Ázsiai burger? – Gangnam Kitchen, Pécs

 

Az ázsiai konyhát annyira nem ismerem, és nem is tartozik a kedvenceim közé, a magyar vonalat sokkal jobban szeretem. Amikor viszont a Bahíron írtam a burgeres cikkemet láttam, hogy a Gangnam kitchen Pécsett is érdekes koreai burgereket kínál. Ezek hasonlóan egy hamburgerből és egy köretelemből állnak, ám a hamburger csirkehúspogácsából készül és hagyományos ázsiai összetevőkből áll. Ezt azért úgy éreztem, ki kell próbálni! Mivel kicsit tartottam az ázsiai elemektől, ezért az Angry Burger verziót kértem, amely a buci és a hús mellett Sriracha majonézből, kimchiből, salátából és csípős mázból állt (a csípősség miatt talán kevésbé érzi az ember a tipikus ázsiai ízeket). Köretként pedig – Ázsia ide vagy oda – maradtam a sima hasábburgonyánál.

 


A kiszállítási idő ezúttal elég pozitív, körülbelül fél óra alatt kezemben volt az étel (munkahelyemre szállíttattam a belvárosba). Külön kiemelem a dobozt is, szétnyitva tányérként is remekül funkcionál, ha valakinek épp nem áll rendelkezésre. Amin picit meglepődtem, hogy a számlán a Grappa Pizzéria volt megjelölve, mint a számla kibocsátója és a promóciós szórólap is tőlük való volt. Nyilván azonos tulajdonos (egyébként, ahogy a facebookon rákerestem, ez eredendően egy osztrák domain névvel rendelkező hely és ugyanezt láttam a Cheesus burgernél is. Ezek szerint magyar éttermek veszik át a franchiset). Az étel nagysága rendben van, egy átlagosnál kicsit nagyobb burger és egy kb. átlagos mennyiségű krumpli. Az illata elsőre furcsán hatott, leginkább a kelbimbó illatát véltem felfedezni, a kimchiben van kínai kel, valószínűleg ez a magyarázata az illatnak.

 


Az idegen ízek miatt kicsit félve kóstoltam az ételt. A krumpli alapvetően oké, jól készült, ebben nincs semmilyen ázsiai vonás…hacsak a teljes sótlanságot nem tekintjük annak, de nem hiszem J. Sebaj, utólag sózni még mindig lehet az ételt, utána már jó volt. A buci egy hagyományos termék, puha, édeskés, rendben van.

 


A hússal kapcsolatban sajnos már volt bajom. Igazából nem egy húspogácsáról beszélünk, hanem egy bundába forgatott csirkehúsról. A hús belseje egyébként finom, és önmagában a panír fűszerezésével sem lenne gond – picit pikáns, picit édes, érdekes – viszont egyrészt a panír borzasztóan kemény volt, szinte elharapni se tudtam, másrészt a mennyisége rengeteg volt a húshoz képest, ez pedig sokat elvett nálam az étel élvezeti értékéből, nem szeretem magában a panírt rágcsálni.

 


A szósz egy csípős-édeskés kence, viszont tényleg nagyon csíp, ahogyan az étlapon fel is hívják erre a figyelmet. Szóval tényleg csak azoknak ajánlom, akik szeretik az erős ételeket. A kimchi összetevői közül kiemelem a savanyított sárga retket, nagyon kellemes íze volt, kicsit még ropogott is, nem ettem korábban, de bejött. A burgerben még salátát, kínai kelt és egy kevés hagymát is éreztem, de a salátán kívül minden más savanyított volt, ezt én egy kicsit soknak éreztem, valószínűleg az édes-savanyú ízek harmóniáját akarták kihozni a kicsit édesebb bucival és szósszal, de a szósznak inkább a csípős jellege dominált, így nekem ez a harmónia sajnos nem állt össze.

 


 A menü 2.190 forintban került plusz még egy 200 forintos kiszállítási díjba. Összességében nehéz ilyenkor értékelnem. Nem mondhatom, hogy ez volt a kedvenc ételem, amit valaha ettem. Viszont az is igaz, hogy mint azt az elején leszögeztem, nem vagyok az ázsiai konyha feltétlen híve. És hogyan tudnék objektíven értékelni egy olyan ízvilágot, amit alapjáraton annyira nem szeretek? A másik oldalon viszont voltak olyan hibák (pl. a krumplinál vagy a húsnál), amiket az ízlésemtől függetlenül tudom, hogy nem lett volna szabad elkövetni. Viszont az biztos, hogy mindettől függetlenül megvan a maga különlegessége. Így azért mindent egybevetve azt hiszem, tudok neki adni egy reális pontot.

 

Értékelésem: 7/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/gangnamkitchenrestaurant/

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról