Milyen volt idén a Horror-cirkusz?


Tavaly és tavalyelőtt is sikerült megtekintenem a Horror Cirkusz Interaktív Showt, és örömömre szolgált, hogy nem ugyanazt láttam, hanem tudtak változtatni. Voltak persze ismétlődő produkciók, de ha az ember bemegy két különböző cirkuszba – vagy akár csak egybe, egy év elteltével – nem fog 100%-osan új műsort látni, így nyilván itt sem várható el. De ezek után egyértelmű volt, hogy idén sem marad ki, főleg, mert megint voltak olyan kedves ismerőseim, akik elkísértek. Egyiküknek meséltem is, hogy mire számítson, de a végén azt mondta, hogy még így is meglepetést okozott neki a produkció. Az igazat megvallva nekem is, mindjárt leírom, hogy miért és, hogy milyen élményekkel gazdagodtam. Hogy senki szórakozását ne rontsam el, idén is igyekszem amennyire lehet minimalizálni a spoilereket.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is azt mondom, hogy kb. 50-50% volt az ismétlődő és az új produkciók száma, ami szerintem teljesen rendben van. Ami azonban az eddigiekhez képest megváltozott, az egy újfajta, a szexualitásra jobban épülő, kicsit már perverz humor (erre egyébként egyértelműen utaló jel volt az intro és a szabályismertetés minimális megváltozása). Ez a műsor beszédében korábban is megjelent, de a „képi ábrázolásban” jóval intenzívebbé vált, bevallom, nekem néha már kicsit sok is volt, de aki szereti ezt a fajta humort, annak nagyon tetszeni fog. A tavalyi programból két nagyszabású produkció (motoros kaszkadőr, kerék) idén nem volt, de erre nagyjából számítottam, biztos voltam benne, hogy ezekkel a szereplőkkel egyéves megállapodást kötöttek. Annak viszont örültem, hogy az ijesztegetés-produkció arányban a tavalyi optimális mértéket sikerült megtartani.

A műsor első felében a nők elvitték a showt (oké, nem teljesen, volt egy műsorszám, amikor…inkább hagyjuk). Az elején kicsit meglepett, hogy az ijesztegető karakterek között ezúttal nem voltak nők, a produkciók alatt azonban talán most először a tornász hölgy nem szörnyalakban, hanem rendes ruhában (mondjuk elég laza öltözetben J) jelent meg, ez tetszett a változatosság miatt is, és férfiként bevallom, jól nézett ki. Ugyanakkor ha már nők, meg kell említenem, hogy az idei évben először egy kislány is megjelent a színpadon, ami meglepett, nem gondoltam volna, hogy hatékonyan be lehet építeni egy ilyen fiatal szereplőt a műsorba, de tökéletesen sikerült, mert az artista produkciókban nagyon ügyesnek bizonyult és azokat a horror karaktereket is remekül hozta, amiket neki szántak (na jó, Samara Morganként inkább aranyos volt, mint félelmetes, de ettől még jól állt neki J). Nagyon pozitív elem volt ez, ő lett a második kedvenc karakterem…mert azért csinos és tehetséges nők, ide vagy oda, a porondmester stílusát továbbra sem lehet überelni, szabadszájú, van stílusa, humora, egyénisége nagyon sokat hozzátesz a műsorhoz.
A műsor második felére azért visszatértek a női horrorkarakterek, a humorfaktort meg sikerült maximális fordulatszámra pörgetni, rengeteget nevettem. Arra nem gondoltam, hogy ezt az örök klasszikust a Horror Cirkuszban fogom hallani, de jól megoldották. De e mellett a látványosságokból és a borzongató pillanatokból sem volt hiány.

A műsornak ezúttal is voltak interaktív részei, viszont az eddigi évekkel ellentétben most egy nézőre kifejezetten rászálltak. Magunk között szólva arra kíváncsi vagyok, hogy a produkció mit csinálna, ha az illető személy, akit az elején kiválasztanak, nem áll ennyire kötélnek vagy a tűréshatára nem bírja az egészestés vegzálást. Szerencsére ez most nem történt meg.

Az idei év számomra tartogatott egy érdekes jelenetet, ugyanis közvetlenül mellettem egy 10 éves kisfiú ült (nem én hoztam be, a nagyapjával jött), és azért az ő esetében azt éreztem, hogy nehezebben viseli a bent történteket, és bizony tényleg fél, már az előadás első felében ki akart egyszer menni, a második felében meg egy kísértetjáráskor nagyon ijedtnek tűnt. Ez nem a produkció bűne, egész egyszerűen azt gondolom, hogy ez a show nem egy tízéves gyereknek való és felelőtlenség volt behozni. Ami viszont kifejezetten tetszett, hogy a mi térségünkön egy női horrorkarakter volt az aktuális ijesztegető, és amikor a fiúhoz ért, akkor, ha csak két másodpercre is, de kilépett a szerepéből, elmosolyodott, megsimogatta és valamit mondott neki. Ez a jelenet nagyon tetszett nekem, örültem, hogy a szereplő érezte a helyzetet, és tudta, hogy hol a határ. Persze amikorra velem nézett szembe, addigra már visszakerült az eredeti szerepébe! J

Ha már az életkorról beszélünk, a tavalyi produkcióra azt mondtam, hogy szerintem 12-13 évesen is már bőven nézhető. Az idei évi produkciót viszont megint inkább a 14 éven felülieknek tudnám ajánlani, nem az ijesztős jelenetek miatt, mert azok semmivel sem durvábbak, mint tavaly (sőt, talán kicsit lightosabbak is), inkább a humorvilága az, amit egy 14 év alatti gyerek nem biztos, hogy megért és értékel.

A show végén ismételten kiderült, hogy nincs is szebb egy kislány csillogó énekhangjánál…kivéve egy Horror Cirkuszban, este, amikor épp a halálunkat helyezi kilátásba. J

Összességében humor tekintetében szerintem ez volt a 3 eddig látott előadásból a legjobb, látványosságok tekintetében a tavalyi valamivel jobban tetszett, de bőven van benne annyi új, kreatív elem, hogy azok is megtekintsék, akik már tavaly vagy tavalyelőtt látták. Akik meg nem, azoknak egyenesen kötelező! Aki ezt még meg akarja tenni, az Pécsett e héten csütörtöktől vasárnapig megteheti. Erről és a további programról itt részletesen olvashattok.

Idén is gyűjt a cirkusz adományokat, ezúttal egy idegrendszeri daganatban szenvedő 6 éves kislánynak, Kamillának, ezúton kérek mindenkit, aki teheti, hogy próbálja legalább minimális összeggel segíteni a lány gyógyulását!


Ha szeretnél értesülni az új cikkekről, csatlakozz a blog facebook-oldalához: https://www.facebook.com/velemenyes/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gondolataim a Horror-Cirkuszról

10 olyan lapozgatós könyv, ami sokkal jobb lett, mint amire az alaptörténete után vártam

Horror után víz – egy újabb pécsi cirkuszlátogatásról