Sok a változás – Dabo Döner Nyíregyháza

A Dabo Dönert számos helyen reklámozták Nyíregyházán, melyek szerint Németországban díjakat nyert, helyben sütött pitával dolgoznak, meg még sok minden más pozitívat írtak róla. Viszont korábban a marosvásárhelyi utazásom során a helyi Dabo Döner kebabot kipróbáltam, de nem igazán nyűgözött le, nem volt rossz, de azért nem is világrengető, és az árával sem voltam igazán megelégedve. Viszont kíváncsi voltam, hogy vajon miben más ez a hely, mint az erdélyi üzlet. Így aztán egyik nap felmentem a Corso harmadik emeletére, és kipróbáltam. Hasonlóan a vásárhelyi próbálkozásomhoz, itt is egy Döner Menüt kértem, ami kebabot, hasábburgonyát és üdítőt tartalmazott. Ezenkívül még külön egy fokhagymás mártogatóst is rendeltem hozzá.

 

A burgonya hasonlóan nézett ki, mint Erdélyben. Ezúttal is kellemesen fűszeres, jól készült krumplit ettem. Azzal a szósszal nem találkoztam, amivel Marosvásárelyen, helyette megkóstolhattam ezt a fokhagymás verziót, ami nagyon ízlett, intenzíven lehetett benne érezni a fokhagymát, egyébként minimálfűszerezés jellemző rá, de nagyon ízletes. Szóval kimondható, hogy a kiegészítő elemek tekintetében minden tökéletes.

 

Aki emlékszik a legutóbbi cikkemre, az tudja, hogy abban két dolgot kritizáltam. A pita egyáltalán nem tűnt frissnek, húst pedig elég keveset tettek bele. Szerencsére ezúttal egyik probléma sem merült fel. Igen tisztességes húsadagot kaptam, ami ráadásul omlós, fűszeres csirke, szóval nagyon ízlett. Ugyanez igaz a pitára is, amelyik kifejezetten friss és finom volt, egyik kedvenc pitám, amit ettem.

 

De a többi elemben sem találtam hibát. A zöldségek frissek, finomak, ahogy egy kebabtól az ember elvárja. A szósz szintén nagyon ízlett, az édes és savanyú ízek egyaránt megjelentek benne, és úgy unblock remekül passzolt a többi összetevőhöz. Mindent egybevetve miközben ettem az ételt, kezdtem megérteni, mire kapott díjakat ez a kebab, úgy éreztem, hogy ennek a menünek minden egyes eleme rendben van és gyakorlatilag hibátlan.

 

Sajnos azonban mégiscsak találtam benne valami kivetnivalót. Ugyanis, hogyha az árát nézzük, akkor a kebab menü 1.990 forintba került (csirkehússal, borjúval még drágább lett volna), és még további 250 forint a fokhagymás szósz (ami azért nem volt túl nagy adag). Ha összevetem ezt az eddigi kebab menükkel, amiket kóstoltam, nos, az egyik sem volt még ennyire drága. A hasonló összetevőkből álló Pasa Kebab 1.400 forintot kóstált (igaz, 2 éve, de szerintem ma sem 2.000), de ha a 24 lejes romániai árat nézem, az is jócskán ez alatt van. Ez az összeg pedig már egy ilyen típusú ételért kicsit túllépi nálam azt az ominózus lélektani határt. Úgy tűnik, hogy a minőséget bizony meg kell fizetni. De legalább, ha megfizetjük, meg is kapjuk. Szóval összességében az ára ellenére csak ajánlani tudom a helyet, sokkal jobb, mint a váráshelyi, amit kóstoltam.

 

Értékelésem: 9/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)


Bővebben a helyről: https://dabodoner.hu/


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról