Közeli konkurencia – Pizza Di Casa vs. Elixír Restaurant, hamburger menü


Múltkori alkalommal ebben a rovatomban két egymáshoz közel lévő étterem 1-1 ételét vettem górcső alá. Ezúttal visszatérek Pécsre és kicsit más aspektusból vizsgálok két helyet. Mi a közös az Elixírben és a Pizza Di Casaban? Mindkettő kiszállítós hely a Netpincéren és mindkettő árul hamburgert, ugyanakkor egyiküknek sem ez a fő profilja. De a hamburger már csak ilyen. A piaci verseny megköveteli, hogy olyan helyeken is árulják, ami alapvetően nem erre szakosodott. De pont emiatt az ember egy kicsit fél is tőle. Vajon mennyire lesznek jók ezek a klasszikus burger menüknél olcsóbb ételek? Egy biztos: nem tudhatjuk, amíg nem próbáljuk ki. Így mindkét helyről rendeltem 1-1 burger menüt, és megnéztem, milyen. Az Elixírnél a Cowboy burgerre esett a választásom, a Di Casaén kicsit csavartam és egy ananászos hawaii burgert rendeltem, ezek árban hasonlóak voltak. A két rendelés között kb. 2 hónap eltelt, de az emlékeket képek és hangfelvételek formájában megőriztem, így ennek nincs jelentősége. Ezenkívül mindkét helyen rendeltem 1-1 desszertet is, a Casaban egy óriás palacsintát szilvával-fahéjjal és vanília öntettel, az Elixírben egy sajttortát eperöntettel. Lássuk az élményeket (a képeknél a Di Casa ételeit mindig bal oldalra, az Elixírét jobbra teszem az elkülönítés kedvéért).


Kiszállítás:

Ami a kiszállítási időt illeti, a Pizza Di Casánál 60 percet írtak, és kb. annyi is volt. Az Elixírnél azonban elég nagy késés jött össze, a 40 perces beígért időnek kb. a duplája, 80 perc alatt érkezett meg az étel. Ez utóbbi azért egy kicsit zavaró volt, de most lépjünk túl rajta! Ránézésre a két hamburger mérete hasonló, mindkettő mellé járt krumpli (Elixíres verzióhoz kicsit több), a hamburger azonban az Elixírnél kicsit szétcsúszott az út során, a Casaé emiatt kívülről esztétikusabbnak tűnt. Belülről azonban furcsálltam kicsit azt a világosabb színű húst, ami benne volt. A krumplikról túl sok mindent nem tudok mondani, klasszikus mirelit termék mindkét helyen, ami az utazás miatt vesztett is a frissességéből. Ebből a szempontból nagy különbség a két étel között nincs.


Főételek:

A bucik közül egyértelműen a Pizza Di Casaé amelyik kiemelkedett. Helyben sütött terméknek írják, el is hiszem, enyhén édeskés, levegős és egyébként finom bucit ehettem. Az Elixíré klasszikus bolti buci volt, amit már sokszor kóstoltam, nagyon nem tudom elemezni. A buci kapott valamennyi pirítást, ez azért adott neki némi élvezeti értéket, ez bejött.

A húsoknál azonban megfordult az eddigi benyomás. A Pizza Di Casa húsa egyáltalán nem ízlett. Vélelmezhetően az íze alapján sertéshús volt, de valahogy nagyon fura. Rágósra sikeredett, a fűszerezése sem volt valami gazdag, és még száraznak is éreztem. Egyáltalán nem emlékeztetett egy húspogácsára. Ki kell mondanom, hogy sajnos ez egyáltalán nem jött be nekem. Az Elixír húsa is sértéshús volt, de egy sokkal finomabb, jobban megsütött, fűszeresebb hús benyomását tette, ez kifejezetten ízlett nekem annak ellenére is, hogy nem marhahús volt.

A zöldségek tekintetében a saláta, paradicsom, csemegeuborka, hagyma négyese mindkét ételben megjelenik, a Pizza Di Casaéban pedig csalamádé is van. Megmondom őszintén, egyáltalán nem hiányzott belőle, egyrészt mert maga a használt csalamádé teljesen középszerű, másrészt mert nekem sem a burgerben, sem a gyrosokban nem hiányzik ez az elem, sokkal jobban szeretem a friss zöldségeket. És sajnos az is zavart ebben az ételben, hogy a zöldségek a zsemle alján voltak kb. egymás hegyén-hátán, és azt a benyomást keltette, mintha egy salátakeveréket tettek volna az ételbe.  Az elixír zöldségeivel nem volt semmi problémám, friss, finom volt az összes, és szépen rétegezték a zöldségeket minden falatra jutott belőlük.

Szószok tekintetében a Di Casánál vegyes érzéseim voltak. Egy házi készítésű szószt kaptam, ami azonban nekem eléggé jellegtelennek hatott. Kicsit majonézes, kicsit paradicsomos, de igazából semmi extra. Az Elixíres burgernél az étlapon 3 szószt is olvastam, majonézt, ketchupot és BBQ szószt is, így egy kicsit féltem attól, hogy hogyan fognak 3 szószt belecsempészni az ételbe. Szerencsére sehogy, ugyanis csak 2 került a burgerbe, a ketchupot külön mártásként kaptam meg, okos megoldás. Egyébként ezek alapvetően bolti szószok, de legalább nem az alsó polcokról, így azért ez rendben van.


A sajt mindkét ételben egyszerű bolti termék, kicsit megsütve, ezek rendben voltak, a Pizza Di Casa burgerében pedig megjelent még az ananász, egyszerű konzervtermék, ennek ellenére rendben van, finom és elég nagy mennyiséget kaptam belőle.

Mindent egybevetve a jóllakásra mindkét étel elég. Egyedibb étel egyértelműen a Pizza Di Casáé, ugyanis a hús mellett a szósz és a buci is saját termék, de ezeknek az íze eléggé rapszódikus. Az Elixír burgere nagyrészt bolti termékekre épül, de igényesen összerakott, így nálam az valamivel jobb ételnek bizonyult.


Desszertek:

A Pizza Di Casa palacsintája tényleg óriási, nem csak a nevében az. A tésztája ízlett, és a vanília öntet is finom, egy édes, sűrű mártás, amit ehettem hozzá. A töltelékkel kevésbé voltam kibékülve. Fahéjból mehetett volna bele valamivel több, a szilvás töltelékben pedig kevés volt a szilva, inkább ilyen szilvás-kocsonyás töltelék benyomását keltette. Különösebb baj nem volt vele, de a friss szilvát azért ennél jobban szeretem.

Az Elixír sajttortája viszont nagyon megvett, már látványra is. Egyfelől örültem, hogy két szeletet kaptam, másfelől az eperöntet és a torta mellé valami kis habot is része volt az ételnek. Az egész étel úgy ahogy van, tökéletes volt szerintem. A torta édes, de azért az az enyhe savanykásság is benne volt, ami szerintem a sajt- és túrótortákból nem hiányozhat. A hab, amit kaptam hozzá, nem egyszerű tejszínhab volt, hanem annál sokkal krémesebb és ízletesebb, a gyümölcsös vonalat meg az eperöntet adta hozzá. Igazából az egész nagyon klappolt, ilyen jó sajttortát ritkán eszek.


Ár:
 
Az árak tekintetében a Di Casa burgere 1.190 ft, az Elixíré 1.250 ft volt, ez nem nagy különbség, a desszerteknél a Di Casa 790, az Elixír 650 ft-ba fájt (na jó, az egyik se fájt J). Az igazat megvallva a Di Casával nem tudom mikor fogok legközelebb próbálkozni, eddig 2-ből 2 alkalommal nem igazán győztek meg (sajnos). Az Elixír meg nyilván nem egy hamburgerközpontú hely, de ha egy hely ilyen burgert csinál, akkor úgy gondolom, hogy mindenképpen meg akarom kóstolni a többi ételüket, különösen a desszerteket.


Értékeléseim:

Pizza Di Casa Hawaii Burger: 6/10 (hogy ez mit jelent, arról itt olvashatsz)
Pizza Di Casa palacsinta: 7/10


Elixír Restaurant Cowboy Burger: 7/10
Elixír Restaurant Sajttorta: 10/10

Bővebben a helyről: https://elixir-restaurant.hu/


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról