Pizza egy kebabostól – Mumi’s Kebab, Pécs, négysajtos pizza


A Mumi’s Kebab egyike azoknak a helyeknek Pécsett, amiket nagyon szeretek, régen sokszor jártam oda, mostanában viszont kevésbé gyakran térek be. Ennek igazából nincsen semmi különösebb indoka, egyszerűen ritkábban járok arrafelé, és kevesebbszer van olyan szituáció, amikor éppen úgy hozza a sors, hogy a városban kéne ebédelnem. Ugyanakkor a kolozsvári utam előtt elhatároztam, hogy egy alkalommal azért visszanézek oda is, főleg, mert a régi emlékeim egyáltalán nem rosszak.

Valamikor olvastam a neten, hogy a helyet külsőleg felújítják. Megmondom őszintén, első betekintésre én azért annyira erős változást nem éreztem. Nagyjából ugyanannyi asztal, a szokásos zöldes színekben pompázó beltér. Ami viszont szemet szút, az az egyik falnál kialakított étkezőpult. Ez mindenképpen hasznos, így több ember tud helyben fogyasztani (kinti terasz kialakítása itt nem reális, egyrészt mert a járdaszakasz nagyon szűk, másrészt a közvetlenül a hely mellett elmenő autóút miatt nem is a legszerencsésebb).

A hely ételrepertoárja a legtöbb kebaboshoz képest kifejezetten gazdag. Kebabfélék, 20 féle pizza, lepények és töltött lángosok, nomeg jó néhány saláta is. Gondolkodtam, mit kóstoljak meg, végül a négysajtos pizza mellett döntöttem (a helyen Ágá pizza művésznéven található). A döntésem oka leginkább az volt, hogy korábban már kóstoltam ezt az ételt, és akkor ízlett. Meg, ahogy a korábbi pizzás cikkemben is írtam, úgy érzem, hogy ez egy olyan pizzaféle, ami egy hiteles tükröt nyújt az étteremről.

Az étel körülbelül 15-20 perc alatt készült el. A képlet egyszerű: pizzatészta, szósz, és a négyféle sajt, konkrétan mozzarella, füstölt sajt, feta sajt, és trappista sajt. Kinézetre kifejezetten gusztusos, a tészta érezhetően frissen készült. Megkóstoltam külön a tésztát, és egy kicsit szokatlan, de nagyon finom ízt tapasztaltam.  Ha jól tudom, akkor ugyanabból a tésztából készül, amiből a pita, ez az ízében is érződik, kellemes, édeskés, tartalmas tészta, egy enyhén fokhagymás ízhatással. Pizzánál ez kicsit furcsa lehet, de valójában teljesen jó. A tészta vastagságát médiumnak mondanám.


A pizzaszósz is kifejezetten finom volt, valódi paradicsomszósz, a fűszerezése kiváló, ez már ízig-vérig egy hagyományos pizzaszósz.

Ami a sajtokat illeti, a mennyiségük teljesen oké, szinte minden falaton éreztem a jelenlétüket. Külön örültem itt is a feta sajtnak, régebben is említettem, hogy számomra – nem vagyok vegetáriánus – leginkább ez a sajt képest a húsok funkcióját betölteni ízben. A trappista és a füstölt sajt is nagyon jó volt rajta, és mennyiségben is mind a kettő bőven hozta a szükséges ízt. A mozzarella sokat nem adott hozzá, de ez ilyen sajt, nem annyira különleges ízű.

Az egész összességében egy különleges, de nagyszerű élményt nyújt. Első kóstolásra a tésztája volt számomra kicsit szokatlan, de egyáltalán nem a szó negatív értelmében, sőt! Én kifejezetten szeretem azt, hogyha egy ételt, legyen az pizza vagy valami teljesen más, akár 100 közül is felismerek (legalábbis ha ez a szó pozitív értelmében történik J ). Ez pedig kétség kívül ilyen.

A teljes négysajtos pizzával bőségesen jóllaktam, a húsos verziók pedig még nagyok is egy étkezésre. Az ára az ételnek 1.230 forint volt, ami szerintem nem vészes, sőt, az átlagos négysajtos áránál még valamivel olcsóbb is. Úgyhogy mindent egybevetve ezúttal is maximálisan meg voltam elégedve a hellyel.


Értékelésem: 10/10 (hogy ez mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/mumis.kebab/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról