Pilóták értékelése, 9-13. futam
Szokásos
Formula 1-es cikkem kicsit megkésve jön, és némileg eltérő lesz, mint az
eddigiek. Először is, mivel a Belga Nagydíjat igencsak kétes lenne teljes
futamként értékelni, ezért én is fele pontokat osztottam, ezenkívül mivel Kimi
Raikkönen koronavírus miatt kihagyott egy futamot, őt nem értékelem. De
egyebekben más nem változott, lássuk, hogy az osztrák és a holland nagydíj
között kit éreztem a 4 legjobb és kit a 4 legrosszabb versenyzőnek!
1. Max Verstappen
Ott
folytatta a holland, ahol korábban abbahagyta. Bár nyilván nehéz értékelni,
hiszen a 4 versenyéből 2-n is idő előtt került parkoló pályára, de egyiket sem lehet
az ő hibájának tekinteni, a maradék két futamot meg hideg precizitással húzta
be, és még a belga időmérő edzést is meg tudta nyerni. Gyakorlatilag hiba
nélkül hozta le ezt az időszakot, többek között ennek – valamint a
rendelkezésre álló csapatnak és technikának – köszönhető, hogy balszerencséje
ellenére ismételten vezeti a bajnokságot.
2. Lewis Hamilton
Az
5-8. futam gyengélkedése után azért úgy tűnik, hogy a brit versenyző is
összekapta magát. Bár több futamon egyértelműen technikai hátrányban volt, a
maximumot kihozta a kocsijából, a Magyar nagydíjon a csapathibája ellenére
remekül felzárkózott, és bár Silverstoneban jogosan kritizálták őt, amiért
kiütötte legfőbb riválisát, utána a győzelmet nem akármilyen versenyzéssel
szerezte meg. A két versenyző fej-fej mellett halad, könnyen lehet, hogy egy
technikai vagy komolyabb személyi hiba fog dönteni a végső győztes kilétéről.
3. Charles Leclerc
Hamiltonhoz
hasonlóan nála is azt éreztem, hogy a második „ötödben” picit sokat hibázott,
de mostanra összekapta magát. A Silverstone-i futamot kis híján megnyerte, de
Magyarországon és Hollandiában is jó teljesítményt nyújtott. Összességében egy
körön még mindig az egyik leggyorsabb pilótának tűnik és nem kérdés számomra,
hogyha a technikája lehetővé teszi, akkor világbajnoki címért fog küzdeni.
4. Carlos Sainz Jr.
Sokat
gondolkodtam, kit tegyek a lista negyedik helyére, ugyanis a folyamatosan remek
formában versenyző Lando Norris vagy az első dobogóját megszerző George Russell
is méltó lett volna erre. De úgy döntöttem, hogy ezúttal a másik Ferrari
pilótát nevezem meg, aki úgy tűnik, hogy egyértelműen a legjobb eredményeket
hozza a csapatot váltó pilóták között. Nem látványos a versenyzése, de nagyon
sokszor érkezik meg szép csöndben értékes pontszerző helyekre. A hungaroringi
mögé vágásos stratégiája zseniális volt, de az Osztrák Nagydíjon is remek
futamot hozott. Nyers tempóban egyelőre lassabbnak tűnik csapattársánál, de
stabilitása révén mégis nagyon közel van hozzá.
.
.
.
.
.
17. Nyikita Mazepin
Ha
gonosz akarok lenni, a fejlődés azért érezhető, mert alkalomról-alkalomra
előkelőbb helyen van (és az is lehet, hogyha nincs Kimi koronavírusa, akkor
ezúttal nem lett volna benne a 4 legrosszabb versenyzőbe). A Brit Nagydíjon nem
teljesített rosszul, és valamivel közelebb került Mick Schumacherhez,
ugyanakkor amíg előbbi megint legalább 1-2 alkalommal észre tudta vetetni magát
(pl. a Magyar Nagydíjon), addig az orosz továbbra is csak a hibáival teszi ezt.
Úgyhogy még mindig nem lehet igazán jó jegyeket adni neki.
18. Sergio Perez
A
legutóbbi alkalommal Vettel volt az, aki nagyot ugrott, ezúttal Perez, csak
amíg előbbi óriási javítást, addig utóbbi óriási rontást produkált. A Brit
versenyen nyújtott produkcióját nem lehet díjazni, és a Belga nagydíjon is
csúnya volt, hogy a felvezető körben eldobta a kocsit. A többi versenye nem
volt kimondottan rossz (nyilván a magyar futamot nem lehet értékelni), de
Verstappenhez képest fasorban sem volt. Egy Red Bull versenyzőtől ennél
mindenképp többet várok!
19. Lance Stroll
A
szezon elején még úgy tűnt, hogy a Racing Point idén Stroll-ról fog szólni, aki
végleg nyugdíjba küldheti az enervált Vettelt. Csak amíg előbbi szépen lassan
úgy tűnik, hogy magára talált, addig Lance mintha folyamatosan csúszna
visszafelé. A Brit nagydíja ugyan nem volt rossz, de az összes többin várakozás
alatt teljesített, a Magyar futama meg kifejezetten gyenge volt. Ebben a
ciklusban nem tudnék emlékezetes pozitív momentumot mondani tőle, csak a mezőny
végefele láttam körözni, ami csapattársához képest óriási visszaesés.
20. Yuki Tsunoda
Számomra
az eddigiek alapján nagy kérdés, hogy mire adott még egy évet a Red Bull
Tsunodának. Gasly teljesítménye azért nyilvánvalóvá teszi hogy az Alpha Tauri
nem olyan rossz autó, valahol a 4-5. hely környékén van. Ehhez képest Tsunoda
megint folyamatosan hozza a Q1-es kieséseket, ahonnan aztán már nehéz
felzárkózni. Gyakorlatilag kétféle futama van: a Gaslytól vállalható módon
kikapó és a totális homály versenyek, de azt érzem, hogy az utóbbiból van neki
egyre több és több, pedig a minimum elvárás lenne, hogy az előbbit hozza
stabilan. Talán a hosszabbítás ad neki egy új lendületet, de ez eddig nagyon
kevés.
Na és
te mit gondolsz? Kik voltak ennek az időszaknak a legjobb és legrosszabb versenyzői?
Megjegyzések
Megjegyzés küldése