Vajon mit jelent a Full Extra? – Zing Burger, Budapest, Full Extra Burger


Múlt csütörtökön szerény igényekkel érkeztem a Nyugati Pályaudvar környékére. Enni egy jót és közben megnézni a csütörtöki Európa Liga mérkőzéseket a laptopomról (ehhez persze kell egy wifi is, de a legtöbb vendéglátóhelyen ez már van). Mivel nem akartam egy Pláza közepén tenni mindezt, a Séf Asztala meg eléggé tele volt, ezért a pályaudvar környéki kajáldákat néztem meg. Ott találtam meg egy hamburgeres helyet nem messze, ami elég jónak tűnt, így nem is gondolkodtam sokat a választáson.

Az étlapot szemlélve számos különleges hamburger-félét láttam, de úgy gondoltam, hogy mivel éhes vagyok, kipróbálom a „full extra” elnevezésűt. A nevével ellentétben egy klasszikus burgernek tűnt, a hús és a zöldségek mellett házi ketchuppal, sajttal és bacon-nel. Mivel elég éhes voltam, kértem hozzá +390 forintért sült krumplit, 120 forintért extra szószt (ami a névadó Zing burger szósz lett), és fél liter limonádét, amit előre palackoztak (nem igazán környezettudatos), de boltokban ezt a terméket nem láttam, így azért az egyediség erejével hatott.

Az étel körülbelül 15-20 perc alatt érkezett meg, nem siettem, különösebb gond nincs ezzel. A tálalással már apróbb problémáim akadtak, leginkább, hogy miért kapok egy becsomagolt burgert, amikor helyben fogyasztom? Ez olyan McDonaldsos fíling, de igazán ott sem szeretem. Tegyék szépen rá egy tányérra, fatálra, vagy bármire, de ne csomagoljuk már, teljesen feleslegesen termelik az egyszer használatos hulladékot! Az étel elsőre nem tűnt túl nagynak sem, ami egy picit szintén aggasztott.

No de kezdjük el elemezni az ételt, először a kiemelkedő alapanyagokkal. Ezek közül a kétféle hús az, amit meg kell említenem, mind a marha, mind a bacon prémium alapanyagokból készült, ez érződött. A hús kapcsán számos olyan kommentet olvastam a hely facebook csoportján, hogy nyers maradt, de nálam ez nem történt meg, tökéletes médium húst kaptam, viszonylag minimál fűszerezéssel, viszont valósággal elolvadt a számban. A bacon hústartalma szintén imponáló. A pozitív elemek sorát növeli a krumpli is, ami bár kevésnek tűnt, de kiöntve a papírcsomagból azért láttam, hogy korrekt mennyiség, a sütése is rendben van és frissen érkezett. Ennél több nem is kell.

Az étel számos nem kiemelkedő, de korrekt elemmel is büszkélkedhetett. A sajt egyszerű cheddar sajt volt, kicsit olvasztva, alapvetően jó. A zöldségekkel sincs semmi gond, friss, finom, a savanyú uborkáért külön dicséret. A házi ketchupon érződik, hogy valamivel fűszeresebb, mint a hagyományos bolti termékek, de igazából ennyi, és nem több.

Sajnos azonban ért az étel kapcsán több csalódás is. Leginkább a buci miatt. A „kézműves” elnevezésből, ami a hely weboldalán is virít, nekem a házi buci az, ami eszembe jut, amit kaptam, az viszont nagyon hasonlít arra a bolti termékre, amit én is vásárolok, ha otthon hamburgert készítek magamnak. Ettől függetlenül lehet, hogy ez egy helyi termék, és ha igen, akkor elnézést kérek az előbbi hasonlításért, de sajnos ízben nagyon jellegtelennek hatott, gyakorlatilag az étel összetartásán kívül semmit nem adott hozzá az összképhez. A másik, amivel gondom akadt a Zing burger szósz. Tegyük hozzá, ez most kicsit szerencsétlen szituáció volt, hiszen a hamburgerszósz szerepét töltötte be a mártás, míg az inkább mártogatásra szánt ketchup került a burgerbe, lehet fordítva jobb lett volna. Mindez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a szósznak volt egy kissé savanykás, már-már fanyarnak mondható háttéríze, ami a krumplihoz egyáltalán nem illet.

A másik meg, amivel problémám volt, az az étel ára. A burgerért, krumpliért, mártásért és üdítőért összesen 2.720 forintot fizettem, ami nem kevés, főleg azért nem, mert bár éhes azért nem maradtam, messze nem ez volt a legnagyobb adag, amit valaha ettem, kajakóma érzés nem jött. A tegnapelőtt elemzett Gyros tornyos burger mennyiségben nagyobb volt, mint ez, hogy a Szofi hamburgeréről ne is beszéljünk. De hogy ne csak pécsi összehasonlítási alapot vegyek, az Epic burgerben, amiről szintén írtam mára, ennél 350 forinttal fizettem többet úgy, hogy helyben készült desszertet ettem a végén, és a hamburger egyértelműen nagyobb volt és az ízek is jobban összeálltak. Mindezek alapján nem győzött meg a hely.

Persze azért rossznak sem nevezném. Alapvetően rendben vannak az ízek, az étel sok elemét helyben készítik, a kiszolgálás kedves, és abszolute tolerálták, hogy az evés befejezése után még közel másfél órát ültem ott és meccset néztem. Szóval azért tudja azt a hely, amit egy vendéglátóhelynek tudnia kell. Viszont kicsit olyan érzésem van, hogy az árkategória és a mennyiség nem volt teljesen arányban. De talán egy következő kóstolás majd más eredményt fog hozni!


Értékelésem: 7/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról