Az ízek hiánya – Finezza, Baconos hamburger menü

 

A Finezza étterméből utoljára nagyon régen rendeltem, szerintem van már vagy 3-4 éve. De most amikor láttam, hogy a Netpincéren megint fenn vannak, úgy gondoltam, ideje nosztalgiázni és feleleveníteni, hogy milyen élmény is volt akkoriban. Az igazat megvallva sok mindenre nem emlékszem már, így tényleg csak az étlap alapján döntöttem. Ezúttal maradtam a hamburgernél, ami kapható volt menüben krumplival és üdítővel. A tartalma egyébként szokásosnak mondható, buci, hús, BBQ szósz, zöldségek, sajt, illetve plusz 100 forintért én a baconös verziót kértem. Valamint úgy gondoltam, hogy itt is kipróbálom a a banános-mogyorókrémes palacsintát, amihez külön odaírták itt, hogy 3 darab van egy adagban.

 


Nos, a kiszállítást illetően akadt némi probléma. A 60 perces kiszállítási idő, amit a Netpincér jelez, önmagában véve is a hosszabbak közül való, de még erre is sikerült 25 percet rátenni, így összesen 85 percet kellett várni a kajára, ami azért elég sok idő. De sebaj, ha a minőség oké, akkor ez még bocsánatos bűn.

 

A kóstolást ezúttal is a krumplival kezdtem, amiből elég tisztességes adagot adtak. Alapvetően jól készült, színe nagyon kellemes, ízével azonban már voltak problémáim. Egyik – ami valószínűleg nem az elkészítés hibája – hogy a szállítás során kicsit kihűlt, kicsit megszottyadt, melegíteni kellett, ami egy hasábburgonyánál már annyira nem szerencsés. Illetve a fűszerek nekem eléggé hiányoztak róla, sót is csak mértékkel kapott, mást pedig egyáltalán nem éreztem rajta.

 

A burger összetevői közül a buci egyszerű bolti terméknek tűnt, de sajnos abból sem a legjobb, igazából semmi ízt nem éreztem rajta, de legalább eléggé száraz volt. Élvezeti értékről itt nem nagyon lehetett beszélni. Sajnos a húsnál sem. Íze alapján sertéshús-pogácsát kaptam (vagy valami kevert húst), de ízekről beszélni itt is eléggé relatív. Ezúttal is nagyon csínján bántak mindenféle fűszerrel, ráadásul a húspogácsák hagyományos szaftossága sem jelent meg. A BBQ szósz is ezt a sort folytatta sajnos. Egy kis füstöt ízhatást adott, de itt sem „robbantak” azok az ízek. Ha ez csak egy boltban vásárolt BBQ, akkor persze értem, de ha helyben készítik, akkor ezt sem ártana valamivel megbolondítani. Én azért rendelek valahonnan ételt, hogy valami különlegeset kapjak érte, és, az ételek jobb ízeket hozzanak, mint amire mondjuk én képes lennék. Ezt itt a legkevésbé sem éreztem. Valamint mehetett volna belőle több az ételbe, csak a buci tetején jelent meg, pedig pont a többi szárazabb összetevő miatt kaphatott volna az alja is.

 


A többi elem alapvetően oké, a bacon finom volt, a zöldségek is rendben vannak, illetve a sajttal sincs különösebb gondom, bár a reszelt sajtot hamburgerben továbbra is eléggé nehezen tudom értelmezni. De sajnos éppen a fő elemek voltak a gyengék, ezen pedig ezek a kiegészítő elemek már nem igazán tudnak javítani, ráadásul ezekben sincs semmi olyan, ami rendkívüli élményt adott volna, „csak” rendben vannak.

 


Desszert terén reménykedtem némi javulásban. Átlagos méretű palacsintákat kaptam és valóban 3 darabot. A tészta alapvetően oké, bár én jobb szeretem, ha kicsit édesebb. A mogyorókrém rendben volt, a banán pedig a legjobb eleme az egész ételnek…legalábbis ezt feltételezem, mert általában a legjobb elemből adják a legkevesebbet, banánból meg konkrétan egy karikányi nem volt benne. Utólag megnéztem a blokkot, és az azért meg kell hagyni, elég furcsa volt. Egy baconos burger és egy mogyorókrémes palacsinta volt rajta, de a burger átírva menüre, majd a végén az összeg, hogy 1.890+750 forint, ahol a végösszeg 2.740. Ez mind szép és jó, de ennek a végösszege 2.640. De én 2.740 forintot fizettem, azért mert mogyorókrémes-banános palacsintát kértem, ami 850 forint. Árban végül a blokk ellenére azt számolták ki, de nem azt kaptam. Mindegy, a pénzt eltették, ők nem jártak rosszul.

 


Nyilván sejtitek, hogy az elégedetlenség hangján fogok a végén is megszólalni. Egy komplex burger menüért és 3 palacsintáért alapvetően meg lehet fizetni 2.740 forintot. Ezt 2 hete a Piros Talicska csárdánál is leírtam, ami még drágább is volt, de nem zavart, mert minőségben egy olyan többletet adtak, ami mellett nem érdekel, hogy 3-500 forinttal többet fizetek. Itt ami a legnagyobb gondom, hogy ezek kb. olyan ételek voltak, amit ha akarok, én is elkészítek otthon, semmi különlegesség faktor, de még az a minimum-elvárás, hogy finom legyen, se nagyon teljesült. Mindezt tetézi az, hogy nagyon lassan szállították ki és nem is azt kaptam, amit rendeltem. Ezt így nehéz pozitívra értékelni.

 

Értékelésem: 4/10 (Hogy ez pontosan mit jelent, azt itt megnézheted)

 

Bővebben a helyről: https://www.facebook.com/finezzapecs

 

Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról