Kvízek és kvízes ételek – Neked Csak Szofi


A gasztro témájú cikkeim nem várt népszerűségnek örvendenek, amit nem győzök megköszönni az olvasóimnak. Ezek közül már 2 szólt a Neked Csak Szofiról. A hely esetében ugyanakkor nem lehet elmenni a mellett, hogy a pécsi Quizzone helyszíne is egyben, aminek én a kvízmestere vagyok. Így hát minden héten van lehetőségem ott enni valamit. Azonban úgy gondoltam, hogy ezúttal egy rendhagyó cikket írok, mesélek kicsit életem első kvízes élményeiről, hogy miért tartom jónak ezt kipróbálni, majd a cikk végén néhány kóstolásról is írok élménybeszámolót. És remélem, ezzel többeteket ráveszem, hogy kipróbáljátok ezt a szerda esti rendezvényt. Ezúttal tehát egy bővebb írásom lesz, de nem marad el belőle a kóstolós rész.


A kocsmakvízek és én

Már kb. 10 éve vezetek kisebb-nagyobb műveltségi vetélkedőket. Ezek persze egyedi eseményekre, főleg hatalomkártya-bajnokságokra, vitatáborokra készült kérdéssorok voltak és általában kb. 10-20 fő részére készítettem őket egyszeri játék céljából. Ezzel együtt mindig nagy élmény volt ezeket leadni és látni, hogy egyesek milyen jól szórakoznak rajta. Vagy ha más nem is, én mindig élveztem J.

De arról, hogy mi az a kocsmakvíz, sokáig fogalmam sem volt. Mígnem 2014-ben egyik hatalomkártyás haverom hívott meg a csapatába egy kvízre Pécsen (gamma team volt a csapatnév). Ez akkor a Paulus Caféban volt és ha jól emlékszem vissza, akkor egy Quiznight forduló. Nagyon élveztem, ugyanakkor kicsit meg is lepődtem, a kérdések nehezebbek voltak, mint amire számítottam, rengetegnél nagyon küszködtem, és furcsa volt látni, hogy a legtöbb csapat simán ver minket. A kvízes lelkesedés nem sokáig tartott, 2 fordulóba hívtak meg, aztán nem voltunk többet (vagy csak engem nem hívtak, de nem hiszem J ).

A 2015-ben kezdődő élmények már annál maradandóbbak voltak. Egyik ismerősöm (név szerint Földesi Mihály) hívott meg az egyik ismerősének a kvízcsapatába a Monday Kvízre. Leginkább azért, mert annak a kvíznek a sportkérdések állandó blokkja volt, és a csapatban nem volt nagy sportrajongó, így hiánypótló szerepet töltöttem be. A csapaton lendítettem, de ez inkább csak arra volt jó, hogy az utolsó helyről elkerültünk a középmezőny végére. De a játékokat élveztem, valamivel egyszerűbb volt, mint a Quiznight. Az pedig már csak ráadás, hogy itt találkoztam először valakivel, aki nélkül ma már nem is tudnám elképzelni az életemetJ.

2016 decemberében életemben először kipróbálhattam magam kvízmesterként a Monday Quiz „Kvízmester Kerestetik” különkiadásában. Ekkor másodmagammal állítottunk össze egy kérdéssort, és mi vezettük a műsort, miközben az eredeti kvízmester, Pethes Zoli, játékosként szerepelt. Nekem örök élmény maradt ez a szerep, minden percét élveztem. Kicsit sajnáltam is, hogy erre többször nem lesz lehetőségem.

A kiribati nyestkutyák, a tavalyi országos verseny ezüstérmese
Aztán az élet úgy hozta, hogy mégis. A pécsi kvíz élet egyik legmeghatározóbb alakja, Tálas János jelezte, hogy az egyik pécsi kvíz kvízmesteri posztja betöltetlenné vált, és keresnek vállalkozó szellemű embert erre. Azonnal jeleztem neki, hogy szívesen kipróbálnám. Nem mondom, János bedobott a mély vízbe. Már aznap este együtt vezettük a Quizzone pécsi kvízét, mindezt úgy, hogy a kérdéseket én nem is ismertem. De a végén a csapatok elégedettek voltak. A játék végén azok a játékosok, akik korábban vezettek már kvízeket, elláttak sok jó tanáccsal, majd Keresztes Bianka, a Quizzone első számú embere is ugyanezt tette. Beletanulni nem volt sok időm, a kvízek közben kellett kikupálódnom és kialakítanom a saját stílusomat. Mindez egy éve történt, de annyi kvízes eseményem volt azóta, hogy visszanézve furcsának tűnik, hogy ez csak 1 év volt. A legnagyobb élmény egyértelműen a júniusi Quizzone döntő volt. Több száz embernek kvízt vezetni – mégha nem is egyedül csináltam és elsődlegesen Keresztes Bianka és Tiba Imre vitték a műsort – olyan élmény, amit az ember nem felejt el egyhamar.

Azóta 1-2 másfajta megkeresésem is volt már. Kolozsvári kintlétem alatt egyetemi kvízt vezettem, ősszel egy közéleti kvíz vezetését is elvállaltam és szervezés alatt van egy jótékonysági gasztrokvíz, amiből remélem végül lesz valami. De mindent a maga idejében.


Miért érdemes a Quizzonera járni?

Jelenleg a Párhuzamos terv a legjobb helyen álló pécsi csapat a bajnokságban
Mindenekelőtt le kell szögeznem: nem a Quizzone az egyetlen pécsi kocsmakvíz, jelenleg tudomásom szerint 5 olyan pécsi kvíz van, ami heti vagy kétheti rendszerességgel működik, és további egy, ami havonta. Választék tehát van bőven, a konkurencia is erős. Azonban a kvízmesterek között jó viszony áll fenn. Mindnyájan tisztában vagyunk azzal, hogy ami Budapesten működhet, nevezetesen, hogy akár 4-5 kvíz is megy városszerte egyidejűleg, az Pécsett azt eredményezné, hogy a jóval kisebb kvízes csapat szétoszlana és vagy sehol nem lennének sokan, vagy egy hely lenyomná a többit. Ezt senki sem akarja, így igyekszünk, hogy adott napon 1, vagy maximum 2 kvíz legyen. Többek között emiatt is vannak a Quizzone kvízek a szerdai napon. Persze minden kvíznek megvannak a maga előnyei és hátrányai, de most engedjétek meg, hogy, amellett, hogy általános érveket hozzak fel az esti kvízek mellett, hazabeszéljek, és elsősorban azt indokoljam meg, hogy miért ajánlom a Quizzone kipróbálását.

Mindenek előtt azért, mert egy remek szórakozás. Ez persze még minden kocsmakvízre igaz, de a hangulat kiváló, az emberek jól szórakoznak, és mindezt nem is egyedül teszik. A győzelem már csak hab a tortán. Mondanám azt is, hogy mindez ingyenes, de ez azért relatív. Ugyanis mivel ezek a kvízek – ahogy a nevükben is benn van – valamilyen vendéglátóhelyen vannak, valamekkora fogyasztás elvárt. Ugyanakkor 1-2 üdítő ára szerintem senkinek sem olyan nagy ár, aki meg megteheti, eszik is valamit. És nem győzöm hangsúlyozni, hogy ezt a pénzt nem nevezési díjként adják a versenyzők, hanem ugyanolyan áron (sőt, még kedvezményes árú ételek is vannak) veszik meg az éttermi ételeket/italokat, mint mások, tehát csak annyi az „ára” a kvíznek, hogy a helyszín szolgáltatásait vegyük igénybe és ne hozott ételt/italt fogyasszunk (ami egyébként is tahóság egy étteremben). És persze nagyon örülünk a sokat fogyasztó csapatoknak, de nem nézzük ki azokat sem, akiknek csak az ital fér bele.

Néha vannak meglepetések is :)
Ezenkívül az egész kvíz egy szép nagy csapatépítésnek is felfogható. Ezek a kvízkérdések, azért ezt be kell látni, nehezebbek, mint amiket az ember egy televíziós kvízműsorban lát. Viszont éppen ezért nem egyedül játszotok, hanem 3-6 fős csapatokban, így lehetséges, hogy amire te nem tudod a választ, arra más igen, vagy külön-külön nem tudnátok, de együtt összerakjátok a helyes választ. Persze már arra is volt precedens, hogy valaki rábeszélte a csapattársait a rossz válaszra, de ez is benne van a játékban.

Na, de most már térjünk rá tényleg a Quizzonera. Azért tudom a szerdai kvízt ajánlani, mert úgy gondolom, hogy a taktikának a kvízek közül ebben van a legnagyobb szerepe. A bónuszkérdések, a „Kérdezz Felelek-es” rákérdezések, és a kapcsolatkörös korai rákérdezések mind olyan döntések, ahol a többi csapatnál jelentősen nagyobb pontot lehet szerezni, de ha elhamarkodottan játszotok, akkor csúnyán rá is lehet faragni. Ezért jó alaposan meg kell fontolni az aktuális lépést. De aki ésszerűen kockáztat, annál a siker nem marad el.

Mint minden játéknak, ennek is megvan a tétje. Minden forduló győztese külön ajándékot kap, de az összesített legjobb 50 csapat egy budapesti nagydöntőn mérheti össze a tudását komoly díjakért. Ezért aztán tényleg megéri küzdeni.

Pécsett még motivációt jelenthet a kvízmester személye is. Na jó, erről eszembe jutott az alábbi jelenet: https://www.youtube.com/watch?v=vdMGGeDZN0Y. Komolyra fordítva a szót, magamat nyilván nem akarom értékelni, de azért törekszem arra, hogy mindig kedves legyek a csapatokkal, és megfelelően levezessem a műsort, és mindig nagyon kedves vagyok a versenyzőkkel (na, most szakadt rám a plafon J).

De úgy gondolom, hogy a Pécsi Quizzone egyik legnagyobb húzóereje a helyszín. A Neked Csak Szofiban bőven van hely akár 60 főnek is úgy, hogy az étterem boxaiban még a többi fogyasztó vendégnek is jut hely (akik néha ugyanúgy beszállnak játszani). Az étterem italárai valamivel olcsóbbak, mint a többi általam ismert vendéglátóhelyé, és széles ételkínálattal várja a vendégeket. Ezek többsége a 2.300 forintos árkategóriában van, de a kvízes napokra 1.600 ft-os speciális ételeket készítenek, amihez ha rendelünk egy italt, akkor is 2.000 forint körüli lesz csak a fogyasztásunk, ez heti 1 alkalommal szerintem vállalható. De ha nem, akkor sincs baj, ugyanis néhány saláta, előétel, desszert, valamint egy hamburger menü is van 800-1.000 forint körüli áron. Szóval ha valaki enni akar, biztos megtalálja a neki tetsző fogást.


No, de milyen fogásokról is beszélünk?

Akkor most jöjjön a beígért gasztro-rész. Mint említettem, szerdánként az étlap részét képezik olyan ételek, amelyek nincsenek minden nap a hely kínálatában. Ezekből többet kóstoltam már, ezekről írok még néhány sort. Mivel már kétszer pontoztam a helyet, most feleslegesnek érezném ezt megtenni harmadszorra is, így ezúttal csak szöveges értékelést adok, azt viszont rögtön 4 különböző ételről is.


Töltött wrap-tekercsek:

Egy klasszikus tortilla-tekercs ez, amelyet igény szerint csirke- vagy sertéshússal töltenek meg, plusz zöldségekkel, meglocsolják kapros mártással és már kész is. Az étel egyszerű, de mégis finom, a hús íze és fűszerezése jó, a zöldségek, mind minden más ételnél is, frissek és finomak. A mérete pedig lényegesen nagyobb a gyrosoknál kapható tortilla tekercseknél. Amivel itt egy kicsit kevésbé voltam kibékülve, az a szósz. A kapros öntet, neve alapján nem meglepő módon, kaprot tartalmazott, nekem viszont kicsit sok volt belőle, néha azt éreztem, hogy a kapor íze elnyomja a többi összetevőjét. Az is igaz persze, hogy én annyira nem vagyok oda ezért a fűszernövényért, így ami nekem már sok, az lehet másnak még tök jó mennyiség, többen vannak a kvízes csapatból, akik rendszeresen ezt eszik. Szóval lehet, csak az én ízlésemmel van a baj.


Lepényburger:

A név egy kicsit csalóka, mert ezt az ételt nem lehet egy klasszikus értelemben vett hamburgernek nevezni, ugyanis a buci szerepét egy lepény tölti be, amit nem megtöltenek a hamburger összetevőivel, hanem csak ráteszik a húst és a zöldségeket. De ettől függetlenül ez egy nagyon finom étel. Kétféle sertéshúst tartalmaz, mindkettő remekül elkészítve, mellé pedig a szokásos szószt és zöldséget kapja a vendég. Sőt, a zöldségek mennyisége nagyobb, mint a többi burgerben, a hagymát pedig kétféle variációban, nyersen és ropogósra sütve is hozzáadják az ételhez. Ajánlom mindenképpen megkóstolásra.


Szofi burger:

Most egy kicsit csalok, mert ez az étel az állandó étlapnak is a része, de mivel ez is az 1.590-es árkategóriába van, nem lóg ki a sorból. Megmondom őszintén, azért nem kóstoltam meg sokáig ezt az ételt, mert azt hittem róla, hogy a rántott mozzarella sajt a marhahús helyett van a burgerben. De amikor megtudtam, hogy ez nem így van, rögtön kipróbáltam. Tulajdonképpen ugyanaz az étel, mint amiről az előző cikkemben írtam, kiegészítve két szelet rántott mozzarella-sajttal, és egy második fajta hússal, szerintem csülökkel. Igazából erre az ételre elég ránézni, önmagáért beszél, nagyon csábító (megfogni mondjuk nem lehet, de kit érdekel egy ilyen ételnél?). A mozzarella sajt önmagában nem egy különleges étel, de ez a rántott verzió nekem nagyon bejött, kiegészíti a hagyományos sajtot, ami szintén nem maradt ki a burgerből. A kétféle hús együttesen nagyon laktatóvá teszi az ételt, a krumpli és a zöldségek meg hozzák a szokásos szintet, és ezúttal a paprika sem tűnt olyan erősnek, mint múltkor, csak kellemesen csípett. Már a legutóbbi hamburger esetében sem nagyon tudtam hibát találni, de ez még annál is finomabb! Kötelező kipróbálni!


Mézes-chilis csirkemellcsíkok:

Egy kólás-barbeques csirkét korábban már kóstoltam a helyről, az nagyon ízlett, így ezt is izgalmas várakozással kértem ki. A tálalás nagyjából hasonló, a tál egyik oldalán a csirke, másikon a krumpli és van még egy kis saláta is hozzá. A burgonya ebben az ételben vastagabb szeletekben volt jelen, mint a többi eddig tapasztalt ételnél, de az ízében ezúttal sem találtam semmi kivetnivalót. A mézes-chilis ételeknél gyakran fennáll a veszély, hogyha ez a két alapanyag nincs harmóniában, akkor borul az egész étel. Szerencsére itt szó sem volt erről. A csirke ezúttal sem volt száraz, e mellett egyszerre volt édes és egy kicsit csípős, de egyáltalán nem veszettül erős. A zöldségek roppanósága és frissessége meg nagyon jól kiegészítette a többi elemet. Meg kell jegyeznem, hogy ezúttal a zöldségek között megbúvó paprika egyáltalán nem volt erős, de ez nem zavart, sőt, kifejezetten pozitívnak értékeltem. Engem nem zavar, ha egy étel csíp, de ha egy ételnek valamennyi eleme csípős, akkor ezeket együttesen még erősebbnek érzi az ember, ahogy történt ez az Élesztőházas kóstolóm során. Úgyhogy örültem neki, hogy a chilis csirke mellett nem próbáltak még egy erős ételt rátenni a tányérra. Mindent egybevetve ez is egy nagyon finom étel, biztosan fogom még enni.


Remélem mindenkinek tetszik a kínálat, de ahhoz, hogy ezeket az ételeket megkóstoljátok, el kell jönnötök a Quizzone kvízeire. J Én várlak titeket sok szeretettel szerda esténként!

A kvízekről részletesebben az alábbi helyen olvashattok: https://www.facebook.com/quizzone.hu/

Az étteremről meg itt: https://www.facebook.com/szofipecs/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról