választásom. Az egyik, hogy láttam, hogy másféle összetevőkkel dolgozik, mint a hagyományos burgereikben, a másik pedig, hogy a tavalyi kritikám óta kíváncsi voltam, hogy mi változott a helyen. Sajnos a kóstolásra kb. 3 hónappal ezelőtt került sor, csak valamiért kimaradt a repertoáromból, de remélem, azóta nem sok minden változott.

A kiszolgálás megtartotta ugyanazt a kedves, segítőkész, együttműködő változatát, amit már tavaly is megtapasztaltam, ezúttal viszont az alkalmazott mellet egy üzletvezető (vagy maga a tulajdonos) is érdeklődött, hogy ízlett-e az étel. Értékelem ezt a fajta kedvességet. A menü most is kb. 10-15 perc alatt készült el, mint múltkor, és mennyiségileg is hasonlónak láttam. A zöldsaláta és a csomagos ketchup ezúttal kimaradt, utóbbit nem is nagyon hiányoltam, már korábban is feleslegesnek éreztem, a salátáról meg mondták legutóbb, hogy csak pénteki extra meglepetés volt, így nem lepődtem meg, hogy ezúttal nem járt (bár kicsit hiányzott).

A buci hasonló volt, mint legutóbb, ahogyan a krumpli is, ezek tekintetében nem szeretném ismételni magam. A tőkehal ugyanakkor kicsit meglepett. Elsőre elég kicsinek tűnt, gyakorlatilag teljesen belefért az amúgy közepes buciba. Viszont súlyra igen tekintélyes, szép, vastag szelet. A bundája ropogós, a hal meg belül puha, nagyon ízletes. És aminek örülök, hogy nem túlsózott egyáltalán. Múlt alkalommal ez egy erős kritikám volt, hogy sósnak éreztem az étel minden elemét, itt viszont sokkal inkább éreztem a harmóniát.

Ehhez még nagyon sokat tett hozzá a szósz is, amiben a fokhagyma és a citrom íze dominált. Mindkettő nagyon illik a halakhoz, azonban egyik sincs túltolva. Sajnos ez szintén egy gyakori hiba a halas menüknél, hogy annyira intenzív mennyiségű citromot adnak hozzá, hogy az már elnyomja a hal ízét. Itt viszont a hal, a citrom és a fokhagyma tökéletes harmóniája figyelhető meg, egyik sem túl sok, de nem is bújtak el. Nagyon örültem neki, hogy a múltkori kritikám után e téren változást tapasztaltam, és most abszolute egyensúlyban maradtak az édes, savanyú és sós ízek. A zöldségek ismételten hozták a szintet, friss és finom az összes.

Az egyetlen olyan múltkori kritikám, amivel még nem foglalkoztam, az az ár-mennyiség arány. És sajnos e tekintetben nem is tudom felülírni a korábbi álláspontomat. Az ételért 2.280 forintot fizettem, amit már önmagában véve sokallok egy olyan hamburger menüért, amihez csak krumpli és üdítő van. Ráadásul ez ugyebár nem is marhaburger, ehhez képest azoknak az árán van (abból sem az olcsóbbakén). Ezt az egy dolgot leszámítva azonban minden más téren meg voltam elégedve az étellel, amit kaptam.



Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/hakniburgers/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról