Szeptember 26-án a Május 1-ben – Május 1. burger, Szombathely


A Május 1. Söröző és Étteremről korábban még csak nem is hallottam. Ennek oka, hogy Szombathelyen gyakorlatilag sosem járok. A múlt hétvégén azonban egy hatalomkártya versenyen vettem részt, aminek a helyszínét az étterem adta. És ha már ott voltam és játszottam, akkor úgy döntöttem, hogy a gasztro rovatomat is bővítem egy olyan várossal, amivel még nem foglalkoztam. Éppen ezért ettem is valamit ott.

Már a látogatásom előtt végignéztem a hely etterem.hu oldalon található étlapját, és találtam két izgalmasnak tűnő halételt, egy ananásszal-sonkával-sajttal töltött halat és egy fish and chipset. Gondolkodtam, hogy melyiket kaját válasszam (nagyon szeretem a halételeket, eddig inkább csak a véletlen műve, hogy egy ilyet sem mutattam be), azonban amikor megnéztem a helyi étlapot, kiderült, hogy ami a honlapon fenn van, az egy régebbi étlap lehet, mert ezekből egyiket sem láttam. Azonban volt helyette egy hamburger, végül e mellett döntöttem. Az étlap szerint marhahús, csemege uborka, sült hagyma, paradicsom, saláta és angol mustár van a burgerben. Valamint még kértem mellé külön egy adag hasábburgonyát is. Az étel kb. 15-20 perc alatt érkezett meg, ez szerintem teljesen rendben van.

Maga a burger nagy és látványos volt, de azért egy kicsit aggódtam is. Óriási a buci, de a belsejében lévő hús, sajt és zöldségek mennyisége jóval kevesebb, nem tölti meg a teljes zsemlét, valamint első ránézésre mintha a mustár is hiányzott volna belőle. Utóbb kiderült, hogy ez nem igaz, volt benne mustár, csak a sajt mellett, ez csapott be. Ezzel együtt féltem, hogy így a hamburger, vagy legalábbis a szélső része elég száraz lesz.

És sajnos igazam lett. A buci nem igazán erős eleme ennek az ételnek, sőt, nekem meglehetősen jellegtelennek tűnt, inkább csak az ételt egyben tartó funkciót töltötte be. Meg volt pirítva, amit általában szeretek, itt viszont nem igazán jött be, csak fokozta a szárazságot. Ráadásul semmilyen szósz nem érintkezett vele közvetlenül, így az étel szélénél tényleg a csak a zsemlén lehetett rágódni, ez egyáltalán nem volt nagy élmény.

Amikor azonban az ember eljut a belsejéhez, akkor egészen más véleményt alakít ki, és ennek az oka nagybetűsen a hús, a mustár és a sült hagyma kombinációja. A hús tényleg valódi marhahús, nagyon finom, a fűszerezése is pont olyan, amilyennek egy marhahúsnak lennie kell. A rajta lévő angol mustár pikánssá, karakteressé teszi az amúgy is jó marhahúst, amire a ropogósra sütött hagymachips még rátesz egy jó nagy lapáttal. Ezeken van a sajt, ami szintén kapott egy kis sütést (lehet a hússal együtt), ez sokat dob az ízén. Ennek a résznek a fogyasztása túlzás nélkül egy valóságos ízorgia. Ezeket egészítik ki a zöldségek, amik teljes rendben vannak, frissek, finomak.

Nem említettem még a hasábburgonyát, de az is teljesen oké, friss, jóízű, és bár ezt sosem tudom biztosra megítélni, de szerintem helyben készült krumplit használnak és nem mirelitet, amiért külön elismerésem a helynek. Az étel mennyisége nem csak a jóllakáshoz, de még a kajakóma-érzéshez is bőven elegendő.

Az ételért 1.840 forintot fizettem, ami a mennyiségét és a pesti burgerárakat alapul véve nem egy rossz ár. Gondolkodtam mivel lehetne ezen az ételen javítani. Valahogy a száraz szélével kellene kezdene valamit. Vagy egy kisebb, de minőségében kicsit jobb buci lehetne erre a megoldás, esetleg az, hogy akár az angol mustárral (amiből mondjuk mehetne bele kicsit több amúgy is), akár valamilyen másfajta szósszal a bucikat bekennék. A laposabb húst itt nem tartanám szerencsésnek, mert ehhez az ételhez egyáltalán nem illene. A másik opció nyilván a több hús és zöldség lenne, de az árban is növekedést eredményezne, ami biztos a vendégeknek nem tetszene. Úgyhogy maradnék az előbbi opcióknál. De mindent egybevetve ez az étel is magasan megüti az elvárt szintet.


Értékelésem: 8/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: http://www.majus1.com/index.php  

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról