Faljuk fel? – Amerika Étterem Pécs, Amerika Extra burger + palacsinta


Az Amerika Retro Étteremről külön cikket még nem írtam az oldalon, de a hibrid ételes cikkemben 2 pizzájukról is írtam, amit megkóstoltam. Aki emlékszik, az tudja, hogy vegyes élményeim voltak a 2 étel kapcsán, egyik egész korrektre sikerült, másikat nagyon nem kedveltem. Ugyanakkor azért egy Amerikára hajazni kívánó Street Food helyen egyértelmű, hogy az igazi értékmérő a hamburger. Így biztos voltam benne, hogy valamikor ezt is ki fogom próbálni. Ez a lábtörésem ideje alatt megvalósult, kétszer is. És mivel az étlapon láttam, hogy már kétféle palacsintát is lehet rendelni, azokat is megkóstoltam.

Amikor az online étlapot nézegettem, akkor nagyon hezitáltam. Az Amerika Extra Burger menü nagyon csábított, viszont a méreteket megnézve: 20 dkg buci, 20 dkg hús, 40 dkg hasábburgonya. Ezt már önmagában nem biztos, hogy meg tudom enni, desszertet utána viszont biztosan nem. A sima Amerika burger menü ugyan kicsivel kisebb, de abban meg csupán kétféle zöldség van, ezt én nem szeretem. Végülis egy köztes megoldást választottam. Csak egy sima Amerika extra burgert kértem, mellé egy kis adag (20 dkg) burgonyával, és persze a palacsintát. Ez így olcsóbb is, mint a menü, igaz, üdítő nincs hozzá, de kiszállításkor ez nem szempont.

Mindkét alkalommal igen hamar kaptam meg a kaját és nagyon frissen (30-40 perc szállítási idő). A teljes igazsághoz azért hozzátartozik, hogy Kertvárosban lakom, kb. egy kilométerre a helytől, így ez, ha az elkészült ételt azonnal szállítják, nem olyan nagy kihívás, de ettől függetlenül az elvárt szintet hozták és a rendelésekben sem volt hiba. Az étel méretre óriásinak hatott, és a krumpli is simán elfért a hamburger mellett a tányéromon, itt már láttam, hogy jól döntöttem, amikor nem a teljes menüt kértem. A krumpli egyébként frissen készült, friss, ropogós, aranysárga, kifogástalan, tökéletes kezdet.

A hamburgert kóstolva kicsit megijedtem, mert a buci nagy mérete mindig magában hordozza egy fullasztó érzés veszélyét. Itt szerencsére nem estek ebbe a hibába, egyrészt azért nem, mert a pékáru állaga elég laza, könnyed, másrészt mert a többi összetevőből is igen rendesen pakoltak az ételbe, köztük a zöldségekből és a szószból is, amik ezt az érzést kompenzálni tudják.

A hús ebben a formában szintén bejött. Korábbi cikkemben is említettem, hogy egy jó állagú, de az átlagnál fűszeresebb, leginkább borsosabb marhahús, ami a pizzán nekem nagyon diszharmonikus volt a többi összetevővel. Itt is lehetett érezni a borsot, azonban itt annyira intenzív ízeket kaptam mellé, hogy egyáltalán nem zavart, ebbe a burgerbe ez a hús illet.

Szintén kellemes élményt adtak a szószok is, amikből választani lehet. Első alkalommal a hagyományos Missisipi szószt választottam, ami egy viszonylag egyszerű, de kellemes ízű kiegészítő. Második alkalommal viszont húztam egy merészet, és a két csípős szószt kértem egyszerre (az egyik Amerika csípős szósz néven van, a másik Kentucky). És megérte a bizalom. Az oké, hogy mindkét szósz csípett, de ez nem gond, hisz ilyet kértem. Ami viszont nagyon nagy pirospont, hogy a csípősség mellett mindkettőnek volt valamilyen nem sós mellékíze (egyik kicsit édeskésebb irányba megy el, másik pikáns). Ezek mellett pedig egyáltalán nem zavar a csípősség, hiszen nem csak azt éreztem, hogy mennyire csíp, hanem más ízekkel is gazdagodott az étel. A zöldségekről eddig nem sok szót ejtettem, de elég a szokásosat, vagyis, hogy az összes friss és finom. Végülis kijelenthetem, hogy nagyon ízlett mindkét alkalommal, egyértelmű helyet kapott nálam a város legjobb hamburgerei között.

Sajnos a desszertekkel kapcsolatban már nem tudok ennyire pozitívan nyilatkozni. Kétféle palacsintát kóstoltam, egyik a felirat szerint nutellás és csokiöntettel, a másik túrós-vaniliás csokiöntettel. Vagy a felirat rossz, vagy a kivitelezésbe csúszott hiba, de a csokiöntet mindkét esetben kimaradt. Egyiknél szimpla túrós palacsintát kaptam, vaníliaöntettel, másiknál nutellás palacsintát egy kis csepp valamivel, ami első ránézésre tűnhet csokiöntetnek, valójában még egy kis nutella. Egyébként rossznak egyiket sem tudom nevezni, a tészta kellemes ízű, a mérete imponáló, és a töltelék ízével sincs semmi gond, csak valahogy ennél komplexebb ételt vártam.

Így ebben a formában az extra burger a kis krumplival (ami egyáltalán nem kevés) 1.920 forint, szerintem abszolute rendben van mind minőségben, mind ár-mennyiség arányban, a palacsinta pedig 950 forintot kóstált. Összességében a desszert hiányosságai „csak” annyit értek el nálam, hogy ne mondjam azt, hogy ez a kóstolás tökéletes volt. Azt viszont mondom, hogy nagyon jó volt, és bátram ajánlom mindenkinek a kipróbálásra.


Értékelésem: 9/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megtekintheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról