Dönerben király? – Döner King Debrecen


Amikor utoljára gyrost ettem Debrecenben, az elég kellemetlen élményként maradt meg, így tavasszal amikor Debrecenben jártam vitaversenyen, tudtam, hogy ki kell köszörülnöm a csorbát! De nem ott, ahol legutóbb voltam, keressünk egy másik helyet, elvégre Debrecen elég nagy város, nem? Ezúttal az egyik legnagyobb debreceni nagyáruházban, a Forumban lévő döner bárt, a Döner Kinget próbáltam ki. Nem sokkal ez a kóstolás előtt fejeztem be a pécsi Gyros báros cikksorozatomat, így volt viszonyítási alapom is.  Maga a hely egyébként egyszerű plázaétterem, nincs saját belső tere, az ételt a közös étkezőterületen lehet elfogyasztani, de ez azért nem olyan nagy baj.

Ezúttal nem bonyolítottam túl a választást, egy sima dönert kértem menüben krumplival és üdítővel. A pultoslány az elején mondta, hogy sajnos azt nem tud adni, mert a pita már elfogyott, de aztán kiderült, hogy egy még van belőle. Ennek azért örültem, mert ha csak egy sima bolti terméket kínálnának, az vélhetően nem fogyott volna el (a záróráig azért még elég sok idő volt), tehát nyilván valami különleges finomság lesz, talán egy helyben készült termék? Bíztam benne.

Az ételt alig 5 perc alatt megkaptam, így neki is láthattam nagyon hamar. A krumpli maga elég hétköznapi termék, de frissen sült, ropogós, úgyhogy nincs vele semmi gond. Hagyományos kebab pitával, hússal, zöldségekkel és szósszal, az összetételében semmi extra nincs. A pita már az első kóstolásra lerítt, hogy nem egy bolti termék, helyben készített, viszonylag tömör, édeskés tészta. Egy kicsit sajnos érződött, hogy nem teljesen frissen készült, hanem valószínűleg a nap elején vagy meghatározott időkben tesznek be 1-1 adagot, mert nem éreztem annyira frissnek, mint mondjuk a Kebab&Pizza House-ét, de bőven hozza a megfelelő szintet. A hús kiemelkedő, csirkehús, hagyományos fűszerezéssel (talán curryből is került bele kicsi? Az íze legalábbis erre emlékeztetett), puha, omlós, ezt így szeretem.

A szósz is pozitív, az édeskés vonulatot viszi tovább, némi fokhagymás háttér ízt is éreztem benne, kicsit a Pasa Kebab szószára emlékeztetett. De ez is nagyon ízlett. A zöldségeket nem spórolta ki a hely, mindegyik friss és finom, ahogy az elvárható, ugyanakkor meg kell jegyeznem, hogy a paradicsomot és hagymát szerintem nagyobbra vágták, mint kellene, legalább nehéz volt egyszerre bevenni őket a számba és 1-1 darab ki is esett a pitából.

Az ételért ha jól emlékszem 890 forintot fizettem, amiért egy olyan méretű kebabot kaptam, amivel abszolute jól lehetett lakni. Az eddigi kóstolt ételek közül leginkább a Pasa kebab kebabjára emlékeztetett. Az minimálisan jobban ízlett, ami leginkább a frissen sütött pitának tudható be, valamint egy picit nagyobbnak is éreztem azt, a kiszolgálás azonban itt jóval kedvesebb volt. Mindent egybevetve azonos pontszámmal tudom értékelni a két helyet.


Értékelésem: 8/10. (hogy ez pontosan mit jelent, arról itt olvashatsz).


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról