Ez így rendben van – Gyros torony, hamburger menü


A hamburger menük ára városon belül is nagyon eltérő. Vannak helyek, ahol 2.500-3.000 forintig elmennek, máshol 1.000 forint környékén vannak. Ezek persze rendszerint minőségbeli különbséget is jelentenek, így igazából pénztárca kérdése, hogy az ember milyen kategóriás ételt választ. A netpincéren látható, általában sertéshúsos hamburger menük, amikhez a burger mellé krumpli, és néha üdítő is jár, 1.200-1.800 forint körül mozognak. Így hát kíváncsian vártam, hogy a Gyros torony 1.050 forintos menüje e téren mit tud adni. Ebbe egy sima hamburger (hús, saláta, uborka, paradicsom, hagyma, ketchup-mustár-majonéz) és egy adag sült krumpli található. Nem számítottam sok extrára, de azért a legutóbbi kóstolásom után bíztam abban, hogy jó élménnyel fogok távozni.

Mielőtt azonban az étel elemzésébe belekezdenék, muszáj néhány szót ejtenem belső térről. A Pécs nevezetességeit ábrázoló képek továbbra is jelen vannak, ugyanakkor ezek kiegészítésre kerültek Star Warsos ábrázolásokkal. A dzsámi mögött a Halálcsillag, a TV-tornyon Csubakka, a lovasszobor helyett Darth Wader alakja a fénykarddal. Nagyon leleményes, meg kell hagyni, ráadásul én óriási Star Wars fan vagyok, így számomra ez egy hatalmas piros pont! A fehér szín még ezzel együtt is dominál, de ezek az ábrázolások mellett már egyáltalán nem zavart. A kiszolgálás nagyon kedves volt, szépen végigkérdezték, hogy mit kérek a burgerbe, a végén jelezték, hogy ha akarok a krumplihoz még sót, akkor hol találom, még néhány szóban meg is kérdezték, hogy hogy vagyok, milyen az étel, szóval egy rossz szavam sem lehet erre.

Az étel kb. 10-15 perc alatt érkezett meg, ez szerintem oké. A krumpli jóra sikerült, friss, aranybarna, ropogós, ahogyan én azt szeretem. Nem volt rajta túl sok só, de nem zavart annyira, ha meg zavart volna, akkor ott állt a sószóró az asztalon, így tudtam volna korrigálni. A buciból az édesebb típusút használják, nem kapott pirítást, de elég laza szerkezetű, nem fullasztó, teljesen rendben van.

A hús tekintetében az étlap szerint marhahúspogácsát kapunk. Valóban kiérződött a húsból a marha íze, bár szerintem nem 100%-os marhahússal dolgoznak, azt a nagyon direkt marhahús ízt azért nem éreztem. Viszonylag vékony húst kaptam, viszont cserébe legalább betöltötte a teljes burgert, nem csak a középső részén lehetett érezni a hús ízt. A zöldségekkel minden oké, frissek, finomak, ahogy azt az ember elvárja, és kellőképpen sokat is tettek bele. A szósz hagyományos ketchup-mustár, abból azért a jobbik fajtából.

Mindent egybevetve ez egy igényes és finom étel volt. Ugyanakkor kritikaként fel lehet hozni – és e miatt nem tudom a legmagasabb pontokat adni neki – hogy a húsnál azért ettem már jobbat (igaz, rosszabbat is), illetve, hogy gyakorlatilag minden eleme bolti termék. Ez persze nem feltétlenül baj, de azért egy házi készítésű szósz például nagyon fel tud dobni egy burgert, és jobban ki tudja emelni az átlagból. Ezeket itt hiányoltam, így nyilván nem tudom egy lapra tenni a kedvenc burgeres helyeimmel (Pécsett pl. a Neked Csak Szofival). Viszont talán nem is ez a célja. 1.050 forintért ez egy teljesen vállalható minőségű és kiemelkedő mennyiségű étel, egy kedves kiszolgálással társítva. Ez pedig nálam abszolute pozitív összkép, így nektek is bátran merem ajánlani!

Ebben a cikkben most a hamburgert értékeltem, de meg kell jegyeznem, hogy a legutóbbi kóstolásom óta kipróbáltam a hely gyrosát kapros szósszal is. Mivel ebben az ételben a korábban kóstolthoz képest csak a mártás különbözik, ezért kizárólag arról írok pár gondolatot. Ez a szósz tényleg kapros, a kapor ízét messze a legintenzívebbnek éreztem az összes gyrosos hely közül, amit Pécsett kóstoltam. Kicsit nekem túlságosan is intenzív, mert én azt szeretem, ha a kapor csak kiegészítő funkcióként jelenik meg, itt meg nagyon erős domináns fűszerként, ami nekem már sok volt. Viszont az is igaz, hogy nekem messze nem tartozik a kedvenc fűszereim közé, így nyilván nem tudok objektív véleményt kialakítani. Az biztos, hogy aki szereti nagy mennyiségben ezt a fűszernövényt, az imádni fogja. Aki meg nem, az még mindig kérheti fokhagymás szósszal az ételt.


Értékelésem: 8/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról