Pilótaértékelés, 5-8. futam
A
múlt héten táboroztattam, így sajnos nem volt lehetőségem arra, hogy
elkészítsem a legújabb pilótaértékelő cikkem, de most pótolom a mulasztásom.
Ahogyan azt az előző cikkemben leírtam, nagyjából minden negyedik futam után fogok
egy cikket írni arról, hogy kiket éreztem a legerősebbnek, és kiket a
leggyengébbeknek. Ismételten hangsúlyozom, hogy csak azt a 4 futamot értékelem,
ami a címben szerepel, a korábbiakat nem. Illetve a tegnapelőtti Osztrák Nagydíjat
sem veszem még figyelembe, az a következő csomagot fogja képezni. No, lássuk,
kinek jött ki nagyon jól az elmúlt időszaka és kinek nem!
1.
Max Verstappen
Azt
hiszem, ez nem vet fel sok kérdést: A 4 futamból 3 győzelem és egy önhibán
kívüli kiesés a holland pilóta mérlege, ennél jobb eredményt gyakorlatilag nem
is lehetne elérni. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a technikai háttere
is adott, erre a 4 futamra a Red Bull teljesen egyértelműen erősebbé vált, mint
a Mercedes. Max viszont kegyetlenül kihasználja ezt, nem hagy lepattanókat,
mind időmérőkön mind futamokon borzasztóan stabil. A pontelőnyével és jelenlegi
teljesítményével egyértelműen a Vb legnagyobb esélyesévé nőtte ki magát.
2.
Sebastian Vettel
Nagyot
fordult a világ Seb-bel, meg kell hagyni. Amíg az első 4 futamon a
leggyengébbek között volt, addig most úgy tűnik, hirtelen erőre kapott és meg
sem állt a listámon a dobogó második fokáig. Úgy tűnik, az elnyújtott első
etupokra épülő stratégia működik nála, Monacoban fantasztikus felzárkózást
produkált vele, Bakuban meg egyenesen a dobogóra repítette őt ez a taktika
(igaz, ehhez kellett Verstappen kiesése). Franciaországban szintén sokat lépett
előre ezzel a stratégiával. Ha nincs a kicsit gyengébb stájer versenye, akár a
lista elejére is fel mertem volna tenni, de összességében így is megsüvegelendő
ez a teljesítmény.
3.
Pierre Gasly
Az
Alpha Tauri versenyzője már a szezon első 4 futamán is odatette magát, de
mostanra még eggyel feljebb kapcsolt. Monacoban végig maga mögött tudta tartani
Hamiltont, majd Bakuban neki is összejött a hőn áhított dobogó.
Franciaországban szintén erős futamot hozott, és értékes pontokat szerzett
csapatának. A stájer futamon önhibáján kívül esett ki, így ezt a teljesítményt
nehezebb értékelni, de az összkép alapján simán dobogóra került.
4.
Sergio Perez
Itt
rengeteget hezitáltam, hogy őt vagy Norrist tegyem-e a pozitív lista végére, de
mivel Norris egyszer már szerepelt itt, most a mexikói mellett tettem le a
voksom. Úgy tűnik, Sergionak sikerült az, ami Max korábbi csapattársainak nem,
és beleszokott az autóba, legalábbis futamok terén (edzéseken azért még van
hova fejlődnie). De ha megnézzük a négy versenyét, Monacoban elsőosztályú
felzárkózást produkált, utána meg jött a győzelem Bakuban, egy dobogó
Franciaországban, és ha nincs a csapata hibája, akkor Ausztriában is simán
dobogós lett volna. Most már abszolute kijelenthető, hogy hozza azt a szintet,
amit várnak tőle.
.
.
.
.
.
17. Esteban Ocon
Nagyon
hullámzó az idei szezonja. A kissé csalódást keltő első futama után volt 3
olyan erős versenye, ahol stabilan verte Fernando Alonsot és folyamatosan
pontokat tudott szerezni az annyira veretesnek nem mondható Alpine-nal. Még a
Monacoi futama is egész jó volt, de utána mintha elvesztette volna a fonalat.
Az azt követő 3 futamon egyszer sem tudott pontot szerezni és még Q1-es kiesése
is volt, miközben most Alonso volt az, aki magára talált és elkezdte
magabiztosan szállítani az egységeket a csapatának. Nem akarom leírni őt, mert
már idén is láttuk, hogy képes jó teljesítményre, de össze kell szednie magát!
18. Yuki Tsunoda
A
japán versenyző továbbra sem képes stabil teljesítményre. A monacoi
teljesítménye katasztrofális volt, és a francia futamára sem lehet büszke (és
ezeken a versenyeken azért a csapattársa hozott egy stabil szintet). A másik
két versenyén elfogadható szintet nyújtott, de ez még mindig csak annyit
jelent, hogy nem volt nagyon látványosan lemaradva Gaslytól. Ismerve a Red Bull
versenyzőpolitikáját, ha nem kapja magát össze, akkor a szezon végén nagyon is
lesz félnivalója.
19. Nyikita Mazepin
Sajnos,
amíg az élmezőnyben nagy volt a változás az előző listához képest, addig a
lista végén nem lesz az. Ha gonosz akarok lenni, úgy érzem, hogy az orosz
versenyző minimálisat előre lépett a korábbi teljesítményéhez képest, de mivel
az kb. a 0 szint volt, még mindig nagyon messze van attól a szinttől, amit az
F1-es pilótáktól elvárok. Monacoban hozott egy elfogadható futamot, és volt már
olyan versenye, ahol viszonylag közel volt Mick Schumacherhez, ám e mellett még
mindig óriási homály-futamai is vannak. Mert azért lássuk be, 30-40
másodpercekre kikapni egy szintén újonc csapattárstól igen nehezen elfogadható
teljesítmény.
20. Nicolas Latifi
Szerintem
nagyjából sejtette mindenki, hogy Mazepin „előrelépésével” ki lesz a lista
végén. Sokan mondták már, hogy Russell és Latifi közötti különbség akkor fog
jobban kijönni, ha nem a Williams lesz az abszolút utolsó. Ez leginkább a Stájer
nagydíjon derült ki. Russell kis híján a Q2-be jutott, és végig pontszerző
helyen volt, amíg a technikai hiba miatt nem esett hátra. Ehhez képest hol volt
Latifi? Ahol eddig. És nála már nem lehet azzal magyarázni a dolgokat, hogy ez
az első éve. Több mint 20 közös futama volt Russell-lel, egyszer sem volt képes
eddig őt legyőzni időmérőkön. Ez szerintem mindent elmond.
Ez az
én listám, ha nem értesz egyet, írd meg kommentben!
Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése